Οικονομία & Αγορές
Σάββατο, 10 Οκτωβρίου 2020 16:32

Έρευνα KPMG: Η πανδημία αλλάζει τις προτεραιότητες των CEOs

Με τη συγκυρία της πανδημίας στην αγορά, οι CEOs σε όλον τον κόσμο αναλαμβάνουν αποφασιστικές δράσεις σε όλο το εύρος των επιχειρήσεων τους, επιταχύνοντας τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εταιρείας τους.

Με τη συγκυρία της πανδημίας στην αγορά, οι CEOs σε όλον τον κόσμο αναλαμβάνουν αποφασιστικές δράσεις σε όλο το εύρος των επιχειρήσεων τους, επιταχύνοντας τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εταιρείας τους και εργάζονται για να διασφαλίσουν ότι το διαθέσιμο ταλαντούχο ανθρώπινο δυναμικό τους είναι ικανό να προσαρμοστεί στις νέες απαιτήσεις.

Από έρευνα της KPMG προέκυψε ότι στις αρχές του έτους, το 74% των Ελλήνων CEOs (77% στις κύριες χώρες) δήλωναν ότι το κύριο αντικείμενο των επιχειρήσεων είναι προσανατολισμένο στον σκοπό ή την κοινωνία. Σήμερα, σε ποσοστό 79% αναφέρουν ότι αισθάνονται μεγαλύτερη συναισθηματική σύνδεση με τον σκοπό της επιχείρησής τους από τη στιγμή που ξεκίνησε η κρίση, με την πλειοψηφία των Ελλήνων CEOs (93%) να συμφωνεί.

Για τέσσερις από τους δέκα ερωτηθέντες (40%), η υγεία τους ή η υγεία ενός μέλους της οικογένειάς τους επηρεάστηκε από τον ιό και ως αποτέλεσμα σε ποσοστό 66% άλλαξαν την απάντησή τους όσον αφορά στην στρατηγική τους στην πανδημία.

Τα αποτελέσματα

Τα αποτελέσματα της 6ης έρευνας CEO Outlook, η οποία περιλαμβάνει για 3η φορά ελληνικά ευρήματα και τις απόψεις Ελλήνων διευθυνόντων συμβούλων (CEOs), αλλά παράλληλα ενσωματώνει τις προκλήσεις που φέρνει η κρίση της πανδημίας παρουσίασε πρόσφτα στο πλαίσιο διαδικτυακής συνέντευξη Τύπου η KPMG.

Το KPMG 2020 CEO Outlook Covid-19 special edition παρουσίασε ο Νίκος Βουνισέας, Senior Partner της KPMG στην Ελλάδα και ανέδειξε τις προκλήσεις και προτεραιότητες 1.300 CEOs που επέφερε η νόσος Covid-19, σε ορίζοντα τριών ετών σε ορισμένες από τις 11 κύριες χώρες του κόσμου.

Σε αυτήν την πρώτη έρευνα του είδους της που καταγράφει κατά πόσο έχουν αλλάξει οι προτεραιότητες και οι ανησυχίες των CEOs κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας πανδημίας, η KPMG πραγματοποίησε δύο έρευνες, μία κατά την έναρξη της πανδημίας τον Ιανουάριο και μία συμπληρωματική τον Ιούλιο/Αύγουστο.

Σύμφωνα με την έρευνα KPMG 2020 CEO Outlook Covid-19 special edition, οι επικεφαλής των εταιρειών χρειάστηκε να αναπροσαρμόσουν τις προτεραιότητές τους, με πολλούς να εστιάζουν στα πιο σπουδαία θέματα -την υγεία και την ευημερία των ανθρώπων τους και των κοινωνιών που δραστηριοποιούνται οι επιχειρήσεις τους.

Με τη συγκυρία της πανδημίας στην αγορά, οι CEOs αναλαμβάνουν αποφασιστικές δράσεις σε όλο το εύρος των επιχειρήσεων τους, επιταχύνοντας τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εταιρείας τους και εργάζονται για να διασφαλίσουν ότι το διαθέσιμο ταλαντούχο ανθρώπινο δυναμικό τους είναι ικανό να προσαρμοστεί στις νέες απαιτήσεις. Ανανεώνουν ή αναθεωρούν τον εταιρικό σκοπό τους ώστε οι επιχειρήσεις τους να είναι σε θέση να συνεισφέρουν λύσεις στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο πλανήτης.

