Οικονομία & Αγορές
Πέμπτη, 27 Αυγούστου 2020 23:40

ΓΣΕΒΕΕ: Μονόδρομος η ψηφιακή μετάβαση του ελληνικού design

Μια εθνική στρατηγική περαιτέρω ψηφιοποίησης του design είναι καταλύτης για την ανάπτυξη και την εξωστρέφεια της εγχώριας παραγωγής στο σύνολο της, καθώς το σχέδιο αποτελεί και βασικό κομμάτι του προϊόντος πολλών και σημαντικών κλάδων. Ο ψηφιακός «Δαρβινισμός» είναι μονόδρομος και στην Ελλάδα μπορούμε να πετύχουμε πολλά περισσότερα. Όχι από τύχη, αλλά με σχέδιο. Αυτά υπογραμμίζονται στη σύνοψη ερευνητικού κειμένου του Ινστιτούτου Μικρών Επιχειρήσεων ΓΣΕΒΕΕ: «Design 4.0 - Η ψηφιακή μετάβαση του ελληνικού design».

Ο χώρος του σχεδίου στην Ελλάδα διαθέτει ψηφιακή αντίληψη και εγρήγορση, είναι δυναμικός, δημιουργικός και καινοτόμος αλλά εξελίσσεται αργά. Είναι ένας κλάδος στον οποίο φαίνεται να υπάρχει μια χαλαρή αντιμετώπιση για τα επαγγελματικά δικαιώματα των σχεδιαστών και ένα έλλειμμα ψηφιακών δεξιοτήτων.

Μια εθνική στρατηγική περαιτέρω ψηφιοποίησης του design είναι καταλύτης για την ανάπτυξη και την εξωστρέφεια της εγχώριας παραγωγής στο σύνολο της, καθώς το σχέδιο αποτελεί και βασικό κομμάτι του προϊόντος πολλών και σημαντικών κλάδων. Ο ψηφιακός «Δαρβινισμός» είναι μονόδρομος και στην Ελλάδα μπορούμε να πετύχουμε πολλά περισσότερα. Όχι από τύχη, αλλά με σχέδιο.

Αυτά υπογραμμίζονται στη σύνοψη ερευνητικού κειμένου του Ινστιτούτου Μικρών Επιχειρήσεων ΓΣΕΒΕΕ: «Design 4.0 - Η ψηφιακή μετάβαση του ελληνικού design».

Όπως αναφέρεται, ο ψηφιακός μετασχηματισμός των επιχειρήσεων αποτελεί σήμερα κάτι περισσότερο από αναγκαία επιταγή για την ανάκτηση της ανταγωνιστικότητας και την πρόοδο της ελληνικής οικονομίας.

Η μετάβαση του μικρού επιχειρείν στην ψηφιακή πραγματικότητα προϋποθέτει ένα πλέγμα παραγόντων, που περιλαμβάνει και την ύπαρξη ενός «έξυπνου» Κράτους με αποτελεσματική ηλεκτρονική διακυβέρνηση. Αυτό μάλιστα αποτελεί θεμελιώδη βάση στην ψηφιακή μετεξέλιξη του συνόλου της κοινωνίας και οικονομίας.

Ο χώρος του σχεδίου (design) και οι κλάδοι που εντάσσονται σε αυτόν αποτελούν τμήμα της δημιουργικής οικονομίας και είναι πεδία που διαθέτουν ψηφιακή αντίληψη, λειτουργώντας ήδη σε ένα ανεπτυγμένο τεχνολογικά περιβάλλον.

Στην Ελλάδα, παρά τις δομικές δυσκολίες που υπάρχουν, τόσο σε επίπεδο μονάδας όσο και εξωτερικού περιβάλλοντος, οι επιχειρήσεις του σχεδίου εμφανίζουν συγκριτικά πλεονεκτήματα, τα οποία δίνουν προοπτικές για μεγαλύτερη εξωστρέφεια και ανταγωνιστικότητα.

Το επιστέγασμα της σύνοψη της έρευνας που υπογράφει ο Φώτης Μαραγκός είναι: Ο ψηφιακός «Δαρβινισμός» είναι μονόδρομος και στην Ελλάδα μπορούμε να πετύχουμε πολλά περισσότερα. Όχι από τύχη, αλλά με σχέδιο.

Πηγή: ΑΜΠΕ