Τη δυνατότητα ρύθμισης σε έως 120 δόσεις των χρεών προς το Δημόσιο, τα οποία προέρχονται από δάνεια για τα οποία έχουν καταπέσει οι κρατικές εγγυήσεις, έχουν τα φυσικά και τα νομικά πρόσωπα.
Από την έντυπη έκδοση
Τη δυνατότητα ρύθμισης σε έως 120 δόσεις των χρεών προς το Δημόσιο, τα οποία προέρχονται από δάνεια για τα οποία έχουν καταπέσει οι κρατικές εγγυήσεις, έχουν τα φυσικά και τα νομικά πρόσωπα.
Σύμφωνα με την απόφαση (Α.1007/2020) του υφυπουργού Οικονομικών Απόστολου Βεσυρόπουλου, η αίτηση για υπαγωγή σε πρόγραμμα ρύθμισης των συγκεκριμένων οφειλών υποβάλλεται μέχρι και την 30ή Απριλίου 2021 στην υπηρεσία της Φορολογικής Διοίκησης που υπάγεται κάθε οφειλέτης, ενώ η ρύθμιση ενεργοποιείται με την καταβολή της πρώτης δόσης, εντός τριών ημερών από την υποβολή της αίτησης.
Στη ρύθμιση υπάγεται υποχρεωτικά το σύνολο των ληξιπρόθεσμων βεβαιωμένων οφειλών στις Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες και στα Ελεγκτικά Κέντρα, που προέρχονται από επιχειρηματικά δάνεια και δάνεια φυσικών προσώπων, με εκδοθείσες έως και το έτος 2012 υπουργικές αποφάσεις παροχής της εγγύησης του Ελληνικού Δημοσίου, κατ’ εξουσιοδότηση του ν. 2332/1995 (Α’ 181) ή παροχής της εγγύησης της εταιρείας με την επωνυμία «Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα Α.Ε.» (πρώην «Εθνικό Ταμείο Επιχειρηματικότητας και Ανάπτυξης Α.Ε.») ή της εταιρείας με την επωνυμία «Ταμείο Εγγυοδοσίας Μικρών και Πολύ Μικρών Επιχειρήσεων Α.Ε.» (ΤΕΜΠΜΕ ΑΕ), όπως ισχύουν, τα οποία είχαν καυαστεί ληξιπρόθεσμα στα πιστωτικά ιδρύματα έως τις 7.10.2019, όπως αναγράφεται στο αίτημα κατάπτωσης των τραπεζών στις αρμόδιες Υπηρεσίες.
Οι συγκεκριμένες οφειλές δύνανται να ρυθμίζονται σε έως και 120 μηνιαίες δόσεις, με το ελάχιστο ποσό κάθε δόσης να ορίζεται στα 20 ευρώ.
Προϋπόθεση είναι οι οφειλές αυτές να έχουν καταχωρισθεί στα βιβλία εισπρακτέων εσόδων της Φορολογικής Διοίκησης από την 7η Οκτωβρίου 2019 μέχρι την ημερομηνία αίτησης για υπαγωγή στη ρύθμιση, με απαλλαγή κατά ποσοστό από τις προσαυξήσεις και τους τόκους εκπρόθεσμης καταβολής που τις επιβαρύνουν και να μην έχουν τακτοποιηθεί κατά νόμιμο τρόπο με αναστολή πληρωμής ή διευκόλυνση ή άλλη ρύθμιση τμηματικής καταβολής βεβαιωμένων οφειλών στη Φορολογική Διοίκηση βάσει νόμου ή δικαστικής απόφασης ή προσωρινής διαταγής.
Ένταξη και άλλων οφειλών
Ταυτόχρονα, μετά από επιλογή του οφειλέτη δύνανται επιπλέον να υπαχθούν στη ρύθμιση οφειλές από την ίδια αιτία που έχουν καταχωρισθεί στα βιβλία εισπρακτέων εσόδων της Φορολογικής Διοίκησης μέχρι και την 30ή Απριλίου 2021, οι οποίες δεν έχουν υπαχθεί σε διευκόλυνση ή άλλη ρύθμιση τμηματικής καταβολής βεβαιωμένων οφειλών στη Φορολογική Διοίκηση βάσει νόμου ή δικαστικής απόφασης ή προσωρινής διαταγής και οι οποίες κατά την ημερομηνία της αίτησης:
α) δεν έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης υπαγωγής ή
β) τελούν σε αναστολή, διοικητική ή δικαστική ή εκ του νόμου.
