Η μετάβαση της ναυτιλιακής βιομηχανίας στον κανονισμό καυσίμων μειωμένου θείου, ο οποίος τέθηκε σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2020 στο πλαίσιο αποφάσεων του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), δεν ήταν χωρίς προβλήματα, όπως αποδεικνύει μελέτη που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό των κορυφαίων φορέων της διεθνούς ναυτιλίας και συγκεκριμένα της Bimco, του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS), της Intercargo και της Inrtertanko.
Από την έντυπη έκδοση
Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]
Η μετάβαση της ναυτιλιακής βιομηχανίας στον κανονισμό καυσίμων μειωμένου θείου, ο οποίος τέθηκε σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2020 στο πλαίσιο αποφάσεων του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), δεν ήταν χωρίς προβλήματα, όπως αποδεικνύει μελέτη που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό των κορυφαίων φορέων της διεθνούς ναυτιλίας και συγκεκριμένα της Bimco, του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS), της Intercargo και της Inrtertanko.
Τα αποτελέσματα της έρευνας δικαιώνουν πλήρως και τους προβληματισμούς που είχε εκφράσει από την πρώτη στιγμή η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και ο πρόεδρός της Θεόδωρος Βενιάμης για το πώς οδηγείται η ναυτιλία σε αυτό το νέο «προβληματικό καθεστώς» ναυτιλιακών καυσίμων (μιγμάτων) από την άποψη της ασφάλειας και της σωστής προετοιμασίας. Οι παρεμβάσεις της ΕΕΕ αλλά και του ελληνικού υπουργείου Ναυτιλίας ήταν ιδιαίτερα έντονες, με αποτέλεσμα και ο ίδιος ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ) να αναγνωρίσει από τον Ιούνιο πέρυσι ότι υπάρχει θέμα ασφάλειας με τα νέα μίγματα καυσίμων τα οποία επρόκειτο να κυκλοφορήσουν από τις αρχές του 2020.
Την απόφαση αυτή χαιρέτισε με ανακοίνωσή της τότε και η ΕΕΕ, με τον πρόεδρό της κ. Βενιάμη να δηλώνει ότι «είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι για το γεγονός ότι εμπορικά συμφέροντα δεν υπερίσχυσαν των επειγουσών και πραγματικών ανησυχιών για τα ζητήματα ασφάλειας και ευθύνης που σχετίζονται με τα ναυτιλιακά καύσιμα περιεκτικότητας 0,5% σε θείο, οι οποίες είχαν εκφραστεί πρωτίστως και με έμφαση από την ΕΕΕ».
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στη Ναυτεμπορική