Στα 2.831 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις της Coca-Cola HBC AG το εξάμηνο που έληξε στις 26 Ιουνίου 2020 σημειώνοντας μείωση κατά 14,7% σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση και κατά 15,5% σε δημοσιευμένη βάση. Όπως σημειώνει η εταιρεία, σε επίπεδο τριμήνου, τα έσοδα σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση μειώθηκαν το πρώτο τρίμηνο κατά 1,2% και το δεύτερο τρίμηνο κατά 24,7%. Κατόπιν προσαρμογής λόγω της εξαγοράς της Bambi και προσαρμογών στον τρόπο με τον οποίο λογιστικοποιείται η επιχείρηση των χυμών στη Ρωσία, τα έσοδα σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση υποχώρησαν κατά 15,1% στο πρώτο εξάμηνο.
Στα 2.831 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις της Coca-Cola HBC AG το εξάμηνο που έληξε στις 26 Ιουνίου 2020 σημειώνοντας μείωση κατά 14,7% σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση και κατά 15,5% σε δημοσιευμένη βάση. Όπως σημειώνει η εταιρεία, σε επίπεδο τριμήνου, τα έσοδα σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση μειώθηκαν το πρώτο τρίμηνο κατά 1,2% και το δεύτερο τρίμηνο κατά 24,7%. Κατόπιν προσαρμογής λόγω της εξαγοράς της Bambi και προσαρμογών στον τρόπο με τον οποίο λογιστικοποιείται η επιχείρηση των χυμών στη Ρωσία, τα έσοδα σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση υποχώρησαν κατά 15,1% στο πρώτο εξάμηνο.
Ο όγκος πωλήσεων μειώθηκε κατά 9,2% και τα έσοδα ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση μειώθηκαν κατά 6,1%, καθώς η πανδημία είχε σημαντικό αντίκτυπο στο κανάλι εκτός σπιτιού, οδηγώντας σε χαμηλότερο όγκο πωλήσεων, με το μεγαλύτερο μέρος της πτώσης να προέρχεται από τις συσκευασίες άμεσης κατανάλωσης, γεγονός που επηρέασε με την σειρά του αρνητικά το μείγμα τιμών.
Τα καθαρά κέρδη υποχώρησαν κατά 36,4% και διαμορφώθηκαν στα 124 εκατ. ευρώ από 195 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2019. Τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη υποχώρησαν κατά 35,8% και έφτασαν τα 208,8 εκατ. ευρώ. Τα συγκρίσιμα βασικά κέρδη ανά μετοχή διαμορφώθηκαν σε 0,355 ευρώ καταγράφοντας μείωση κατά 42,0%, ενώ τα βασικά κέρδη ανά μετοχή διαμορφώθηκαν σε 0,341 ευρώ σημειώνοντας μείωση κατά 36,4%.
Η εταιρεία σημειώνει επίσης ότι συνεχίζει να καταγράφει αύξηση ή διατήρηση των μεριδίων της στην κατηγορία των ανθρακούχων και των έτοιμων προς κατανάλωση μη αλκοολούχων ποτών, στις περισσότερες αγορές που δραστηριοποιείται.
Ο αυστηρός έλεγχος του κόστους οδήγησε στην εξοικονόμηση 61 εκατ. ευρώ σε σύνολο ετήσιας προγραμματισμένης εξοικονόμησης δαπανών Euro100 εκατ., ενώ οι συγκρίσιμες λειτουργικές δαπάνες μειώθηκαν κατά 7,8%. Η λειτουργική απομόχλευση οδήγησε σε μείωση του περιθωρίου των συγκρίσιμων λειτουργικών κερδών κατά 2,3 μ.β., σε 7,4%. Ο ισχυρός ισολογισμός και η επαρκής ρευστότητα διατηρούνται μετά την καταβολή μερίσματος ύψους 0,62 ευρώ τον Ιούλιο.
Ο κ. Zoran Bogdanovic, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε:
«Είμαι υπερήφανος για τη θετική στάση και την ευελιξία που επέδειξαν οι εργαζόμενοί μας αυτήν την περίοδο των ταχύτατων αλλαγών. Αυτό το καίριο χαρακτηριστικό της εταιρικής μας κουλτούρας μάς επέτρεψε να συνεχίσουμε στο ακέραιο τις επιχειρηματικές μας δραστηριότητες παρά τις πρωτόγνωρες συνθήκες, προστατεύοντας παράλληλα την ασφάλεια των ανθρώπων μας, εξυπηρετώντας τους πελάτες μας και στηρίζοντας τις κοινότητες στις οποίες δραστηριοποιούμαστε.
Οι άμεσες και αποφασιστικές μας ενέργειες διασφάλισαν την ομαλή λειτουργία της εφοδιαστικής μας αλυσίδας και διαφύλαξαν την κερδοφορία μας κατά τη διάρκεια ενός ιδιαιτέρως απαιτητικού δεύτερου τριμήνου. Οι ισχυρές επιδόσεις μας σε μερίδια αγοράς καταδεικνύουν τη δύναμη του χαρτοφυλακίου σημάτων μας και της υλοποίησης της στρατηγικής μας στην αγορά. Σκοπεύουμε να αξιοποιήσουμε αυτό το πλεονέκτημα τώρα που βλέπουμε τις πρώτες ενδείξεις ανάκαμψης. Η Coca-Cola HBC είναι μία ανθεκτική, καλά προετοιμασμένη οργάνωση για να προσαρμοστεί στο άνοιγμα των αγορών, να αναδυθεί ακόμα πιο δυνατή και να αναπτυχθεί στη νέα πραγματικότητα».