Οικονομία & Αγορές
Τρίτη, 17 Νοεμβρίου 2020 06:00

Ορατός ο κίνδυνος καθυστερήσεων εκταμίευσης των κοινοτικών πόρων

Η Ουγγαρία και η Πολωνία «μπλοκάρουν» για πολιτικούς λόγους την οριστική έγκριση του κοινοτικού προϋπολογισμού της περιόδου 2021-2027, με αποτέλεσμα να απειλείται πλέον σοβαρά η έναρξη των χρηματοδοτήσεων από τις αρχές του επόμενου έτους όπως ήταν προγραμματισμένο. Το ανησυχητικό είναι πως η καθυστέρηση του ΠΔΠ παρασύρει μαζί του και το Ταμείο Ανάκαμψης.

Από την έντυπη έκδοση

Του Νίκου Μπέλλου
[email protected]

Η Ουγγαρία και η Πολωνία «μπλοκάρουν» για πολιτικούς λόγους την οριστική έγκριση του κοινοτικού προϋπολογισμού της περιόδου 2021-2027, με αποτέλεσμα να απειλείται πλέον σοβαρά η έναρξη των χρηματοδοτήσεων από τις αρχές του επόμενου έτους όπως ήταν προγραμματισμένο. Το ανησυχητικό είναι πως η καθυστέρηση του ΠΔΠ παρασύρει μαζί του και το Ταμείο Ανάκαμψης.

Ειδικότερα, οι δύο χώρες επιμένουν στην απειλή βέτο στην υιοθέτηση του Πολυετούς Δημοσιονομικού Πλαισίου (ΠΔΠ) της παραπάνω περιόδου, ζητώντας την ακύρωση της απόφασης της Ε.Ε. με την οποία συνδέονται οι κοινοτικές χρηματοδοτήσεις με την τήρηση των κανόνων του κράτους δικαίου.

Η αρνητική αυτή εξέλιξη μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την έγκαιρη έναρξη υλοποίησης των δύο πακέτων συνολικού ύψους 1,8 τρισ. ευρώ από τις αρχές του επόμενου έτους. Μάλιστα, κοινοτικές πηγές ανέφεραν χθες ότι το νέο αδιέξοδο μπορεί να απασχολήσει τη βιντεοδιάσκεψη των Ευρωπαίων ηγετών της προσεχούς Πέμπτης, η οποία προοριζόταν μόνο για την εξέταση των τελευταίων εξελίξεων σχετικά με την πανδημία του κορονοϊού.

Ο πρωθυπουργός της Ουγγαρίας, Βίκτορ Όρμπαν είχε ήδη στείλει την προηγούμενη βδομάδα επιστολή στην πρόεδρο της Κομισιόν Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, στη γερμανική προεδρία και σε Ευρωπαίους ηγέτες, με την οποία καθιστούσε σαφές ότι η χώρα του θα «μπλοκάρει» την έγκριση του ΠΔΠ εάν εφαρμοστεί η αιρεσιμότητα για τις χρηματοδοτήσεις. Σύμφωνα με τον κ. Όρμπαν, ο μηχανισμός κυρώσεων που προτείνεται στη συμφωνία στηρίζεται σε αόριστες νομικές έννοιες, όπως η παραβίαση του κράτους δικαίου.

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στη Ναυτεμπορική