Αντιδράσεις προκαλεί η τροπολογία που κατέθεσε χθες στη Βουλή ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, με την οποία δίνεται η δυνατότητα στα εμπορικά πλοία άνω των 3.000 Κόρων Ολικής Χωρητικότητας (ΚΟΧ), που έχουν νηολογηθεί ή νηολογούνται στην ελληνική σημαία, η υπογραφή διεθνών συλλογικών συμβάσεων εργασίας (PNO ITF TCC ή PNO IBF) για κατώτερα πληρώματα, καθώς και για τις ειδικότητες του ανθυποπλοιάρχου και του γ' μηχανικού.
Αντιδράσεις προκαλεί η τροπολογία που κατέθεσε χθες στη Βουλή ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, με την οποία δίνεται η δυνατότητα στα εμπορικά πλοία άνω των 3.000 Κόρων Ολικής Χωρητικότητας (ΚΟΧ), που έχουν νηολογηθεί ή νηολογούνται στην ελληνική σημαία, η υπογραφή διεθνών συλλογικών συμβάσεων εργασίας (PNO ITF TCC ή PNO IBF) για κατώτερα πληρώματα, καθώς και για τις ειδικότητες του ανθυποπλοιάρχου και του γ' μηχανικού.
Για καταστρατήγηση των συλλογικών εργασιακών και συνδικαλιστικών δικαιωμάτων των Ελλήνων ναυτικών κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία.
«Είμαι και θα συνεχίσω να είμαι ευθέως αντίθετος σε κάθε προσπάθεια μείωσης των μισθών των Ελλήνων ναυτικών και εξομοίωσή τους με ναυτικούς τρίτων χωρών εκτός Ευρώπης» τονίζει σε αυτήν ο γενικός γραμματέας της Ομοσπονδίας, Γιάννης Χαλάς.
«Με γεμίζει με λύπη το γεγονός της παράκαμψης με νόμο της ναυτολόγησης του Έλληνα πλοιάρχου, κάτι που πριν από μερικές μέρες κανένας δεν θα μπορούσε να φανταστεί» αναφέρει.
Ο γ.γ. της ΠΝΟ δηλώνει ότι σήμερα συγκάλεσε συνεδρίαση της διοίκησης της ομοσπονδίας για την ανάληψη συνδικαλιστικής δράσης, αλλά, λόγω απουσίας οκτώ μελών της διοίκησης, η συνεδρίαση αναβλήθηκε.
«Η κυβέρνηση κάνει ένα ακόμη αποφασιστικό βήμα για τον αφανισμό των Ελλήνων ναυτεργατών από την ποντοπόρο ναυτιλία, αφού, όπως προκύπτει από την τροπολογία, ο μοναδικός Έλληνας ναυτικός που θεσμοθετημένα μέσω των εγκριτικών πράξεων στα νηολογημένα με ελληνική σημαία πλοία καταργείται και αυτός εφόσον δεν υπάρχουν προσφερόμενοι άνεργοι» τονίζει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού. Κάνει επίσης λόγο για «μεθόδευση από κοινού με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών ΕΕΕ» και ότι η σχετική τροπολογία κατατέθηκε αιφνιδιαστικά μέσ' το κατακαλόκαιρο, σε άσχετο νομοσχέδιο.
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, μιλώντας το πρωί στην ΕΤ-1, τόνισε ότι «η συγκεκριμένη τροπολογία στοχεύει να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού νηολογίου το οποίο φθίνει συνεχώς».
«Δίνουμε ουσιαστικά τη δυνατότητα σε ελληνόπουλα και άνεργους Έλληνες ναυτικούς να βρουν δουλειά στην ποντοπόρο ναυτιλία και δεν μιλάμε μόνο στην ελληνική ναυτιλία αλλά και στην ποντοπόρο ναυτιλία. Μας ενδιαφέρει ειδικότερα η ελληνική ναυτιλία διότι με αυτόν τον τρόπο θα αντιμετωπίσουμε ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα ανεργίας και αυτό θα είναι σύμφωνα με τις διεθνείς συλλογικές συμβάσεις εργασίας» δήλωσε ο Γιάννης Πλακιωτάκης.
Όπως συμπλήρωσε, «είναι παράδοξο αυτή την ώρα να εφαρμόζονται τα διεθνώς κρατούντα στα ελληνόκτητα πλοία με ξένη σημαία και να μην εφαρμόζονται στα ελληνόκτητα πλοία με ελληνική σημαία. Εμείς θέλουμε ουσιαστικά να δώσουμε τη δυνατότητα της αύξησης της απασχόλησης στα πλοία με ελληνική σημαία και θα μπορέσουμε να κάνουμε το ναυτικό επάγγελμα πιο ελκυστικό διότι μιλάμε για μια αγορά που είναι στα πόδια μας -η πρώτη ναυτιλία του κόσμου είναι στην Ελλάδα».
Πηγή: ΑΜΠΕ