Οικονομία & Αγορές
Τετάρτη, 12 Σεπτεμβρίου 2007 11:03

Ολυμπιακή: Μερική δικαίωση από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο

Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο ανέτρεψε μερικώς σήμερα προηγούμενη απόφαση της Κομισιόν που απαιτούσε από την Ελλάδα να ανακτήσει κρατική βοήθεια που είχε προσφέρει στην παλαιά Ολυμπιακή Αεροπορία. Ωστόσο, απέρριψε την προσφυγή της Ολυμπιακής κατά απόφασης της Κομισιόν, σύμφωνα με την οποία ο ελληνικός αερομεταφορέας θα πρέπει να επιστρέψει βοήθεια που είχε λάβει για την αναδιάρθρωσή του. Κατά το μέρος εκείνο που η προσφυγή απορρίφθηκε, η εταιρεία θα ασκήσει αναίρεση κατά της απόφασης ενώπιον του Δικαστηρίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων.

Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο ανέτρεψε μερικώς σήμερα προηγούμενη απόφαση της Κομισιόν που απαιτούσε από την Ελλάδα να ανακτήσει κρατική βοήθεια που είχε προσφέρει στην παλαιά Ολυμπιακή Αεροπορία.

Όπως μεταδίδει το Reuters, το Πρωτοδικείο απεφάνθη ότι τα επιχειρήματα που παρουσίασε η Κομισιόν σχετικά με την παρατεταμένη μη καταβολή αεροπορικών τελών στο Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών από την Ολυμπιακή και άλλων χρεώσεων δεν ήταν επαρκή.

Ωστόσο, το δικαστήριο απέρριψε την προσφυγή της Ολυμπιακής κατά απόφασης της Κομισιόν, σύμφωνα με την οποία ο ελληνικός αερομεταφορέας θα πρέπει να επιστρέψει βοήθεια που είχε λάβει για την αναδιάρθρωσή του.

Κατά το μέρος εκείνο που η προσφυγή απορρίφθηκε, η εταιρεία θα ασκήσει αναίρεση κατά της απόφασης ενώπιον του Δικαστηρίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων.

Ιστορικό

Η ΟΑ προσέφυγε στο Δικαστήριο στις 13 Φεβρουαρίου 2003, ζητώντας την ακύρωση της απόφασης που έλαβε η Κομισιόν στις 11 Δεκεμβρίου 2002.

Η Επιτροπή είχε κηρύξει ασυμβίβαστη με την κοινή αγορά την ενίσχυση αναδιάρθρωσης που χορηγήθηκε από την Ελλάδα στην Ολυμπιακή Αεροπορία στη διάρκεια του δεύτερου προγράμματος της περιόδου 1998-2002. Η Επιτροπή είχε αποφασίσει τη διακοπή αυτού του προγράμματος και την ανάκτηση των κρατικών ενισχύσεων ύψους 41 εκατ. ευρώ, διότι μετά από ανάλυση που έκανε το 2001 διαπίστωσε ότι το εν λόγω πρόγραμμα όχι μόνο δεν εξασφάλιζε τη βιωσιμότητα της εταιρείας αλλά οδηγούσε και σε αύξηση των χρεών.

Στην προσφυγή της η εταιρεία, αμφισβητούσε τα στοιχεία της Επιτροπής, ενώ υποστήριζε επίσης ότι κακώς η Κομισόν διέκοψε την υλοποίηση του προγράμματος, στερώντας τη δυνατότητα εξυγίανσης της εταιρείας.

Με βάση την προσφυγή της Επιτροπής που ακολούθησε το Δικαστήριο καταδίκασε την Ελλάδα το Μάιο του 2005, ζητώντας από τη χώρα μας να ανακτήσει κρατικές βοήθειες υψους 161 εκατ. ευρώ που δόθηκαν είτε απευθείας (41 εκατ. ευρώ), είτε έμμεσα (μη καταβολή των εισφορών κοινωνικής ασφάλισης, του ΦΠΑ, καθώς και του «Σπατόσημου». Η Ελλάδα δεν συμμορφώθηκε και η Επιτροπή έχει προσφύγει εκ νέου στο Δικαστήριο ζητώντας και την επιβολή κοινοτικού προστίμου.

ΕΧΠΑ

Εν τω μεταξύ, μηνυτήρια αναφορά σε βάρος του διοικητικού συμβουλίου των Ολυμπιακών Αερογραμμών κατέθεσε η Ένωση Χειριστών Πολιτικής Αεροπορίας (ΕΧΠΑ). Η ΕΧΠΑ κατέθεσε στην Εισαγγελία Αθηνών μηνυτήρια αναφορά για ζημιά ύψους 300.000 ευρώ περίπου που προκαλείται κάθε μήνα σε βάρος της εταιρείας από τη μισθοδοσία προσωπικού που δεν απασχολείται καίτοι είναι αναγκαίο για την ομαλή εκτέλεση των δρομολογίων.

«Η διοίκηση των ΟΑ και οι παλινωδίες των αρμόδιων κυβερνητικών παραγόντων, φέρουν ακεραία την ευθύνη για την συνεχιζόμενη επιβάρυνση των αποτελεσμάτων της εταιρείας και τη συνακόλουθη απαξίωσή της, που καθιστούν ακόμη πιο δύσκολη την εξεύρεση βιώσιμης και κοινωνικά αποδεκτής λύσης του προβλήματος.

Στο κατώφλι της εκλογικής ετυμηγορίας πρέπει όλα τα κόμματα να αντιληφθούν την σημασία που έχει για την εθνική οικονομία η επιβίωση των ΟΑ και να πάρουν θέση που να διασφαλίζει το μέλλον της εταιρείας και των εργαζομένων σε αυτήν», αναφέρεται στην ανακοίνωση της ΕΧΠΑ.