Πτώση άνω του 85% παρουσίασε ο συνολικός παγκόσμιος τζίρος της κρουαζιέρας το 2020 σε σύγκριση το 2019 λόγω της πανδημίας, που ακινητοποίησε τον στόλο του κλάδου. Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιέρας και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), οι εισπράξεις κρουαζιέρας στην Ευρώπη μειώθηκαν κατά 84%, ενώ τα έσοδα της κρουαζιέρας στην Ελλάδα μειώθηκαν κατά 80%.
Από την έντυπη έκδοση
Πτώση άνω του 85% παρουσίασε ο συνολικός παγκόσμιος τζίρος της κρουαζιέρας το 2020 σε σύγκριση το 2019 λόγω της πανδημίας, που ακινητοποίησε τον στόλο του κλάδου. Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιέρας και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), οι εισπράξεις κρουαζιέρας στην Ευρώπη μειώθηκαν κατά 84%, ενώ τα έσοδα της κρουαζιέρας στην Ελλάδα μειώθηκαν κατά 80%.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΕΕΚΦΝ, Θεόδωρο Κόντε, είναι άγνωστό ακόμη πότε θα επανεκκινήσει η κρουαζιέρα. Είναι όμως γεγονός ότι το restart θα λάβει χώρα αρχικώς με τα μικρά/μεσαία μεγέθους πλοία και για ολιγοήμερες κρουαζιέρας (short cruising).
Ωστόσο οι εκπρόσωποι του κλάδου δηλώνουν αισιόδοξοι καθώς, όπως σημειώνουν, οι τουρίστες θα συνεχίσουν να επιθυμούν για τις διακοπές τους να απολαμβάνουν τις ανέσεις και τις καταπληκτικές υπηρεσίες που προσφέρονται στα κρουαζιερόπλοια. Επίσης έχουν την ευκαιρία να απολαμβάνουν εξαιρετικούς, πολλαπλούς προορισμούς σε διάφορες χώρες και ηπείρους με ήθη και έθιμα, κουλτούρα και φυσικά ιστορικά μνημεία και πανέμορφα τοπία που εντυπωσιάζουν.
Η χώρα μας είναι από τους πλέον ανταγωνιστικούς προορισμούς με τις πανέμορφες παραλίες και ιστορικά μνημεία και την τεράστια ακτογραμμή, είναι πάντα στην πρώτη γραμμή στην προσφορά του θαλάσσιου τουρισμού. Ωστόσο, όπως τονίζει ο κ. Κόντες, ίσως χρειαστούν 4- 5 χρόνια για να φτάσουμε στα αξιοζήλευτα αποτελέσματα του 2019, με την εφαρμογή του εμβολίου να καθορίζει το restart της κρουαζιέρας σταδιακά.
Οι προσπάθειες είναι συνεχείς από τους αρμόδιους εθνικούς φορείς και φυσικά την Εθνική Συντονιστική Επιτροπή Κρουαζιέρας ούτως ώστε το restart να γίνει με τον πιο ασφαλή τρόπο κατά τη μεταφορά επιβαινόντων και κατά τη διάρκεια της κρουαζιέρας, εφαρμόζοντας πάντα τα πολλαπλά πρωτόκολλα αρχών, εταιρειών και προορισμών για να αποφευχθούν τυχόν δυσάρεστα για τον κλάδο αποτελέσματα, καταλήγει ο κ. Κόντες.