Από την έρευνα προέκυψε ότι στις αρχές του έτους, το 74% των Ελλήνων CEOs (77% στις κύριες χώρες) δήλωναν ότι το κύριο αντικείμενο των επιχειρήσεων είναι προσανατολισμένο στον σκοπό ή την κοινωνία. Σήμερα, σε ποσοστό 79% αναφέρουν ότι αισθάνονται μεγαλύτερη συναισθηματική σύνδεση με τον σκοπό της επιχείρησής τους από τη στιγμή που ξεκίνησε η κρίση, με την πλειοψηφία των Ελλήνων CEOs (93%) να συμφωνεί.

Βασική απόρροια της πανδημίας είναι η επιτάχυνση στον ψηφιακό μετασχηματισμό, με τις μεγαλύτερες εξελίξεις στην Ελλάδα να καταγράφονται στη δημιουργία ψηφιακής εμπειρίας για τον πελάτη, όπου 60% αναφέρουν ότι η πρόοδος που έχει γίνει τους έχει φέρει χρόνια μπροστά από όπου περίμεναν.

Για τέσσερις από τους δέκα ερωτηθέντες (40%), η υγεία τους ή η υγεία ενός μέλους της οικογένειάς τους επηρεάστηκε από τον ιό και ως αποτέλεσμα σε ποσοστό 66% άλλαξαν την απάντησή τους όσον αφορά στην στρατηγική τους στην πανδημία.

Νέα μέτρα κατά του ρατσιμού

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι όλοι οι Έλληνες CEOs πρόκειται να εισάγουν νέα μέτρα κατά του ρατσισμού σε οποιαδήποτε μορφή.

Ταυτόχρονα με την αντίδραση στην κρίση, οι CEOs επιζητούν μια καλή τοποθέτηση των εταιρειών τους για μακροπρόθεσμη ανάπτυξη και ευημερία.

Σήμερα, οι Έλληνες CEOs νιώθουν πιο σίγουροι για την ανάπτυξη της χώρας τους (67%) συγκριτικά με τις αρχές τους χρόνου (64%) και με τους CEOs στο εξωτερικό (45%). Παρόλα αυτά, έχουν μικρότερη βεβαιότητα τώρα για τις προοπτικές μακροπρόθεσμης οικονομικής ανάπτυξης (27%) συγκριτικά με τις αρχές του χρόνου.

Απόρροια της πανδημίας είναι η επιτάχυνση στον ψηφιακό μετασχηματισμό, με τις μεγαλύτερες εξελίξεις στην Ελλάδα να καταγράφονται στη δημιουργία ψηφιακής εμπειρίας για τον πελάτη, όπου 60% αναφέρουν ότι η πρόοδος που έχει γίνει τους έχει φέρει χρόνια μπροστά από όπου περίμεναν.

Οι CEOs εστιάζουν στις προτεραιότητες μετασχηματισμού, ώστε να αναπτύξουν τις δυνατότητες που απαιτούνται για να βγουν κερδισμένοι στην μετά-Covid εποχή.

Σε ποσοστό 87% των Ελλήνων CEOs αναφέρουν ότι θέλουν να αξιοποιήσουν τα οφέλη της βιωσιμότητας και της κλιματικής αλλαγής που επέφερε η πανδημία, ενώ δεν προκαλεί εντύπωση ότι το 73% αναφέρουν ότι η διαχείριση των σχετικών με το κλίμα κινδύνων θα παίξει ρόλο στο εάν θα κρατήσουν ή όχι τη δουλειά τους την επόμενη πενταετία.

Η τηλεργασία

Αναφορικά με το μέλλον της εργασίας, για την Ελλάδα η εξ αποστάσεως εργασία ήταν μια σχετικά νέα συνθήκη εργασίας, η οποία καθιερώνεται σταδιακά με το 93% των Ελλήνων CEOs να υποστηρίζει ότι έχει προκαλέσει σημαντικές αλλαγές στις πολιτικές καλλιέργειας νέας κουλτούρας, αλλά και στη διεύρυνση προσέλκυσης ταλαντούχου ανθρώπινου δυναμικού (87%).

Μια πολλή σημαντική πρόκληση που έχουν να αντιμετωπίσουν οι CEOs παγκόσμια αφορά την εφοδιαστική αλυσίδα. Στην ελληνική αγορά, το 80% των CEOs αναφέρουν ότι θα επανεξετάσουν την προσέγγιση σχετικά με την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, με κύρια αιτία την πίεση των πελατών και των κοινωνικών ομάδων να φέρει την παραγωγή πιο κοντά στο σπίτι τους (50%).

