Η LafargeHolcim ανακοίνωσε ότι θα συνεργαστεί με την IBM Services, προκειμένου οι δύο εταιρείες να αναπτύξουν περαιτέρω την πρώτη ψηφιακή πλατφόρμα για τη βελτιστοποίηση της μελέτης έργων οδοποιίας, «ORIS». Η λύση αυτή μπορεί να μειώσει το κόστος των έργων οδοποιίας έως και κατά το ένα τρίτο, καθώς και τις εκπομπές άνθρακα κατά το ήμισυ, τριπλασιάζοντας ταυτόχρονα την ανθεκτικότητα και τη διάρκεια ζωής των δρόμων.
Η LafargeHolcim ανακοίνωσε ότι θα συνεργαστεί με την IBM Services, προκειμένου οι δύο εταιρείες να αναπτύξουν περαιτέρω την πρώτη ψηφιακή πλατφόρμα για τη βελτιστοποίηση της μελέτης έργων οδοποιίας, «ORIS». Η λύση αυτή μπορεί να μειώσει το κόστος των έργων οδοποιίας έως και κατά το ένα τρίτο, καθώς και τις εκπομπές άνθρακα κατά το ήμισυ, τριπλασιάζοντας ταυτόχρονα την ανθεκτικότητα και τη διάρκεια ζωής των δρόμων.
Λύσεις στην οδοποιία
Η πλατφόρμα ORIS προσφέρει τη δυνατότητα στις αρμόδιες αρχές υποδομών και τους επενδυτές και υπεύθυνους έργων να βελτιώνουν την κατασκευή και τη βιωσιμότητα των δρόμων, καθώς και να αντιμετωπίζουν προκλήσεις μέσω της έξυπνης μελέτης έργων. Πρόκειται για μία εξαιρετικά επίκαιρη λύση, επειδή οι κυβερνήσεις σχεδιάζουν πακέτα κινήτρων για την αναβίωση της οικονομικής δραστηριότητας μετά την πανδημία του ιού Covid-19 ανταποκρινόμενοι παράλληλα στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, κάθε χρόνο κατασκευάζονται κατά μέσο όρο 700.000 χιλιόμετρα νέων δρόμων σε όλο τον κόσμο. Η βελτίωση της ποιότητας και της αντοχής των δρόμων θα συμβάλει στη μείωση της ποσότητας εκπομπών άνθρακα, που παράγονται από τις μεταφορές.
Δεδομένου ότι οι δρόμοι διαφέρουν ανάλογα με την τοποθεσία, το κλίμα, τους τύπους οχημάτων και τους όγκους κυκλοφορίας που εξυπηρετούν, ο προσδιορισμός του πλέον αειφόρου και οικονομικά αποδοτικού μίγματος δομικών υλικών και τεχνολογιών στην πρώιμη φάση της μελέτης αποτελεί μεγάλη πρόκληση.
Η πλατφόρμα ORIS αξιολογεί τις μελέτες οδοποιίας από διαφορετικές οπτικές γωνίες και προτείνει αποδοτικούς τρόπους κατασκευής και συντήρησης σε συνδυασμό με τη διαθεσιμότητα υλικών και τις δυνατότητες σε τοπικό επίπεδο. Παράλληλα, υποστηρίζει τις δημόσιες πολιτικές που προστατεύουν τους φυσικούς πόρους, προάγοντας την κυκλική οικονομία στην οδοποιία.
Πηγή: ΑΜΠΕ