Την αντίθεσή της στην επιβολή φόρων για τους ρύπους εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εξέφρασε η Air France-KLM, διά στόματος του CEO της, ερχόμενη σε αντιπαράθεση με τις Βρυξέλλες και το Παρίσι, σχετικά με τους στόχους της επίτευξης των κλιματικών στόχων, για τις πληγείσες αεροπορικές εταιρείες από την πανδημία.
Την αντίθεσή της στην επιβολή φόρων για τους ρύπους εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εξέφρασε η Air France-KLM, διά στόματος του CEO της, ερχόμενη σε αντιπαράθεση με τις Βρυξέλλες και το Παρίσι, σχετικά με τους στόχους της επίτευξης των κλιματικών στόχων, για τις πληγείσες αεροπορικές εταιρείες από την πανδημία.
Οι νέοι φόροι «δεν υποστηρίζουν τη μείωση των εκπομπών», δήλωσε ο Μπεν Σμιθ, σε απάντηση για τις προτεινόμενες αυξήσεις στους δασμούς επί του επιβατικού κοινού της Γαλλίας.
«Στην πραγματικότητα είναι ένα μέτρο αντιπαραγωγικό που θα μας στερήσει οικονομικούς πόρους, οι οποίοι διαφορετικά θα μπορούσαν να επενδυθούν σε περιβαλλοντικά έργα», δήλωσε σε διαδικτυακό φόρουμ.
Ενώ οι υπερασπιστές των πράσινων φόρων, υποστηρίζουν ότι έχουν καθυστερήσει πολύ, οι αεροπορικές εταιρείες που μαστίζονται από την πανδημική κρίση, προειδοποιούν ότι η περίοδος που εφαρμόζονται και ο αντίκτυπός τους θα κοστίσει χιλιάδες θέσεις εργασίας και θα πλήξει την ανάπτυξη τεχνολογιών για χαμηλές εκπομπές ρύπων άνθρακα.
Η Κομισιόν θέλει να μειώσει τις εκπομπές ρύπων κατά 55% την επόμενη δεκαετία, από το προηγούμενο 40%, σε σχέση με το επίπεδο του 1990.
Ο γαλλο-ολλανδικός όμιλος, ο οποίος έμεινε εν ζωή, μέσω κρατικής ενίσχυσης ύψους 10,4 δισ. ευρώ, βρίσκεται αντιμέτωπος με υψηλότερους δασμούς τόσο στην εγχώρια αγορά, όσο και στα σχέδια της Ε.Ε. για αύξηση του κόστους άνθρακα στις αεροπορικές εταιρείες.
Οι εκπομπές των αεροπορικών εταιρειών αντιπροσωπεύουν το 2,5% του παγκόσμιου συνόλου, ωστόσο αναμένεται να τριπλασιαστούν έως το 2050.
Η Airbus όρισε ως χρονικό ορίζοντα το 2035 για να παρουσιάσει ένα αεροπλάνο «μηδενικών ρύπων», όμως πολλοί είναι σκεπτικοί για αυτήν την προθεσμία. Τα συνθετικά καύσιμα είναι επίσης πολύ σπάνια και ακριβά για να προσφέρουν μια βραχυπρόθεσμη λύση.
Η Γερμανία, η οποία προχώρησε σε την αύξηση του φόρου στις αεροπορικές εταιρείας για τη χρηματοδότηση φθηνότερων σιδηροδρομικών ταξιδιών, σχεδιάζει τη δέσμευση ελάχιστων ποσοστώσεων για τα εναλλακτικά καύσιμα ουδέτερα από άνθρακα.
Πηγή: Reuters