«Πακέτο» επτά ευνοϊκών μέτρων, με στόχο τη στήριξη των επιχειρήσεων και των εργαζομένων, περιλαμβάνει το προσχέδιο του κρατικού προϋπολογισμού για το οικονομικό έτος 2021 που κατατίθεται σήμερα στη Βουλή.
Από την έντυπη έκδοση
Του Γιώργου Κούρου
[email protected]
«Πακέτο» επτά ευνοϊκών μέτρων, με στόχο τη στήριξη των επιχειρήσεων και των εργαζομένων, περιλαμβάνει το προσχέδιο του κρατικού προϋπολογισμού για το οικονομικό έτος 2021 που κατατίθεται σήμερα στη Βουλή.
Ειδικότερα, στο εν λόγω προσχέδιο του 2021 θα περιληφθούν όλα τα φορολογικά μέτρα που εξαγγέλθηκαν από τον πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη στη Θεσσαλονίκη, ενώ θα στέλνει το μήνυμα ότι η ελληνική οικονομία θα καταφέρει να επανέλθει στα προ κορονοϊού επίπεδα το 2022.
Σε κάθε περίπτωση, το προσχέδιο του προϋπολογισμού 2021, παρά το γεγονός ότι ουδείς μπορεί να γνωρίζει το τι μέλλει γενέσθαι με την πανδημία, με δεδομένο ότι μπορεί να μην αποφευχθούν νέα περιοριστικά μέτρα ή ακόμη και τοπικά lockdown στην Αττική, που θα επηρεάσουν αναμφίβολα αρνητικά το σύνολο της αγοράς και της οικονομίας, θα έχει ένα βασικό σενάριο και όχι εναλλακτικά, τα οποία όμως δεν αποκλείονται τους επόμενους μήνες ανάλογα με την εξέλιξη της πανδημίας.
Το σενάριο δε αυτό, όπως έχει ήδη αποκαλύψει η «Ν», θα στηρίζεται στην πρόβλεψη ότι το 2021 θα ανακτηθεί το μεγαλύτερο μέρος των απωλειών που θα προκύψουν φέτος στο ΑΕΠ λόγω του Covid-19, καθώς η κυβέρνηση θα στηριχθεί στη «ρήτρα διαφυγής», που θα ισχύει και το επόμενο έτος, προκειμένου να εμφανίσει έλλειμμα γενικής κυβέρνησης στο επίπεδο του 3% και πρωτογενές αποτέλεσμα στην περιοχή του μηδενός.
Φορολογικά μέτρα
Η πρόβλεψη δίνει τη δυνατότητα στο οικονομικό επιτελείο να περιλάβει στο προσχέδιο του προϋπολογισμού και όλα τα φορολογικά μέτρα που θα ενισχύσουν την αγορά και τους φορολογούμενους και τα οποία είναι τα εξής:
1. Κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης για μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα, εισοδηματίες, ελεύθερους επαγγελματίες και αγρότες, με κόστος 770 εκατ. ευρώ.
2. Κατάργηση του ΕΝΦΙΑ για κατοίκους μικρών, ακριτικών νησιών της χώρας, με κόστος 1,5 εκατ. ευρώ ετησίως
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στη Ναυτεμπορική