Ένα ολοκληρωμένο σχέδιο χρηματοδότησης των ακτοπλοϊκών εταιρειών προκειμένου να προχωρήσουν στην ανανέωση του ελληνικού ακτοπλοϊκού στόλου, εξετάζει μελέτη που έχει αναθέσει το Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδος στην PwC.
Από την έντυπη έκδοση
Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]
Ένα ολοκληρωμένο σχέδιο χρηματοδότησης των ακτοπλοϊκών εταιρειών προκειμένου να προχωρήσουν στην ανανέωση του ελληνικού ακτοπλοϊκού στόλου, εξετάζει μελέτη που έχει αναθέσει το Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδος στην PwC.
Η μελέτη εστιάζει σε πρώτη φάση στην κατάσταση του στόλου και στην ανάγκη ανανέωσής του και μεταξύ των άλλων εξετάζει τη δημιουργία ενός μηχανισμού χρηματοδότησης των απαιτούμενων επενδύσεων, οι οποίες θα είναι αρκετών εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, καθώς, όπως αναφέρει, θα πρέπει να διευκολυνθεί η ανανέωση μέχρι το τέλος του 2030 περίπου 115 ακτοπλοϊκών πλοίων όλων των κατηγοριών (από επιβατηγά, οχηματαγωγά, και ταχύπλοα αλλά και υδροπτέρυγα) και άλλων 124 πορθμείων.
Για τον σκοπό αυτό η μελέτη προτείνει τη δημιουργία μιας εταιρείας ειδικού σκοπού (Special Purpose Vehicle), η οποία θα έχει επικεφαλής μια δημόσια εταιρεία, όπως π.χ. την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα (HDB) μαζί με εκπροσώπους των βασικών ενδιαφερόμενων, συμπεριλαμβανομένου του Ναυτικού Επιμελητήριου Ελλάδος.
Η συμμετοχή του Δημόσιου έχει τη δυνατότητα να επιταχύνει την κινητοποίηση δημόσιων πόρων, οι οποίοι θα είναι καθοριστικοί για το υπάρχον οικονομικό πλαίσιο και θα έχει τη δυνατότητα να ξεκλειδώσει χρηματοδότηση για την ανανέωση στόλου για όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ανεξάρτητα από το μέγεθος τους, ενώ ταυτόχρονα μπορεί να προσελκύσει έναν ευρύ αριθμό επενδυτών από τον ιδιωτικό τομέα.