Οικονομία & Αγορές
Τρίτη, 05 Ιανουαρίου 2021 12:34

«Ναυτιλιακό γίγαντα» χτίζει η Φράγκου με αναδιάρθρωση

Σε κινήσεις εξορθολογισμού των ναυτιλιακών εταιρειών που ελέγχει προχωρεί η Αγγελική Φράγκου, δημιουργώντας στην αυγή του νέου χρόνου έναν «ναυτιλιακό γίγαντα» με ένα σύνολο στόλου 84 πλοίων, εκ των οποίων τα 39 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα 45 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.

Από την έντυπη έκδοση

Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]

Σε κινήσεις εξορθολογισμού των ναυτιλιακών εταιρειών που ελέγχει προχωρεί η Αγγελική Φράγκου, δημιουργώντας στην αυγή του νέου χρόνου έναν «ναυτιλιακό γίγαντα» με ένα σύνολο στόλου 84 πλοίων, εκ των οποίων τα 39 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα 45 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.

Ειδικότερα, όπως ανακοινώθηκε χθες, ελήφθη η οριστική απόφαση για τη συγχώνευση της Navios Maritime Partners με τη Navios Maritime Containers. Όπως ανακοινώθηκε οι μέτοχοι της Navios Partners θα αποκτήσουν το σύνολο των μετοχών της Navios Containers, με αντάλλαγμα κοινές μονάδες (common unit) της Navios Partners. Σύμφωνα με τους όρους της συναλλαγής, οι κάτοχοι μετοχών της Navios Containers θα λάβουν 0,39 μιας μετοχής (common unit) της Navios Partners για κάθε κοινή μονάδα Navios Containers. Με βάση την τιμή κλεισίματος της 31ης Δεκεμβρίου 2020 της Navios Partners αυτή η αναλογία ανταλλαγής παρέχει στους μετόχους της Navios Containers μια αξία 4,37 δολ. ανά κοινή μονάδα της Navios Containers, μία τιμή που αντιπροσωπεύει ένα premium 102,2% για την τιμή κλεισίματος της μετοχής της Navios Containers, της 13ης Νοεμβρίου, την τελευταία ημέρα διαπραγμάτευσης πριν από την ανακοίνωση της Navios Partners της πρότασης απόκτησης των μετοχών της Containers. Επίσης σηματοδοτεί ένα premium 6,5% για τις μετοχές της Navios Containers με βάση την τιμή κλεισίματος της 31ης Δεκεμβρίου 2020. Επιπλέον, αντιπροσωπεύει ένα premium 168,1% σε σύγκριση με τη μέση σταθμισμένη τιμή 120 ημερών για τις κοινές μονάδες των Navios Containers για την περίοδο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2020.

Η συναλλαγή, όπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση, αναμένεται να απλοποιήσει την κεφαλαιακή και οργανωτική δομή των δύο εταιρειών, να δημιουργήσει σημαντική εξοικονόμηση κόστους, μία διαφοροποιημένη βάση περιουσιακών στοιχείων, προσδοκώντας σε υψηλότερα κέρδη και να βελτιώσει το πιστωτικό προφίλ της νέας εταιρείας. Η συναλλαγή αναμένεται να ολοκληρωθεί το πρώτο εξάμηνο του 2021, μετά τις απαραίτητες εγκρίσεις.

Οι Fried, Frank, Harris, Shriver και Jacobson LLP ήταν νομικοί σύμβουλοι και η S. Goldman Advisors LLC οι χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι για τη Navios Partners, ενώ οι Latham & Watkins LLP, Thomson Hine LLP λειτούργησαν ως νομικοί σύμβουλοι και οι Pareto Securities AS ως οικονομικοί σύμβουλοι της Navios Containers.

Η Navios Maritime Containers ελέγχει έναν στόλο από 29 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταφορικής ικανότητας 142.821 Teu και η Navios Maritime Partners ελέγχει έναν στόλο από 45 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και 10 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. H Navios Maritime Containers δέχθηκε την πρόταση για εξαγορά από τη Navios Maritime Partners L.P στις 16 Νοεμβρίου του 2020. Υπενθυμίζεται ότι η Navios Partners ελέγχει ήδη το 35,7% της εταιρείας. Μιλώντας στους αναλυτές τον περασμένο Νοέμβριο κατά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του τρίτου τριμήνου της Navios Containers η Αγγελική Φράγκου, πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας, επεσήμανε μεταξύ άλλων ότι η Navios Containers στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου είχε έσοδα 26,4 εκατ. δολ. και EBITDA 5,8 εκατ. δολ. και πρόσθεσε ότι μετά την αρχική πτώση της ζήτησης καταναλωτικών προϊόντων λόγω της εμφάνισης της πανδημίας στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου η ζήτηση ανέκαμψε και αναμένεται ακόμη καλύτερη πορεία για το 2021 καθώς θα βελτιώνεται και η διεθνής οικονομία.

Αναφορικά με τη Navios Mariitime Parnters η κ. Φράγκου, με την ιδιότητα επίσης της προέδρου και διευθύνουσας συμβούλου, ανέφερε στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων του τρίτου τριμήνου στους αναλυτές ότι η Navios Partners ανέφερε έσοδα 64,5 εκατομμυρίων δολαρίων και προσαρμοσμένο EBITDA ύψους 30,9 εκατομμυρίων δολαρίων. Επίσης εξέφρασε την αισιοδοξία της για την πορεία του κλάδου των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, καθώς μετά το πρώτο σοκ της πανδημίας η αγορά ανέκαμψε και για το 2021 το εμπόριο χύδην ξηρού φορτίου προβλέπεται να αυξηθεί κατά 3,9%.