Κατά 28,8% υποχώρησε η ζήτηση των αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σύμφωνα με την τελευταία έκδοση της Έκθεσης Οικονομίας και Αγοράς που δημοσίευσε η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και η οποία καλύπτει τα πρώτα τρία τρίμηνα του 2020. Η έκθεση περιέχει τα τελευταία στοιχεία σχετικά με την ταξινόμηση, την παραγωγή και το εμπόριο επιβατικών αυτοκινήτων και επαγγελματικών οχημάτων, τόσο στην Ευρώπη όσο και σε όλο τον κόσμο.
Κατά 28,8% υποχώρησε η ζήτηση των αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σύμφωνα με την τελευταία έκδοση της Έκθεσης Οικονομίας και Αγοράς που δημοσίευσε η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και η οποία καλύπτει τα πρώτα τρία τρίμηνα του 2020. Η έκθεση περιέχει τα τελευταία στοιχεία σχετικά με την ταξινόμηση, την παραγωγή και το εμπόριο επιβατικών αυτοκινήτων και επαγγελματικών οχημάτων, τόσο στην Ευρώπη όσο και σε όλο τον κόσμο.
Η ACEA εκπροσωπεί τους 16 μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων στην Ευρώπη.
Τα σημαντικότερα στοιχεία της έκθεσης:
Η πανδημία και τα σχετικά μέτρα περιορισμού έχουν βυθίσει την ευρωπαϊκή οικονομία στη βαθύτερη ύφεσή της μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο.
Το ποσοστό ανεργίας στην ΕΕ αναμένεται να αυξηθεί από 7,7% το 2020 σε 8,6% το επόμενο έτος.
Κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2020, η ζήτηση στην Ε.Ε. για αυτοκίνητα μειώθηκε κατά 28,8%.
Στις ΗΠΑ, οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων μειώθηκαν 21,1% σε 8 εκατομμύρια μονάδες.
Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ιαπωνία τους πρώτους εννέα μήνες μειώθηκαν κατά 18,1%.
Οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην Κίνα είναι τώρα μειωμένες 13,2% σε 13 εκατομμύρια μονάδες.
Παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων
Μέχρι στιγμής φέτος, η παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη μειώθηκε κατά 29,2% σε λιγότερο από 10 εκατομμύρια μονάδες.
Η παραγωγή αυτοκινήτων στις ΗΠΑ μειώθηκε κατά 27% στα 4,1 εκατομμύρια μονάδες κατά τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2020.
Η Βραζιλία σημείωσε σημαντική πτώση 39% ως αποτέλεσμα των διαταραχών που προκλήθηκαν από τον COVID ‐ 19.
Περίπου 11,7 εκατομμύρια αυτοκίνητα παρήχθησαν στην Κίνα από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο, κατά 19,1%.
Εξαγωγές και εισαγωγές επιβατικών αυτοκινήτων
Από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο του 2020, η ΕΕ εξήγαγε επιβατικά αυτοκίνητα αξίας 70 δισεκατομμυρίων ευρώ, που ήταν πάνω από 23 δισεκατομμύρια ευρώ χαμηλότερα από ό,τι πριν από ένα χρόνο.
Ο συνολικός όγκος των εξαγωγών αυτοκινήτων που κατασκευάστηκαν στην ΕΕ σημείωσε ετήσια πτώση 27,7%.
Με μερίδιο 20%, οι Ηνωμένες Πολιτείες ήταν η πρώτη πηγή εισαγωγών της ΕΕ (κατ'αξία) έως το 2020, τρεις εκατοστιαίες μονάδες μπροστά από το Ηνωμένο Βασίλειο (έως τώρα 40,6%).
Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) δημοσίευσε την τελευταία έκδοση της Έκθεσης Οικονομίας και Αγοράς, καλύπτοντας τα πρώτα τρία τρίμηνα του 2020. Η έκθεση περιέχει τα τελευταία στοιχεία σχετικά με την ταξινόμηση, την παραγωγή και το εμπόριο επιβατικών αυτοκινήτων και επαγγελματικών οχημάτων, τόσο στην Ευρώπη όσο και σε όλο τον κόσμο.
Εννέα μήνες μέσα στο έτος, η αγορά νέων επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ είχε συρρικνωθεί κατά 24,5%, συνολικά 1.206.259 μονάδες καταχωρήθηκαν.
Οι εγγραφές φορτηγών στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 22,8% σε 1 εκατομμύριο μονάδες από τον Ιανουάριο έως το Σεπτέμβριο.
Συνολικά έχουν καταχωριστεί 175.857 νέα φορτηγά μέχρι στιγμής φέτος, ή 32,6% λιγότερα από ό,τι το 2019.
Εμπορική παραγωγή οχημάτων
Η απόδοση των επαγγελματικών οχημάτων στην ευρωπαϊκή ήπειρο αναμένεται να μειωθεί κατά το 2020 κατά 24% φθάνοντας τα 2,7 εκατομμύρια μονάδες.
Στη Βόρεια Αμερική, η παραγωγή πλήρους έτους 2020 θα μειωθεί 27,5% σε 3,4 εκατομμύρια μονάδες.
Η παραγωγή εμπορικών οχημάτων της Κίνας αναμένεται να μειωθεί κατά 8,6% σε 4,8 εκατομμύρια μονάδες.
Η παραγωγή της Ιαπωνίας και της Νότιας Κορέας προβλέπεται να φθάσει τα 1,2 εκατομμύρια μονάδες, κατά 18,5%.
Εξαγωγές και εισαγωγές επαγγελματικών οχημάτων
Μεταξύ Ιανουαρίου και Αυγούστου 2020, τόσο οι εισαγωγές όσο και οι εξαγωγές επαγγελματικών οχημάτων μειώθηκαν σημαντικά (34,0% και 30,5% αντίστοιχα).
Ωστόσο, τα εμπορικά οχήματα παρείχαν στην ΕΕ εμπορικό πλεόνασμα περίπου 4 δισεκατομμυρίων ευρώ μέχρι στιγμής φέτος, αν και ήταν 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ λιγότερο από ό,τι το 2019.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