Τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια κάλεσαν την Πέμπτη την Ευρωπαϊκή Ένωση για επείγοντα και ειδικά μέτρα, ανησυχώντας για την κατάστασή τους, η οποία επιδεινώνεται με την παράλληλη επιδείνωση της κρίσης Covid-19. «Χρησιμοποιούμε τα τελευταία μας αποθέματα και η κρίση συνεχίζει να χειροτερεύει», δήλωσε σε ανακοίνωσή του ο Διευθύνων Σύμβουλος της ACI Europe (Συμβούλιο Διεθνών Αερολιμένων της Ευρώπης) Ολιβιέ Γιανκοβέκ.
Τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια κάλεσαν την Πέμπτη την Ευρωπαϊκή Ένωση για επείγοντα και ειδικά μέτρα, ανησυχώντας για την κατάστασή τους, η οποία επιδεινώνεται με την παράλληλη επιδείνωση της κρίσης Covid-19. «Χρησιμοποιούμε τα τελευταία μας αποθέματα και η κρίση συνεχίζει να χειροτερεύει», δήλωσε σε ανακοίνωσή του ο Διευθύνων Σύμβουλος της ACI Europe (Συμβούλιο Διεθνών Αερολιμένων της Ευρώπης) Ολιβιέ Γιανκοβέκ.
Ο οργανισμός, ο οποίος εκπροσωπεί 500 αεροδρόμια σε 46 ευρωπαϊκές χώρες, προειδοποίησε στα τέλη Οκτωβρίου για κίνδυνο αφερεγγυότητας τους επόμενους μήνες για σχεδόν 200 περιφερειακά αεροδρόμια λόγω της συνεχούς αδυναμίας της εναέριας κυκλοφορίας που συνδέεται με το κλείσιμο των συνόρων και τους περιορισμούς κυκλοφορίας ενόψει του νέου κύματος covid-19.
Σταθερό κόστος βάρους
«Οι δαπάνες των αεροδρομίων είναι ήδη σε αφόρητα επίπεδα, θα επιταχυνθούν μόνο με περαιτέρω απώλειες θέσεων εργασίας, ελλείψει επείγουσας παρέμβασης», λέει το ACI. Τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια ζητούν συγκεκριμένα οι κρατικές ενισχύσεις σε εταιρείες να καταβληθούν έως το τέλος του 2021.
Τον Οκτώβριο, οι Βρυξέλλες ανακοίνωσαν τη διεύρυνση και την παράταση έως το καλοκαίρι του 2021 της χαλάρωσης των κρατικών ενισχύσεων που εγκρίθηκαν την περασμένη άνοιξη για να στηρίξουν τις ευρωπαϊκές εταιρείες ενόψει της κρίσης του κοροναϊού.
Το ACI ζητά επίσης ένα ειδικό σχέδιο για την αεροπορία, το οποίο θα επέτρεπε την καταβολή της ενίσχυσης εφόσον διατηρούνται στην Ευρώπη μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας. Η αεροπορική βιομηχανία είναι μια από τις πιο σοβαρές πληγείσες από την κρίση.
Το σταθερό κόστος επιβαρύνει σημαντικά τόσο τις αεροπορικές εταιρείες που απαιτούν έναν δεύτερο γύρο κρατικής ενίσχυσης όσο και τα αεροδρόμια που πρέπει να αναστείλουν τη λειτουργία των υποδομών τους.
naftemporiki.gr με πληροφορίες από Le Figaro & AFP.