Ρότα για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας έβαλε η Attica Group, η οποία δηλώνει έτοιμη να καταθέσει εκδήλωση ενδιαφέροντος στο πλαίσιο του σχετικού διαγωνισμού για την πώληση του 67% του Οργανισμού (ΟΛΗΓ). Επισημαίνεται ότι η Attica Group έχει πολύχρονη και σοβαρή παρουσία στις γραμμές της Αδριατικής και ειδικότερα στη διασύνδεση της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας με τα ιταλικά λιμάνια του Μπρίντεζι, του Μπάρι και της Αγκόνας.
Από την έντυπη έκδοση
Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]
Ρότα για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας έβαλε η Attica Group, η οποία δηλώνει έτοιμη να καταθέσει εκδήλωση ενδιαφέροντος στο πλαίσιο του σχετικού διαγωνισμού για την πώληση του 67% του Οργανισμού (ΟΛΗΓ). Επισημαίνεται ότι η Attica Group έχει πολύχρονη και σοβαρή παρουσία στις γραμμές της Αδριατικής και ειδικότερα στη διασύνδεση της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας με τα ιταλικά λιμάνια του Μπρίντεζι, του Μπάρι και της Αγκόνας.
Σύμφωνα με όσα έχει πληροφορηθεί η «Ν», η Attica Group, που ανακοίνωσε για το πρώτο εξάμηνο του 2020 μειωμένα έσοδα και αυξημένες ζημίες σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα λόγω της πανδημίας, θα δηλώσει «παρών» στον διαγωνισμό, ενώ άλλες πληροφορίες της «Ν» αναφέρουν ότι η εκδήλωση ενδιαφέροντος για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας είναι το πρώτο βήμα διεύρυνσης των δραστηριοτήτων του ομίλου σε νέα επιχειρηματικά πεδία, συγγενή με την ακτοπλοΐα, όπως τα logistics και ο τουρισμός.
Επισημαίνεται ότι ενδιαφέρον για την Ηγουμενίτσα έχει εκδηλώσει και ο ιταλικός όμιλος Grimaldi, ο μεγάλος ανταγωνιστής της Attica στις γραμμές της Αδριατικής.
Ο αντίκτυπος της πανδημίας
Στο μεταξύ, τα αποτελέσματα του ομίλου Attica για το πρώτο εξάμηνο του 2020 επηρεάστηκαν δραματικά από την πανδημία του Covid-19. Ειδικότερα, οι ενοποιημένες πωλήσεις διαμορφώθηκαν σε 117 εκατ. ευρώ έναντι 164 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2019, ενώ τα ενοποιημένα κέρδη EBITDA ανήλθαν σε 1,9 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών 15,5 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο 2019.
Ως αποτέλεσμα της σημαντικής μείωσης του μεταφορικού έργου του ομίλου, λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας του Covid-19, στο πρώτο εξάμηνο του 2020 προέκυψαν ζημίες μετά από φόρους ύψους 40,96 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 11,05 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Στα αποτελέσματα περιλαμβάνεται ζημία ύψους 12,51 εκατ. ευρώ που προέκυψε από πράξεις αντιστάθμισης κινδύνου μεταβολής των τιμών καυσίμων, έναντι κέρδους ύψους 1,3 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περσινής περιόδου.
Να σημειωθεί ότι το πρώτο εξάμηνο του 2020 καταγράφηκε μείωση του μεταφορικού έργου σε ποσοστό 56% στους επιβάτες, 46,3% στα Ι.Χ. οχήματα και 15,6% στα φορτηγά οχήματα σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Τα δρομολόγια των πλοίων για το πρώτο εξάμηνο του 2020 μειώθηκαν σε ποσοστό άνω του 33% (4.446 δρομολόγια το πρώτο εξάμηνο 2020 έναντι 6.683 δρομολογίων το αντίστοιχο περσινό διάστημα).
Όπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση, η διοίκηση του ομίλου συμμετέχει και υποστηρίζει τις προσπάθειες της ελληνικής πολιτείας να συμπεριλάβει την επιβατηγό ναυτιλία στην αξιοποίηση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης, λαμβάνοντας υπόψη τις οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο κλάδος λόγω της πανδημίας, σε συνδυασμό με το κομβικό έργο που επιτελεί στην οικονομική ανάπτυξη των νησιών μας και την εδαφική συνοχή της χώρας.