Στα 280 εκατ. ευρώ κινείται η εκτίμηση για τον «αναγκαστικό» ηλεκτρονικό τζίρο της φετινής Black Friday, με την πλειονότητα ωστόσο των καταναλωτών να δηλώνει ότι δεν προτίθεται να προχωρήσει σε αγορές.
Από την έντυπη έκδοση
Στα 280 εκατ. ευρώ κινείται η εκτίμηση για τον «αναγκαστικό» ηλεκτρονικό τζίρο της φετινής Black Friday, με την πλειονότητα ωστόσο των καταναλωτών να δηλώνει ότι δεν προτίθεται να προχωρήσει σε αγορές.
Σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΚΛΑ), με δείγμα 850 ατόμων την περίοδο 2 έως 3 Νοεμβρίου 2020, δηλαδή πριν από την απαγόρευση λειτουργίας των φυσικών καταστημάτων του λιανεμπορίου, προκύπτει ότι η φετινή αγορά της Black Friday αφορά περιορισμένο κοινό, με την πλειονότητα των σχεδιαζόμενων αγορών να είναι μέσω διαδικτύου και μέση δαπάνη τα 140 ευρώ.
Αναλυτικότερα, το 73% του καταναλωτικού κοινού δηλώνει ότι δεν σχεδιάζει να αγοράσει τη φετινή Black Friday. Από το υπόλοιπο 27%, το 18% (περίπου τα 2/3) σκοπεύει να κάνει τις αγορές τους ούτως ή άλλως και πριν την απαγόρευση από ηλεκτρονικά καταστήματα μέσω διαδικτύου, ενώ το 8% σκόπευε να κάνει τις αγορές του μέσω φυσικών καταστημάτων, η πλειονότητα των οποίων είναι πλέον κλειστά. Αυτή η μέτρηση αντιστοιχεί σε περίπου 2,3 εκατ. καταναλωτές, που εκτιμούν ότι θα πραγματοποιήσουν αγορές τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, η οποία τα τελευταία χρόνια είθισται να διαρκεί αρκετές ημέρες.
Όσον αφορά τη μέση δαπάνη, εκτιμάται ότι αυτά τα 2 εκατ. καταναλωτές θα πραγματοποιήσουν περίπου αγορές αξίας 140 ευρώ κατά μέσο όρο. Το 32% εκτιμά ότι θα κάνει αγορές μέχρι 50 ευρώ, το 27% από 51 έως 100 ευρώ, ενώ ένα 9% θα κάνει μεγάλες αγορές άνω των 500 ευρώ, κάτι που σημαίνει ότι αναβάλλουν σημαντικές οικιακές ανάγκες μέχρι να επιτύχουν σημαντικές προσφορές.
Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, ο εκτιμώμενος τζίρος-πωλήσεις για τις επιχειρήσεις με βάση τα συγκεκριμένα στοιχεία ανέρχεται σε 280 - 300 εκατ. ευρώ. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι εκτιμήσεις της αγοράς είναι ότι η συνεχιζόμενη απαγόρευση κυκλοφορίας θα αυξήσει σίγουρα το ποσοστό των πωλήσεων που πραγματοποιούνται μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων, ενώ δεν αναμένεται να επηρεαστεί ουσιαστικά το ύψος των συνολικών πωλήσεων.