Οικονομία & Αγορές
Πέμπτη, 29 Οκτωβρίου 2020 13:59

Πρόστιμο 300 χιλ. ευρώ σε επιχείρηση αισθητικής για παραπλανητικές πρακτικές

Μετά από διερεύνηση καταγγελιών καταναλωτών σε βάρος της επιχείρησης «COSMEDICAL ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Ι.Κ.Ε.», η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων, επέβαλε χρηματικό πρόστιμο ύψους 300.000 ευρώ επειδή, κατά το χρονικό διάστημα της διετούς λειτουργίας της, υιοθέτησε παραπλανητικές και επιθετικές εμπορικές πρακτικές και είχε παραλείψεις τόσο κατά την διαφήμιση των υπηρεσιών της  μέσω, κυρίως, δημοφιλών τηλεοπτικών εκπομπών, όσο και κατά την παροχή υπηρεσιών στην έδρα της.

Μετά από διερεύνηση καταγγελιών καταναλωτών σε βάρος της επιχείρησης «COSMEDICAL ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Ι.Κ.Ε.», η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων, επέβαλε χρηματικό πρόστιμο ύψους 300.000 ευρώ επειδή, κατά το χρονικό διάστημα της διετούς λειτουργίας της, υιοθέτησε παραπλανητικές και επιθετικές εμπορικές πρακτικές και είχε παραλείψεις τόσο κατά την διαφήμιση των υπηρεσιών της  μέσω, κυρίως, δημοφιλών τηλεοπτικών εκπομπών, όσο και κατά την παροχή υπηρεσιών στην έδρα της.

Σύμφωνα με την σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, η επιχείρηση παρέλειψε να παραδώσει στους πελάτες της αντίγραφο της σύμβασης παροχής υπηρεσιών καθώς και το έντυπο αναιτιολόγητης υπαναχώρησης, εισέπραξε προκαταβολικά το συμφωνηθέν τίμημα των παρεχόμενων υπηρεσιών και δεν επέστρεψε τα αχρεωστήτως εισπραχθέντα ποσά για τις μη παρασχεθείσες υπηρεσίες σε περιπτώσεις συμβάσεων από τις οποίες οι συμβαλλόμενοι υπαναχώρησαν.

Η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή ενημερώνει επίσης τους καταναλωτές που θέλουν να λάβουν υπηρεσίες από ινστιτούτα αισθητικής, ότι το ποσό της προκαταβολής που καταβάλουν στις επιχειρήσεις, πριν αρχίσει η εκτέλεση της σύμβασης, συμπεριλαμβανομένης και της τυχόν εγγραφής, δεν πρέπει να υπερβαίνει το 2,5% του συμφωνηθέντος συνολικού τιμήματος.

Επίσης, οι καταναλωτές που έχουν λάβει υπηρεσίες αλλά  κατόπιν προέβησαν σε υπαναχώρηση ή καταγγελία της σύμβασης,  υποχρεούνται να καταβάλουν μόνο το κόστος των υπηρεσιών που αποδεδειγμένα τους παρασχέθηκαν.