Οικονομία & Αγορές
Τετάρτη, 08 Αυγούστου 2007 17:59

Blue Star Ναυτιλιακή: Αύξηση 53,2% των καθαρών κερδών το α' εξάμηνο του έτους

Αύξηση κατά 24,4% παρουσίασε ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της Blue Star Ναυτιλιακή Α.Ε. το πρώτο εξάμηνο του 2007 και ανήλθε στα 77,53 εκατ. ευρώ, έναντι 62,30 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περσινό εξάμηνο.

Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν στα 20,69 εκατ. ευρώ από 14,79 εκατ. ευρώ (αύξηση 39,9%), ενώ τα κέρδη μετά από φόρους και Δικαιώματα μειοψηφίας ανήλθαν σε 9,56 εκατ. ευρώ σημαντικά αυξημένα από τα κέρδη ύψους 6,24 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο (αύξηση 53,2%).

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της εταιρείας, τα κυριότερα στοιχεία των αποτελεσμάτων του Ομίλου κατά το Α Εξάμηνο του 2007 σε σύγκριση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2006 ήταν:

Στην αύξηση του κύκλου εργασιών συνέβαλε η σημαντική βελτίωση του μεταφορικού έργου στη γραμμή της Δωδεκανήσου, τόσο στους επιβάτες και τα Ι.Χ. οχήματα όσο και στα φορτηγά αυτοκίνητα, λόγω της δρομολόγησης του επιβατηγού - οχηματαγωγού πλοίου Διαγόρας καθ’ όλη τη διάρκεια του τρέχοντος εξαμήνου. Πρέπει να σημειωθεί ότι το πλοίο αποκτήθηκε τον Ιούλιο του 2006 και δρομολογήθηκε τον Αύγουστο του 2006. Επίσης στην αύξηση του κύκλου εργασιών συνέβαλε και η μεσοσταθμική αύξηση του εσόδου ανά μεταφερόμενο επιβάτη και όχημα στις γραμμές των Κυκλάδων και της Δωδεκανήσου.

Τέλος στην αύξηση του κύκλου εργασιών συνέβαλε και η βελτίωση των πληροτήτων στις γραμμές Ελλάδας - Ιταλίας όπου εκτελώντας 46% λιγότερα δρομολόγια, μετά τη μεταδρομολόγηση του πλοίου Blue Star 1 στη γραμμή της Βορείου Θαλάσσης, ο Όμιλος βελτίωσε σημαντικά το μεταφορικό του έργο και τα έσοδα ανά δρομολόγιο συγκριτικά με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Στη γραμμή της Βορείου Θαλάσσης όπου δραστηριοποιείται το πλοίο Blue Star 1 από τις 29 Ιανουαρίου 2007, οι πληρότητες έχουν κυμανθεί σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα ενώ το μέσο έσοδο ανά μεταφερόμενο επιβάτη, Ι.Χ. όχημα και φορτηγό αυτοκίνητο είναι σαφώς υψηλότερο του αντίστοιχου που παρήγαγε το πλοίο στη γραμμή της Αδριατικής κατά το περυσινό εξάμηνο.

Η λειτουργική κερδοφορία του Ομίλου (ΕΒΙΤDA) βελτιώθηκε κατά 39,9% κυρίως λόγω της σημαντικής αύξησης των εσόδων, της μικρής μείωσης της τιμής των καυσίμων σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο καθώς και της δρομολόγησης των πλοίων σε γραμμές όπου επιτυγχάνεται πλήρης εκμετάλλευσή τους καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Επίσης το περιθώριο μεικτού κέρδους βελτιώθηκε σημαντικά αφού το κόστος πωληθέντων αυξήθηκε σε μικρότερο ποσοστό από την αντίστοιχη αύξηση των εσόδων.

Τέλος, πρέπει να σημειωθεί ότι στο Α Εξάμηνο του 2007 τα Κέρδη μετά από φόρους και Δικαιώματα Μειοψηφίας δεν περιλαμβάνουν έκτακτο κέρδος από πώληση πλοίων που κατά το Α Εξάμηνο του 2006 ανήλθε σε 1 εκατ. ευρώ περίπου.