Σαφή όρια στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά, ως προς τη δημιουργία ανταγωνιστικών δραστηριοτήτων στις ήδη υπάρχουσες εγκαταστάσεις ναυπήγησης, θέτει η σύμβαση παραχώρησης που έχει υπογραφεί μεταξύ ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΠ (Cosco), σύμφωνα με απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων (ΡΑΛ). Βάσει της ίδιας απόφασης, τα όρια αυτά προστατεύουν την παρούσα μορφή των υφιστάμενων ναυπηγείων, ενώ η σύμβαση παραχώρησης δεν επιτρέπει στην ΟΛΠ Α.Ε. να αναλάβει η ίδια τη λειτουργία τυχόν «νέων ναυπηγείων». Η απόφαση της ΡΑΛ, η οποία είναι στο ίδιο μήκος κύματος με τη θέση που έχει λάβει, κατ’ επανάληψη, ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης, έρχεται έπειτα από καταγγελία του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Ναυπηγείων Περάματος, σχετικά με την πρόθεση του ΟΛΠ να λάβει άδεια ναυπηγείου.
Από την έντυπη έκδοση
Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]
Σαφή όρια στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά, ως προς τη δημιουργία ανταγωνιστικών δραστηριοτήτων στις ήδη υπάρχουσες εγκαταστάσεις ναυπήγησης, θέτει η σύμβαση παραχώρησης που έχει υπογραφεί μεταξύ ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΠ (Cosco), σύμφωνα με απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων (ΡΑΛ). Βάσει της ίδιας απόφασης, τα όρια αυτά προστατεύουν την παρούσα μορφή των υφιστάμενων ναυπηγείων, ενώ η σύμβαση παραχώρησης δεν επιτρέπει στην ΟΛΠ Α.Ε. να αναλάβει η ίδια τη λειτουργία τυχόν «νέων ναυπηγείων». Η απόφαση της ΡΑΛ, η οποία είναι στο ίδιο μήκος κύματος με τη θέση που έχει λάβει, κατ’ επανάληψη, ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης, έρχεται έπειτα από καταγγελία του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Ναυπηγείων Περάματος, σχετικά με την πρόθεση του ΟΛΠ να λάβει άδεια ναυπηγείου. Η καταγγελία του Συνδέσμου μπήκε στο αρχείο, όμως η ΡΑΛ στο σκεπτικό της επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι «η ΟΛΠ φέρει το “δικαίωμα εκμετάλλευσης του Λιμένα”, ως “ολοκληρωμένου φορέα διαχείρισης” να παρέχει κατ’ αρχήν “λιμενικές υπηρεσίες”».
Ειδικότερα για τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος, σύμφωνα με τη ΡΑΛ, η σύμβαση παραχώρησης προβλέπει ότι η ΟΛΠ Α.Ε. οφείλει να «τηρεί τους όρους των υφιστάμενων Υποπαραχωρήσεων για ναυπηγοεπισκευαστικές υπηρεσίες στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του Περάματος» και φέρει την ειδική υποχρέωση να «τηρεί πλήρως τις υφιστάμενες συμβατικές σχέσεις, ειδικά αυτές με τους διαχειριστές των ναυπηγείων». «Από τις ως άνω ήδη παρατεθείσες ρυθμίσεις της Σ.Π. 2016, συνάγεται η σαφής βούληση των συμβαλλόμενων μερών (ΟΛΠ Α.Ε. και Ελληνικού Δημοσίου) να μη διαταράξουν τη συμβατική θέση των υφιστάμενων ιδιωτικών Ναυπηγείων Περάματος (Καρνάγια), όπως αυτές περιγράφονται στους Χώρους Λιμένα. Ωστόσο, η κρίση αυτή δεν δύναται να οδηγεί και στο συμπέρασμα ότι προκρίνεται η παράλειψη κάθε ενέργειας εκ μέρους της ΟΛΠ Α.Ε., η οποία δύναται να μεταβάλει τους όρους ανταγωνισμού, εφόσον η ίδια η Σ.Π. 2016 ρητά αναφέρεται στην τήρηση των όρων υφιστάμενων συμβάσεων», σημειώνει χαρακτηριστικά.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στη Ναυτεμπορική