Δραστικές αλλαγές στο διαμετακομιστικό εμπόριο στη ΝΑ Ευρώπη και μπαράζ μεγάλων επενδύσεων σε συμπληρωματικές υποδομές φέρνουν για τη χώρα μας και ιδιαίτερα για τη Βόρεια Ελλάδα οι αξιοποιήσεις των δύο τοπικών περιφερειακών λιμανιών, της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας, όπως και του λιμανιού της Ηγουμενίτσας, για τα οποία τρέχουν ήδη οι σχετικοί διαγωνισμοί από το ΤΑΙΠΕΔ, έχοντας προσελκύσει στην πρώτη φάση σημαντικούς ενδιαφερόμενους επενδυτές από τις ΗΠΑ, την Ευρώπη, την Ελλάδα, ακόμη (εμμέσως) και την Κίνα.
Από την έντυπη έκδοση
Της Βάσως Βεγίρη
[email protected]
Δραστικές αλλαγές στο διαμετακομιστικό εμπόριο στη ΝΑ Ευρώπη και μπαράζ μεγάλων επενδύσεων σε συμπληρωματικές υποδομές φέρνουν για τη χώρα μας και ιδιαίτερα για τη Βόρεια Ελλάδα οι αξιοποιήσεις των δύο τοπικών περιφερειακών λιμανιών, της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας, όπως και του λιμανιού της Ηγουμενίτσας, για τα οποία τρέχουν ήδη οι σχετικοί διαγωνισμοί από το ΤΑΙΠΕΔ, έχοντας προσελκύσει στην πρώτη φάση σημαντικούς ενδιαφερόμενους επενδυτές από τις ΗΠΑ, την Ευρώπη, την Ελλάδα, ακόμη (εμμέσως) και την Κίνα.
Μαζί με τον ΟΛΘ -που έχει ήδη ιδιωτικοποιηθεί και έχει σε εξέλιξη το πακέτο των υποχρεωτικών επενδύσεων των 180 εκατ. ευρώ και έχει προαναγγείλει και πρόσθετες επενδύσεις 120 εκατ. ευρώ- και ο οποίος μάλιστα «βγαίνει επιθετικά» και «χτυπά» όχι ένα, όπως αρχικά αναμενόταν, αλλά και τα τρία προαναφερόμενα περιφερειακά λιμάνια συμμετέχοντας στους διαγωνισμούς, η εν λόγω περιοχή αποκτά συνολικά τέσσερις πύλες εισόδου-εξόδου αγαθών με ανταγωνιστικά χαρακτηριστικά στη διεθνή σκακιέρα των μεταφορών, που σε συνδυασμό με τις συνακόλουθες επενδύσεις στα δίκτυα που αργά ή γρήγορα θα υλοποιηθούν για την ανάπτυξη δικτύων από δημόσια και ιδιωτικά κεφάλαια, μπορούν αντικειμενικά να δώσουν νέα πνοή στην τοπική αλλά και την εθνική οικονομία.
Αιχμή του δόρατος ο ΟΛΑ
Αιχμή του δόρατος για τη Βόρεια Ελλάδα, τόσο χρονικά καθώς προηγήθηκε ο σχετικός διαγωνισμός, όσο όμως και ποιοτικά λόγω του προφίλ των ενδιαφερόμενων επενδυτών αλλά και των πολλών δυνατοτήτων που προσφέρει για επενδύσεις, είναι το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης (ΟΛΑ Α.Ε.), που ιδιωτικοποιείται κατά 67%. Στους όρους του διαγωνισμού δεν υπάρχει πλαφόν επιθυμητού τιμήματος, καθώς κριτήριο, όπως έχει διαμηνυθεί, θα είναι το ύψος των επενδύσεων που προτίθενται να κάνουν οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές και της ανταποδοτικότητάς τους στην τοπική κοινωνία, η οποία δεν επιθυμεί -όπως επισημαίνουν στη «Ν» τοπικοί κύκλοινα γίνει π.χ. η ιδιωτικοποιούμενη έκταση μόνο στρατιωτική.