Επίσης, στη ρύθμιση δύνανται να υπάγονται με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις μετά την καταληκτική ημερομηνία υπαγωγής, ήτοι την 30ή Απριλίου 2021, και οφειλές που προέρχονται από την ίδια ως άνω αιτία, οι οποίες είχαν καταστεί ληξιπρόθεσμες στα πιστωτικά ιδρύματα έως τις 7 Οκτωβρίου 2019, όπως αναγράφεται στο αίτημα κατάπτωσης των τραπεζών στις αρμόδιες υπηρεσίες και θα καταχωρισθούν στα βιβλία εισπρακτέων εσόδων της Φορολογικής Διοίκησης μετά την καταληκτική ημερομηνία υπαγωγής σε πρόγραμμα ρύθμισης του άρθρου 293 του ν. 4738/2020, ήτοι την 30ή.04.2021, κατόπιν αίτησης στην αρμόδια υπηρεσία της Φορολογικής Διοίκησης για την επιδίωξη της είσπραξης της οφειλής εντός έξι (6) μηνών από την καταχώριση των οφειλών αυτών.
Οι βασικές συνολικές οφειλές που υπάγονται σε πρόγραμμα ρύθμισης επιβαρύνονται με ετήσιο τόκο 3%, ενώ η καθυστέρηση καταβολής δόσης επιβαρύνεται με μηνιαία προσαύξηση 0,25%.
Κατασχέσεις αν...
Το Δημόσιο διατηρεί το δικαίωμα και μετά τη συμμόρφωση του οφειλέτη στη ρύθμιση τμηματικής καταβολής που του χορηγήθηκε:
α) να μη χορηγεί στον οφειλέτη αποδεικτικό ενημερότητας για μεταβίβαση ακινήτου ή σύσταση εμπραγμάτου δικαιώματος επ’ αυτού, εφόσον η οφειλή δεν είναι ασφαλισμένη,
β) να προβαίνει σε συμψηφισμό των χρηματικών απαιτήσεων του οφειλέτη κατά του Δημοσίου και μέχρι του ύψους των οφειλών,
γ) να επιβάλλει κατασχέσεις και να εγγράφει υποθήκες σε περιουσιακά στοιχεία του οφειλέτη, των συνυπόχρεων προσώπων ή των εγγυητών, εφόσον η οφειλή δεν είναι ασφαλισμένη.
Απώλεια
* Η ρύθμιση απόλλυται, με συνέπεια την υποχρεωτική άμεση καταβολή του υπολοίπου της οφειλής, εάν ο οφειλέτης: Δεν καταβάλει δύο συνεχόμενες μηνιαίες δόσεις ή καθυστερήσει την καταβολή των δύο τελευταίων δόσεων της ρύθμισης.
Δεν εξοφλήσει ή τακτοποιήσει κατά νόμιμο τρόπο τις οφειλές του, καθ’ όλη τη διάρκεια της ρύθμισης του παρόντος, εντός διμήνου από τη λήξη προθεσμίας καταβολής τους ή εντός διμήνου από την ημερομηνία αίτησης για υπαγωγή στη ρύθμιση του παρόντος, εφόσον η προθεσμία καταβολής τους έχει παρέλθει πριν από την υπαγωγή σε αυτή.
Δεν υποβάλλει τις προβλεπόμενες δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος και του ΦΠΑ, καθ’ όλο το διάστημα της ρύθμισης των οφειλών του και μέχρι την εξόφλησή της, εντός τριών (3) το αργότερο μηνών από την παρέλευση της προθεσμίας υποβολής τους ή εντός τριών (3) μηνών από την ημερομηνία αίτησης για υπαγωγή στη ρύθμιση του παρόντος, εφόσον η προθεσμία υποβολής έχει παρέλθει πριν από την υπαγωγή σε αυτή.
Τα οφέλη
* Η υπαγωγή και συμμόρφωση στη ρύθμιση παρέχει στον οφειλέτη και τα ακόλουθα ευεργετήματα:
α) χορηγείται αποδεικτικό ενημερότητας,
β) αναβάλλεται η εκτέλεση της ποινής των κατασχέσεων ή διακόπτεται εφόσον εκκίνησε η εκτέλεσή της. Κατά το χρονικό διάστημα ισχύος της ρύθμισης αναστέλλεται η παραγραφή του ποινικού αδικήματος,
γ) αναστέλλονται η λήψη αναγκαστικών μέτρων και η συνέχιση της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης επί κινητών ή ακινήτων.
Η αναστολή δεν ισχύει για κατασχέσεις που έχουν επιβληθεί στα χέρια τρίτων ή έχουν εκδοθεί οι σχετικές παραγγελίες, αλλά τα αποδιδόμενα από αυτές ποσά λαμβάνονται υπόψη για την κάλυψη δόσης ή δόσεων της ρύθμισης, εφόσον δεν πιστώνονται διαφορετικά. Αν ο οφειλέτης απολέσει τη ρύθμιση, τα μέτρα που έχουν ανασταλεί συνεχίζονται.