Μείωση τζίρου για το 2020 άνω του 75%, καθώς και μείωση επισκεπτών/συνέδρων από το εξωτερικό άνω του 90%, ανέφεραν οι οργανωτές συνεδρίων και εκπρόσωποι χώρων εκδηλώσεων, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της πρώτης πανελλαδικής έρευνας που «έτρεξε» τον Ιούλιο του 2020 με στόχο την αποτύπωση του αντίκτυπου της παγκόσμιας υγειονομικής κρίσης στην ελληνική βιομηχανία συνεδρίων, εκθέσεων, εταιρικών εκδηλώσεων και ταξιδιών κινήτρων.
Από την έντυπη έκδοση
Μείωση τζίρου για το 2020 άνω του 75%, καθώς και μείωση επισκεπτών/συνέδρων από το εξωτερικό άνω του 90%, ανέφεραν οι οργανωτές συνεδρίων και εκπρόσωποι χώρων εκδηλώσεων, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της πρώτης πανελλαδικής έρευνας που «έτρεξε» τον Ιούλιο του 2020 με στόχο την αποτύπωση του αντίκτυπου της παγκόσμιας υγειονομικής κρίσης στην ελληνική βιομηχανία συνεδρίων, εκθέσεων, εταιρικών εκδηλώσεων και ταξιδιών κινήτρων. Σε απόλυτο αριθμό εκδηλώσεων, 75 εταιρείες δήλωσαν ότι έχασαν τουλάχιστον 1.740 διοργανώσεις για το 2020, ενώ 43 εταιρείες από τις συνολικά 122 που συμμετείχαν στην έρευνα ανέφεραν (έως εκείνη τη στιγμή - Ιούλιος 2020) ζημιές που στο σύνολο άγγιξαν το ύψος των 67 εκατ. ευρώ. Άνω του 60% των ερωτηθέντων έχουν μετατρέψει μέρος των διοργανώσεων σε ψηφιακές και άνω του 62% των εταιρειών πιστεύει ότι ίσως χρειαστεί να καταφύγει σε μείωση προσωπικού (με τις εταιρείες διοργάνωσης να έχουν υψηλότερο ποσοστό από τους χώρους εκδηλώσεων).
Τα στοιχεία της πρώτης πανελλαδικής έρευνας για τις επιπτώσεις της παγκόσμιας υγειονομικής κρίσης στην ελληνική αγορά συνεδρίων και εκδηλώσεων παρουσιάστηκαν στην πρώτη διαδικτυακή διοργάνωση «The Greek Meetings Industry - Open WebForum Series», που αποτέλεσε κοινή πρωτοβουλία του Συνδέσμου Ελλήνων Επαγγελματιών Οργανωτών Συνεδρίων (HAPCO), του Γραφείου Συνεδρίων και Επισκεπτών του Δήμου Αθηναίων (ACVB) και του Γραφείου Προσέλκυσης Συνεδρίων και Επισκεπτών της Θεσσαλονίκης (TCB).
Νέα εποχή
Στην εκδήλωση, που πραγματοποιήθηκε την 1η Οκτωβρίου σε περιβάλλον 3D virtual-green room, συζητήθηκε και η ανάγκη μετάβασης στη νέα εποχή του κλάδου.
Αναφορικά με το μέλλον της συνεδριακής αγοράς με τη ματιά των επαγγελματιών το 60% των ερωτηθέντων προβλέπει σημαντική μείωση των διοργανώσεων το επόμενο διάστημα, ενώ άνω του 50% των ερωτηθέντων προβλέπει ότι οι ψηφιακές διοργανώσεις θα παραμείνουν, με αποτέλεσμα να επενδύουν στον ψηφιακό τους μετασχηματισμό και στην εκπαίδευση των στελεχών τους. Επιπλέον περισσότερο του 50% προβλέπει τη σταδιακή επανεκκίνηση των συνεδρίων με φυσική παρουσία, μετά το καλοκαίρι του 2021. Τέλος, άνω του 80% των ερωτηθέντων εστιάζει στην ανάγκη περαιτέρω οικονομικών ελαφρύνσεων με στόχο τη διατήρηση θέσεων εργασίας για την επιβίωση του κλάδου.
Μιλώντας στην εκδήλωση η Ειρήνη Τόλη, πρόεδρος της HAPCO, σημείωσε μεταξύ άλλων ότι «είναι ανάγκη να ενωθούν όλες οι δυνάμεις των τουριστικών φορέων της χώρας: ΣΕΤΕ, ΕΟΤ, υπουργείο Τουρισμού, ACVB, TCB, Ηαττα, Fedhatta, Marketing Greece, ΕΞΑΑ, ΠΟΞ κ.ά. προκειμένου να σχεδιάσουμε από κοινού τη στρατηγική για την ανάπτυξη της αγοράς συνεδρίων και εκδηλώσεων. Γιατί μόνο μαζί μπορούμε να κάνουμε θαύματα».
Δράσεις προβολής
Η Μελίνα Δασκαλάκη, πρόεδρος Εταιρείας Ανάπτυξης & Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αθηναίων (ΕΑΤΑ) από την πλευρά της υπογράμμισε ότι «ως Δήμος Αθηναίων προσανατολιζόμαστε τον επόμενο χρόνο στη διοργάνωση μιας σειράς ταξιδιών εξοικείωσης (FAM Trips) και της καθιερωμένης εκδήλωσης Travel Trade Athens για την αποτελεσματική προβολή της πόλης μας σε επαγγελματίες της τουριστικής και συνεδριακής αγοράς και θέτουμε τις βάσεις για τη δημιουργία Παρατηρητηρίου Τουρισμού, που θα συλλέγει πληροφορίες και δεδομένα γύρω από το τουριστικό προϊόν της Αθήνας».
Ο Πρόδρομος Μοναστηρίδης, αντιπρόεδρος του Δ.Σ. του Thessaloniki Convention Bureau (TCB) επισήμανε ότι «η έρευνα αυτή σηματοδοτεί την αρχή μιας ευρύτερης συνεργασίας για τη συνεδριακή αγορά σε εθνικό επίπεδο και είναι αποφασιστικής σημασίας για τη στήριξη και την προώθηση των προορισμών και των επιχειρήσεων, στη νέα εποχή».
Την εκδήλωση χαιρέτισαν η γενική γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης, Βίκυ Λοΐζου, και ο πρόεδρος της Διεθνούς Ένωσης Οργανωτών Συνεδρίων IAPCO, Ori Lahav.