Στην Ολομέλεια της Βουλής εισήχθη για συζήτηση και ψήφιση το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την «Ολοκληρωμένη θαλάσσια πολιτική στον νησιωτικό χώρο, διατάξεις για συμμόρφωση με υποχρεώσεις διεθνούς ναυσιπλοΐας και την αναβάθμιση Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και ειδικές ρυθμίσεις για την ψηφιοποίηση και εν γένει ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ναυτιλίας στη μετά-COVID εποχή».
Στην Ολομέλεια της Βουλής εισήχθη για συζήτηση και ψήφιση το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την «Ολοκληρωμένη θαλάσσια πολιτική στον νησιωτικό χώρο, διατάξεις για συμμόρφωση με υποχρεώσεις διεθνούς ναυσιπλοΐας και την αναβάθμιση Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και ειδικές ρυθμίσεις για την ψηφιοποίηση και εν γένει ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ναυτιλίας στη μετά-COVID εποχή».
Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ζήτησε τη διεξαγωγή ονομαστικής ψηφοφορίας σε τρία άρθρα του νομοσχεδίου και για τις δύο υπουργικές τροπολογίες, και συγκεκριμένα:
- Στο άρθρο 22 που αφορά τη διαδικασία εξαίρεσης πλοίων από την πλοήγηση σε λιμένες και χορήγησης πιστοποιητικού εξαίρεσης.
- Στο άρθρο 25 για την ανανέωση συμβάσεων λιμενικών υπηρεσιών παραλαβής και διαχείρισης απόβλητων πλοίων και καταλοίπων φορτίου - Τροποποίηση του άρθρου 60 ν.4676/2000.
- Στο άρθρο 30 που αποτελεί το «ΣΤ Κεφάλαιο» του νομοσχεδίου και αφορά την Εξαίρεση συγκεκριμένων έργων ναυσιπλοΐας και θαλάσσιας επιτήρησης από τις διαδικασίες περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων, δεσμεύσεων και μελετών επιπτώσεων.
Επίσης, η αξιωματική αντιπολίτευση θέτει σε ονομαστική ψηφοφορία τις δύο υπουργικές τροπολογίες, που έχει καταθέσει ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης. Η μία αφορά στην αύξηση του ανώτατου ορίου προστίμων από 500 ευρώ σε 1.000 ευρώ ανά ημέρα για παραβίαση των ορίων εργασίας και ανάπαυσης ναυτικών. Η δεύτερη τροποποιεί συγκεκριμένες διατάξεις του ν. 4389/2016 κι επανακαθορίζει αρμοδιότητες της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων.
Ειδικότερα, επανακαθορίζεται το ανώτατο όριο του προστίμου σε έως και 15.000 ευρώ, αντί για το 1% του κύκλου εργασιών που ισχύει, που θα μπορεί να επιβάλει η Αρχή για κάθε παράβαση σε περιπτώσεις άρνησης ή δυστροπίας ή καθυστέρησης παροχής πληροφοριών ή την παροχή ανακριβών ή ελλιπών πληροφοριών σχετικά με καταγγελίες που διερευνά η Ρ.Α.Λ.
Παράλληλα, σε επίπεδο βουλευτικών τροπολογιών, μέχρι τώρα έχουν κατατεθεί δύο τροπολογίες από την αξιωματική αντιπολίτευση. Η μία αφορά στην αύξηση οργανικών θέσεων πολιτικών υπαλλήλων στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Η δεύτερη αφορά στην προσθήκη των μονίμων κατοίκων του δήμου Μεγαλόπολης στις περιπτώσεις της επιπλέον μοριοδότησης (λόγω εντοπιότητας) κατά τη βαθμολόγηση του γραπτού διαγωνισμού που θα πραγματοποιεί το ΑΣΕΠ κατά την ανάλογη πρόβλεψη που υπάρχει για την περιφερειακή ενότητα Κοζάνης.
Στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλή «υπέρ» του νομοσχεδίου τάχθηκε επί της Αρχής, των άρθρων και στο σύνολό του η ΝΔ. Επιφύλαξη για τη συζήτηση στην Ολομέλεια διατήρησαν ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ, Ελληνική Λύση και ΜέΡΑ 25, ενώ το καταψήφισε το ΚΚΕ.
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, κατά την ολοκλήρωση της δεύτερη ανάγνωσης του σχεδίου νόμου στην Επιτροπή κάλεσε όλα τα κόμματα να το υπερψηφίσουν υπογραμμίζοντας ότι για πρώτη φορά επί συστάσεως του ελληνικού Κράτους έρχεται για ψήφιση στην Βουλή ένα νομοθετικό κείμενο συνεκτικό, οργανωμένο και συγκεκριμένο, για να υπάρξει ένα στρατηγικό σχέδιο που αφορά στη νησιωτικότητα. Με πόρους και συγκεκριμένα χρηματοδοτικά εργαλεία, συμβατό και με τις ευρωπαϊκές πρακτικές.
Ο κ. Πλακιωτάκης έχει προαναγγείλει πως σήμερα στην Ολομέλεια θα καταθέσει νομοθετικές βελτιώσεις, ικανοποιώντας πολλές από τις προτάσεις που έκαναν τα κόμματα της αντιπολίτευσης και φορείς, κατά την επεξεργασία του νομοσχεδίου στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου.
Πηγή: ΑΜΠΕ