Οικονομία & Αγορές
Τρίτη, 24 Νοεμβρίου 2020 08:45

EY: Πιο αισιόδοξα τα εταιρικά στελέχη για επενδύσεις στην Ευρώπη

Τα στελέχη των εταιρειών ανά τον κόσμο βλέπουν με καλύτερες προοπτικές τα επενδυτικά τους σχέδια για την Ευρώπη από ότι νωρίτερα φέτος και είναι κάπως πιο αισιόδοξα για τη μελλοντική εικόνα της ηπείρου, σύμφωνα με ερωτηματολόγιο της εταιρείας επαγγελματικών υπηρεσιών EY.

Τα στελέχη των εταιρειών ανά τον κόσμο βλέπουν με καλύτερες προοπτικές τα επενδυτικά τους σχέδια για την Ευρώπη από ότι νωρίτερα φέτος και είναι κάπως πιο αισιόδοξα για τη μελλοντική εικόνα της ηπείρου, σύμφωνα με ερωτηματολόγιο της εταιρείας επαγγελματικών υπηρεσιών EY.

Η έρευνα, που διεξήχθη τον Οκτώβριο πριν από μια σειρά ανακοινώσεων για τις δοκιμές των εμβολίων για τον κορωνοϊό, έδειξε ότι το 42% των στελεχών αναμένουν τώρα μείωση στα επενδυτικά τους σχέδια το 2020 και το 31% σχεδιάζει να τα καθυστερήσει έως το 2021.

Τα ποσοστά αυτά είναι χαμηλότερα με από το 66% και 23% αντίστοιχα στην ίδια ερώτηση τον Απρίλιο. Αυτή τη φορά, ένας μικρός αριθμός -10%- διακρίνει ακόμη και αύξηση στις επενδύσεις το 2020, κάτι που κανείς δεν εκτιμούσε τον Απρίλιο.

Αν και τα ποσοστά αυτά είναι ένα συνολικό πλήγμα στις άμεσες ξένες επενδύσεις μετά το ρεκόρ του 2019, η EY σημειώνει ότι το 21% των ερωτηθέντων, πιστεύουν ότι η Ευρώπη θα είναι πιο ελκυστική για επενδύσεις μετά τον κορωνοϊό σε σύγκριση με μόλις 8% τον Απρίλιο.

«Είναι ελπιδοφόρο ότι οι επενδυτές πιστεύουν ότι τα επόμενα 3 χρόνια, η Ευρώπη θα γίνει ένας πολύ πιο ελκυστικός προορισμός για επενδύσεις από ότι πριν από την πανδημία», δήλωσε η διευθύνουσα σύμβουλος της EY, Τζούλι Τίγκλαντ.

Τα ευρήματα βασίστηκαν σε συνεντεύξεις με 109 στελέχη σε όλο τον κόσμο, σε 14 βιομηχανίες τον Οκτώβριο.

Τα αισιόδοξα νέα από τις δοκιμές εμβολίων αρχίζουν να υποστηρίζουν το οικονομικό κλίμα. Ο υποδείκτης της μελλοντικής παραγωγής στον Δείκτη Υπευθύνων Προμηθειών (PMI) της Ευρωζώνης το Νοέμβριο, ανήλθε στο υψηλότερο επίπεδο από τον Φεβρουάριο.

Μεταξύ των άλλων διαδικασιών από την έρευνα της EY, το 63% ανέμενε ταχύτερη ανάπτυξη της ψηφιακής πρόσβασης των πελατών στις έρευνες τα επόμενα 3 χρόνια (έναντι 55% τον Απρίλιο), αλλά μόνο το 37% διακρίνει τώρα μια αντιστροφή της παγκοσμιοποίησης (έναντι 56%).

Πηγή: Reuters