«Από το νέο ΕΣΠΑ για την περίοδο 2021-2027 προγραμματίζουμε την ενίσχυση επενδύσεων σε έργα υποδομών μεταφορών της τάξης των 4 δισ. ευρώ. Ενώ από το μηχανισμό του CEF II (Connecting Europe Facility), οι διαθέσιμοι πόροι προσεγγίζουν τα 1,2 δισ. ευρώ. Και βέβαια δεν πρέπει να ξεχνάμε τους συγκριτικά πολύ λιγότερους, όχι όμως και αμελητέους εθνικούς πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ)». Αυτό ανέφερε ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ, Δημήτρης Σκάλκος μιλώντας στο συνέδριο του Economist με θέμα «EU recovery and resilience fund for Greece». Όπως είπε ο ίδιος σε αυτούς τους πόρους θα προστεθούν οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης.
«Από το νέο ΕΣΠΑ για την περίοδο 2021-2027 προγραμματίζουμε την ενίσχυση επενδύσεων σε έργα υποδομών μεταφορών της τάξης των 4 δισ. ευρώ. Ενώ από το μηχανισμό του CEF II (Connecting Europe Facility), οι διαθέσιμοι πόροι προσεγγίζουν τα 1,2 δισ. ευρώ. Και βέβαια δεν πρέπει να ξεχνάμε τους συγκριτικά πολύ λιγότερους, όχι όμως και αμελητέους εθνικούς πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ)». Αυτό ανέφερε ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ, Δημήτρης Σκάλκος μιλώντας στο συνέδριο του Economist με θέμα «EU recovery and resilience fund for Greece». Όπως είπε ο ίδιος σε αυτούς τους πόρους θα προστεθούν οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης.
Αναφερόμενους στους κύριους άξονες των σχεδιαζόμενων παρεμβάσεων στις υποδομές και μεταφαορές συνδιαστικά από τους πόρους του RRF, του CEF και του ΕΣΠΑ είπε πως πρόκειται για:
Ακόμη, ο κ. Σκάλκος σημείωσε πως επειδή «οι προσφερόμενοι πόροι δεν θα είναι διαθέσιμοι εις το διηνεκές, αλλά θα πρέπει να χρηματοδοτήσουν έργα που θα ολοκληρωθούν εντός ασφυκτικών χρονοδιαγραμμάτων, είναι σημαντικό να απλοποιήσουμε το πλαίσιο υλοποίησης τους (αδειοδοτήσεις, δημοπράτηση, ν. 4412/16), να ενισχύσουμε τη δεξαμενή ώριμων έργων με ένα μηχανισμό ωρίμανσης έργων (project preparation facility), να ενισχύσουμε το μηχανισμό παρακολούθησής τους».
Πηγή: ΑΜΠΕ