Το CEO Outlook ενσωματώνει για τρίτη συνεχή χρονιά ελληνικά αποτελέσματα και ευρήματα, αναδεικνύοντας τις ομοιότητες αλλά και τις διαφορές των Ελλήνων σε σχέση με τους CEOs των κύριων χωρών που συμμετέχουν στην έκθεση αυτή. Μεταξύ άλλων, τα βασικά ευρήματα έχουν ως εξής:

- Το 67% των Ελλήνων CEOs δείχνουν εμπιστοσύνη στις προοπτικές ανάπτυξης της χώρας μας, ποσοστό το οποίο σημείωσε αύξηση μετά την κρίση της πανδημίας (64%).

- Το 27% νιώθουν αβέβαιοι για τις προοπτικές ανάπτυξης της παγκόσμιας οικονομίας.

- Οι νεοεμφανιζόμενες (ή αναδυόμενες) / disruptive τεχνολογίες (20%) και οι περιβαλλοντικοί κίνδυνοι μαζί με την κλιματική αλλαγή (20%) αποτελούν τις μεγαλύτερες ανησυχίες για τους Έλληνες CEOs.

- Σχεδόν όλοι Έλληνες CEOs θεωρούν ότι η πανδημία έχει επιταχύνει τον ψηφιακό μετασχηματισμό με τις μεγαλύτερες εξελίξεις να καταγράφονται στη δημιουργία ψηφιακής εμπειρίας για τον πελάτη, όπου 60% αναφέρουν ότι η πρόοδος που έχει σημειωθεί τους έχει φέρει χρόνια μπροστά από το σημείο όπου περίμεναν να βρίσκονται αυτήν τη στιγμή.

- Το 27% αναφέρει ότι η έλλειψη πληροφοριών σε μελλοντικά λειτουργικά σενάρια -όπως νέοι τρόποι εργασίας- αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση επιτάχυνσης του ψηφιακού μετασχηματισμού.

- Το 80% των CEOs αναφέρουν ότι θα επανεξετάσουν την προσέγγιση σχετικά με την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, με κύρια αιτία την πίεση των πελατών και των κοινωνικών ομάδων να φέρει την παραγωγή πιο κοντά στο σπίτι τους (50%).

- Το 93% αναφέρουν ότι αισθάνονται μεγαλύτερη συναισθηματική σύνδεση με τον σκοπό της επιχείρησής τους από τη στιγμή που ξεκίνησε η κρίση.

- Το 86% συμφωνούν ότι το κύριο αντικείμενο των επιχειρήσεων είναι προσανατολισμένο στο σκοπό, ο οποίος παρέχει ένα σαφές πλαίσιο για γρήγορες και αποτελεσματικές αποφάσεις που σχετίζονται με τη νόσο Covid-19.

- Οι μισοί CEOs ανέφεραν ότι το κοινό περιμένει από τις επιχειρήσεις να καλύψουν το κενό στις κοινωνικές προκλήσεις, καθώς η βεβαιότητα και η εμπιστοσύνη προς τις κυβερνήσεις μειώνονται, ενώ όλοι πρόκειται να εισάγουν νέα μέτρα κατά του ρατσισμού σε οποιαδήποτε μορφή.

- Η πλειοψηφία των CEOs (93%) θεωρεί ότι η εργασία εξ αποστάσεως δημιούργησε σημαντικές αλλαγές στις πολιτικές καλλιέργειας νέας κουλτούρας, αλλά και στη διεύρυνση προσέλκυσης ταλαντούχου ανθρώπινου δυναμικού (87%).

- Το 87% αναφέρει ότι η επικοινωνία με τους εργαζόμενους της εταιρείας βελτιώθηκε κατά τη διάρκεια της κρίσης.

- Σε 40% από τους ερωτηθέντες, η υγεία τους ή η υγεία ενός μέλους της οικογένειάς τους επηρεάστηκε από τον ιό και ως αποτέλεσμα τα δύο τρίτα των άλλαξαν την στρατηγική απάντησή τους στην πανδημία.

- Το 87% αναφέρουν ότι θέλουν να συνεχίσουν να αξιοποιήσουν τα οφέλη της βιωσιμότητας και κλιματικής αλλαγής, τα οποία επέφερε η νόσος Covid-19.

Πηγή: ΑΜΠΕ