Μείωση άνω του 10% καταγράφεται στην κατανάλωση οίνου στην Ελλάδα το 2019 όπως προκύπτει από τα στοιχεία του ισοζυγίου οίνου που απέστειλε το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων στην Κομισιόν, τα οποία έχει επεξεργαστεί η Κεντρική Συνεταιριστική Ένωση Αμπελοοινικών Προϊόντων (ΚΕΟΣΟΕ).
Μείωση άνω του 10% καταγράφεται στην κατανάλωση οίνου στην Ελλάδα το 2019 όπως προκύπτει από τα στοιχεία του ισοζυγίου οίνου που απέστειλε το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων στην Κομισιόν, τα οποία έχει επεξεργαστεί η Κεντρική Συνεταιριστική Ένωση Αμπελοοινικών Προϊόντων (ΚΕΟΣΟΕ).
Συγκεκριμένα, με βάση το αλγεβρικό άθροισμα των επιμέρους μεγεθών, δηλαδή των αποθεμάτων έναρξης, της παραγωγής οίνου, των εισαγωγών και εξαγωγών, των βιομηχανικών χρήσεων και τέλος, των αποθεμάτων κλεισίματος περιόδου που αφορούν το έτος 2019, καταγράφεται πτώση της κατανάλωσης κατά 10,88%, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Μεγάλη είναι η πτώση που παρατηρείται και κατά την τελευταία τριετία (2016/17, 2017/18, 2018/19) η οποία αγγίζει το 26,59% σε σύγκριση με την περίοδο 2015-2016.
Όπως σημειώνει σε ανακοίνωσή της η ΚΕΟΣΟΕ «η πτώση της κατανάλωσης που καταγράφεται για το 2019 δεν εμπεριέχει την επίδραση από την πανδημία της covid 19 και ότι σχετίζεται με την καταγραφή υψηλών αποθεμάτων κατά το κλείσιμο της περιόδου (31/7/2019), τα οποία ανήλθαν στα 1.720.724 HL αυξημένα κατά 17,88% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η κατανάλωση επηρεάζεται και από την αυξημένη κατά 6,75% παραγωγή οίνου το 2019, έναντι του 2018».
Σε ότι αφορά τα αποθέματα οίνου, όπως τονίζει η Ένωση, αυτά ανέρχονται στα υψηλότερα της τελευταίας δεκαετίας και συγκεκριμένα στα 1.720.724 χιλιόλιτρα (+17,88%), εξαιρουμένων των ετών 2010, 2011 χρονιές κατά τις οποίες η επίδραση της οικονομικής κρίσης ήταν καθοριστική.
Για το 2019 παρουσιάζει μια αρνητική πορεία για τα μεγέθη του αμπελοοινικού τομέα, εάν συνυπολογισθεί η καθαρή αύξηση εισαγωγών οίνου (40% σε αξία και 35% σε ποσότητα) και η καθαρή μείωση των εξαγωγών (3,73% σε αξία και 12,74% σε ποσότητα), μεγέθη που επηρεάζονται από την απουσία προγραμμάτων προβολής προώθησης οίνων το 2019, αλλά και την εισαγωγή οίνων από γειτονικές χώρες σε τιμές άκρως ανταγωνιστικές.
Πηγή: ΑΜΠΕ