Η πανδημία του κορωνοϊού προκάλεσε «βουτιά» 60% της αεροπορικής επιβατικής κίνησης παγκοσμίως το 2020 και οι βραχυπρόθεσμες προοπτικές παραμένουν δυσοίωνες, προειδοποίησε ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO). Οι εταιρείες υπέστησαν σωρευτικές ζημίες 370 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η πανδημία του κορωνοϊού προκάλεσε «βουτιά» 60% της αεροπορικής επιβατικής κίνησης παγκοσμίως το 2020 και οι βραχυπρόθεσμες προοπτικές παραμένουν δυσοίωνες, προειδοποίησε ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO).
Με ταξιδιωτικούς περιορισμούς να παραμένουν σε ισχύ σε όλο τον κόσμο σε μια προσπάθεια περιορισμού της εξάπλωσης της Covid-19, ο αριθμός των επιβατών έφτασε τα 1,8 δισεκατομμύρια το 2020, πέφτοντας στα επίπεδα του 2003, από 4,5 δισεκατομμύρια το 2019, ανακοίνωσε ο ICAO.
«Η πτώση της ζήτησης» θα συνεχιστεί για το τρέχον τρίμηνο και ενδέχεται ακόμη και να επιδεινωθεί, προειδοποιεί ο Οργανισμός του ΟΗΕ, με έδρα στο Μόντρεαλ.
Το 2020, η μείωση της αεροπορικής επιβατικής κίνησης έφτασε το 50% στις πτήσεις εσωτερικού, και 74% στις διεθνείς πτήσεις, οι οποίες μετέφεραν 1,4 δισεκατομμύρια λιγότερα άτομα από όσα το 2019.
Αποτέλεσμα; Οι εταιρείες υπέστησαν σωρευτικές ζημίες 370 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Τα αεροδρόμια και οι φορείς παροχής υπηρεσιών αεροναυτιλίας υπέστησαν ζημιές 115 δισεκατομμυρίων δολαρίων και 13 δισεκατομμυρίων δολαρίων αντίστοιχα.
Μια κατάσταση που, σύμφωνα με τον ICAO, «θέτει σε αμφισβήτηση την οικονομική βιωσιμότητα του κλάδου και απειλεί εκατομμύρια θέσεις εργασίας σε όλο τον κόσμο».
Η παγκόσμια τουριστική αγορά πλήττεται επίσης σκληρά, καθώς σχεδόν το 50% των τουριστών επιλέγουν το αεροπλάνο για να φτάσουν στους προορισμούς τους.
Η ανάκαμψη της βιομηχανίας, πιθανή το δεύτερο τρίμηνο, εξαρτάται από την επιτυχία των εμβολιασμών, ο οποίος ξεκίνησε σε πλούσιες χώρες, σύμφωνα με τον Οργανισμό.
Αρκετές κυβερνήσεις έσπευσαν να βοηθήσουν τις εταιρείες ή πρόκειται να το πράξουν.
Η πτώση του κλάδου ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2020, αλλά στη συνέχεια περιορίστηκε σε λίγες χώρες. Στα τέλη Μαρτίου, με την εξάπλωση του νέου κορονοϊού, η βιομηχανία βρέθηκε σχεδόν σε ακινησία σε όλο τον κόσμο, ανέφερε ο ICAO.
Τον Απρίλιο, η μείωση της επιβατικής κίνησης ανήλθε στο 92% σε σύγκριση με το 2019.
Η επιβατική κίνηση αυξήθηκε συγκρατημένα κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού σε βόρειες χώρες, αλλά μειώθηκε ξανά από τον Σεπτέμβριο με την άφιξη του δεύτερου κύματος της πανδημίας και την επιστροφή των περιορισμών σε όλο τον κόσμο.
Ο ICAO σημειώνει συνολικά ότι οι πτήσεις εσωτερικού έχουν αντέξει καλύτερα στους περιορισμούς μετακινήσεων από ό,τι οι πτήσεις εξωτερικού, ειδικά στην Κίνα και τη Ρωσία, όπου ο αριθμός της επιβατικής κίνησης έχει ήδη επιστρέψει σε επίπεδα προ πανδημίας.
Πηγές: ΑΜΠΕ, AFP