Τα βασικά οικονομικά και λειτουργικά αποτελέσματα για το τρίτο τρίμηνο και το εννεάμηνο του 2020 ανακοίνωσε η Aegean. Σύμφωνα με την εταιρεια, από τις αρχές του περασμένου Ιουλίου, μετά και τη μερική άρση των περιορισμών ανά την Ευρώπη, άρχισε η σταδιακή επαναφορά πτήσεων στο δίκτυο εξωτερικού. Ωστόσο, πολλές αγορές παρέμειναν μη προσβάσιμες, η ζήτηση λόγω της πανδημίας ήταν αδύναμη, ενώ και η έλλειψη συντονισμού στα ταξιδιωτικά πρωτόκολλα δυσχέρανε την προσπάθεια.
Τα βασικά οικονομικά και λειτουργικά αποτελέσματα για το τρίτο τρίμηνο και το εννεάμηνο του 2020 ανακοίνωσε η Aegean.
Σύμφωνα με την εταιρεια, από τις αρχές του περασμένου Ιουλίου, μετά και τη μερική άρση των περιορισμών ανά την Ευρώπη, άρχισε η σταδιακή επαναφορά πτήσεων στο δίκτυο εξωτερικού. Ωστόσο, πολλές αγορές παρέμειναν μη προσβάσιμες, η ζήτηση λόγω της πανδημίας ήταν αδύναμη, ενώ και η έλλειψη συντονισμού στα ταξιδιωτικά πρωτόκολλα δυσχέρανε την προσπάθεια.
Κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους η Aegean πραγματοποίησε 49% λιγότερες πτήσεις σε σχέση με το 2019, ενώ η επιβατική κίνηση μειώθηκε κατά 62%. Η μέση πληρότητα πτήσεων διαμορφώθηκε σε 65,7% από 87,7% μεταφέροντας όμως, ακόμη και με αυτούς τους περιορισμούς, σχεδόν 2 εκat. επιβάτες κατά το τρίτο τρίμηνο, σε 78 προορισμούς στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Με την εξέλιξη της πανδημίας και των σταδιακών εκ νέου περιορισμών, ιδιαίτερα μετά τα τέλη Αυγούστου, να καθορίζουν το βαθμό δραστηριοποίησης του Ομίλου, ο κύκλος εργασιών το τρίτο τρίμηνο του έτους διαμορφώθηκε σε 155,1 εκατ. ευρώ, από 512,5 εκατ., σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019, ενώ οι ζημίες μετά από φόρους έφθασαν στα 28,3 εκατ. ευρώ, από κέρδη 90,2 εκατ. το 2019.
Το εννεάμηνο του 2020 ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 342,5 εκατ. ευρώ, έναντι 1,031 δισ. ευρώ το 2019, ενώ μεταφέρθηκαν συνολικά 4,4 εκατ. επιβάτες. Το καθαρό αποτέλεσμα για το εννεάμηνο, μετά από φόρους, ανήλθε σε ζημιές ύψους 187,1 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών ύψους 77,1 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2019.
Σε σχετική δήλωσή του, ο Δημήτρης Γερογιάννης, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, ανέφερε πως «κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους επανεκκινήσαμε το δίκτυό μας και στο εξωτερικό, όπου αυτό ήταν εφικτό, τηρώντας πάντα τα αυξημένα μέτρα προστασίας καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού. Είμαστε περήφανοι, που η προσπάθειά μας αναγνωρίστηκε και μέσω της διεθνούς αξιολόγησης της Skytrax, με την εταιρεία να λαμβάνει διάκριση 4 αστέρων (4-Star COVID-19 Airline Safety Rating). Καταφέραμε να μεταφέρουμε σχεδόν 2 εκατ. επιβάτες και να περιορίσουμε τις ζημίες της περιόδου στο ένα τρίτο εκείνων του προηγούμενου (δευτέρου) τριμήνου.
Για τη χειμερινή περίοδο του 2020-2021 είναι προφανές ότι το δεύτερο κύμα της πανδημίας, καθώς και οι νέοι περιορισμοί με lockdowns ανά την Ευρώπη και στην Ελλάδα, μας οδηγούν σε δραστηριότητα σε επίπεδα χαμηλότερα του 20% από τo 2019.
Η αφετηρία διανομής εμβολίων κατά του πρώτους μήνες του 2021, αλλά και η καθιέρωση κοινών ταξιδιωτικών πρωτοκόλλων, προσβλέπουμε να δημιουργήσουν τις συνθήκες για μια σταδιακή μερική ανάκαμψη το 2021. Συνεχίζουμε να εστιάζουμε στην αναγκαία ευελιξία για να ανταποκρινόμαστε αποτελεσματικά στις ανάγκες των επιβατών μας στο διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, αλλά και στην περαιτέρω θωράκιση της χρηματοοικονομικής μας θέσης».
Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα διαμορφώθηκαν σε 433,3 εκατ. ευρώ στις 30/09/20, ενώ το σύνολο των δανειακών υποχρεώσεων (τραπεζικός δανεισμός και ομολογιακό δάνειο) σε 290 εκατ. ευρώ.
Η εταιρεία παρέλαβε στις 21 Νοεμβρίου το έβδομο αεροπλάνο neo της οικογένειας Airbus Α320 ΝΕΟ (και το δεύτερο A321neo) από τη συνολική παραγγελία των 46 αεροσκαφών.