Έναν βαρύ χειμώνα προετοιμάζεται να αντιμετωπίσει η ελληνική ακτοπλοΐα, η οποία από σήμερα σταδιακά εγκαταλείπει τη θερινή περίοδο, ενώ το σενάριο τα νησιά να μείνουν αποκομμένα από το κέντρο εάν δεν ενισχυθεί ο κλάδος αρχίζει και πάλι να συζητείται στο υπουργείο Ναυτιλίας.
Από την έντυπη έκδοση
Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]
Έναν βαρύ χειμώνα προετοιμάζεται να αντιμετωπίσει η ελληνική ακτοπλοΐα, η οποία από σήμερα σταδιακά εγκαταλείπει τη θερινή περίοδο, ενώ το σενάριο τα νησιά να μείνουν αποκομμένα από το κέντρο εάν δεν ενισχυθεί ο κλάδος αρχίζει και πάλι να συζητείται στο υπουργείο Ναυτιλίας.
Ο Αύγουστος έκλεισε με μείωση της επιβατικής κίνησης κατά 37%-40% σε σύγκριση με πέρυσι την ίδια περίοδο, ενώ από τον Μάρτιο μέχρι και τέλος Αυγούστου η μείωση της επιβατικής κίνησης είναι κοντά στο 60%, που σημαίνει αρκετές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ χαμένα έσοδα. Υπενθυμίζεται ότι οι αρχικές εκτιμήσεις του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), που εν πολλοίς έχουν επιβεβαιωθεί, υπολογίζουν τη «χασούρα» του ακτοπλοϊκού κλάδου λόγω της πανδημίας και της κατάρρευσης της επιβατικής κίνησης στα 300 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση, που σημαίνει πτώση εσόδων κατά 45% έναντι τζίρου το 2019 που εκτιμάται στα 750 εκατ. ευρώ περίπου. Επίσης αυτό που έχει ξεχωριστή σημασία είναι ότι η ακτοπλοΐα μπαίνει στη χειμερινή περίοδο με μεγάλες ζημιές σε αντίθεση με άλλες καλές χρονιές όπου η θερινή σεζόν ήταν πολύ κερδοφόρα και κάλυπτε έτσι τις ζημιές του χειμώνα. Φέτος, που ο κορονοϊός έχει φέρει τα πάνω κάτω, ο ακτοπλοϊκός κλάδος μπήκε στον προβληματικό Μάρτιο έπειτα από ένα καλό σχετικά χειμερινό δίμηνο, όμως στην πορεία οι ζημίες ήταν πολύ μεγάλες και -όπως τονίζεται χαρακτηριστικά- δεν υπάρχει το απαραίτητο «λίπος» που θα φαγωθεί τη χειμερινή περίοδο.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στη Ναυτεμπορική