Οικονομία & Αγορές
Δευτέρα, 31 Αυγούστου 2020 20:39

Έντονη κινητικότητα στα μικρότερα πλοία χύδην ξηρού φορτίου

Έντονο ενδιαφέρον καταγράφηκε την τελευταία εβδομάδα στις αγοραπωλησίες πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου από «δεύτερο χέρι», όπως αναφέρει σε σχετική ανάλυσή του ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermodal. Τα μικρότερου μεγέθους πλοία φαίνεται να ήταν πιο δημοφιλή, καθώς οι κατηγορίες αυτές εμφανίζουν τα καλύτερα σενάρια στη σχέση προσφοράς και ζήτησης.

Από την έντυπη έκδοση

Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]

Έντονο ενδιαφέρον καταγράφηκε την τελευταία εβδομάδα στις αγοραπωλησίες πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου από «δεύτερο χέρι», όπως αναφέρει σε σχετική ανάλυσή του ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermodal. Τα μικρότερου μεγέθους πλοία φαίνεται να ήταν πιο δημοφιλή, καθώς οι κατηγορίες αυτές εμφανίζουν τα καλύτερα σενάρια στη σχέση προσφοράς και ζήτησης.

Σύμφωνα με την ανάλυση της Intermodal, ο τομέας των πλοίων της κατηγορίας handysize (από 10,000- 39,999 dwt) παρουσιάζει τα πιο υγιή επίπεδα προσφερόμενης χωρητικότητας μεταξύ όλων των κατηγοριών των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου με βάση την αναλογία των πλοίων ηλικίας μεγαλύτερης των 20 ετών και του βιβλίου παραγγελιών νεότευκτων.

Τα περισσότερα Handy άνω των 20 ετών

Σύμφωνα με την Intermodal, στην κατηγορία των Handy τα πλοία ηλικίας μεγαλύτερης των 20 ετών αποτελούν το 14,4% του υφιστάμενου στόλου. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι ένα ποσοστό 7% αφορά πλοία ηλικίας μεγαλύτερης των 25 ετών, ενώ την ίδια στιγμή το βιβλίο παραγγελιών νεότευκτων αποτελεί μόλις το 5,2% του υφιστάμενου στόλου. Αυτό σημαίνει ότι ενισχύεται ακόμη περισσότερο το συμπέρασμα ότι η αναμενόμενη προσφορά χωρητικότητας στο μέλλον στη συγκεκριμένη κατηγορία θα είναι χαμηλή. Μια άλλη πλευρά της σχέσης προσφοράς και ζήτησης στη συγκεκριμένη κατηγορία έχει να κάνει με το ότι το μέσο μέγεθος του πλοίου Handy που οδηγείται σε διάλυση είναι 30.000 dwt και έχει ναυπηγηθεί στην Ιαπωνία ή την Κίνα.

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στη Ναυτεμπορική