Με έκπτωση 12,19% η κοινοπραξία Άβαξ, Ghella, Alstom Transport έχει καταθέσει την καλύτερη οικονομική προσφορά στο πλαίσιο του διαγωνισμού της Αττικό Μετρό για την πρώτη φάση της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, Άλσος Βεΐκου - Γουδή.
Της Τέτης Ηγουμενίδη
[email protected]
Με έκπτωση 12,19% η κοινοπραξία Άβαξ, Ghella, Alstom Transport έχει καταθέσει την καλύτερη οικονομική προσφορά στο πλαίσιο του διαγωνισμού της Αττικό Μετρό για την πρώτη φάση της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, Άλσος Βεΐκου - Γουδή.
Η δεύτερη κοινοπραξία Άκτωρ, Ansaldo, Hitachi Rail Italy έδωσε έκπτωση 10,57%.
Ειδικότερα, με βάση τις οικονομικές προσφορές που άνοιξαν πριν λίγη ώρα από την επιτροπή που έχει συστήσει η Αττικό Μετρό για τον διαγωνισμό, η προσφορά της κοινοπραξίας με επικεφαλής την Άβαξ είναι 1 δισ. 158,6 εκατ. ευρώ, έναντι 1 δισ. 180 εκατ. ευρώ της κοινοπραξίας με επικεφαλής την Άκτωρ.
Το έργο είναι αρχικού προϋπολογισμού 1 δισ. 510 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).
Η συζήτηση για τη γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας ξεκίνησε το 2005, η πρώτη φάση προκηρύχθηκε το 2017 και φθάσαμε στο άνοιγμα των οικονομικών προσφορών σήμερα, τρία χρόνια μετά. Δεν υπάρχει εκτίμηση για το πότε θα υπογραφεί η σύμβαση ώστε το έργο να ξεκινήσει.
Η χάραξη της πρώτης φάσης της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας εκτείνεται ειδικότερα από την περιοχή του Άλσους Βεΐκου στο Γαλάτσι μέχρι το Γουδή και το Φρέαρ TBM Κατεχάκη και υπάγεται στα διοικητικά όρια των δήμων Αθήνας, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου. Έχει μήκος περίπου 12,8 χλμ. και περιλαμβάνει δεκαπέντε νέους υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή.
Ο συμβατικός χρόνος κατασκευής του έργου είναι 8 χρόνια.
Κ. Καραμανλής: Έργο που θα αλλάξει τον συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης
Με αφορμή το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών από την Αττικό Μετρό για τη Γραμμή 4 της Αθήνας, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, σημείωσε πως «σήμερα, μετά από παλινωδίες και καθυστερήσεις ετών, επιτέλους μπαίνει στην τελική φάση το μεγαλύτερο έργο υποδομής που πρόκειται να κατασκευαστεί τα επόμενα χρόνια στην πατρίδα μας: η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας.
Ένα έργο που θα αλλάξει τον συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης, θα διευκολύνει τις μετακινήσεις εκατομμυρίων συμπολιτών μας, με θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Ένα έργο προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ, που θα φέρει ανάπτυξη και θα αναβαθμίσει τις περιοχές απ’ όπου θα περάσει.
Στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα συνεχίσουμε να δουλεύουμε συστηματικά για την υλοποίηση νέων έργων υποδομών που αλλάζουν την καθημερινότητα των πολιτών και την εικόνα της χώρας».