Οικονομία & Αγορές
Δευτέρα, 27 Ιουλίου 2020 12:21

Έτοιμη η Ελλάδα να υποδεχτεί κρουαζιερόπλοια

Την ανταπόκριση των εταιρειών κρουαζιέρας που είχαν εκφράσει ενδιαφέρον να κάνουν ορισμένα ταξίδια σε ελληνικούς προορισμούς περιμένει η ελληνική κυβέρνηση. Από την πλευρά της τήρησε τα χρονοδιαγράμματα που είχε θέσει και προς το τέλος Ιουλίου δημοσίευσε τα υγειονομικά πρωτόκολλα για τη λειτουργία των κρουαζιερόπλοιων την εποχή της πανδημίας του κορονοϊού. Σημειώνεται ότι ήδη η TUI και η MSC έχουν καταθέσει σχέδια για κρουαζιέρες στην Ελλάδα, κυρίως στο Ιόνιο, μέσα στον Αύγουστο, αλλά και η Costa έχει εξετάσει ένα ανάλογο σενάριο, το οποίο ενδεχομένως υλοποιήσει αργότερα.

Από την έντυπη έκδοση 

Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]

Την ανταπόκριση των εταιρειών κρουαζιέρας που είχαν εκφράσει ενδιαφέρον να κάνουν ορισμένα ταξίδια σε ελληνικούς προορισμούς περιμένει η ελληνική κυβέρνηση. Από την πλευρά της τήρησε τα χρονοδιαγράμματα που είχε θέσει και προς το τέλος Ιουλίου δημοσίευσε τα υγειονομικά πρωτόκολλα για τη λειτουργία των κρουαζιερόπλοιων την εποχή της πανδημίας του κορονοϊού. Σημειώνεται ότι ήδη η TUI και η MSC έχουν καταθέσει σχέδια για κρουαζιέρες στην Ελλάδα, κυρίως στο Ιόνιο, μέσα στον Αύγουστο, αλλά και η Costa έχει εξετάσει ένα ανάλογο σενάριο, το οποίο ενδεχομένως υλοποιήσει αργότερα.

Μάλιστα, η TUI, όπως αποκάλυψε η «N», ενδεχομένως να πραγματοποιήσει και «μπλε κρουαζιέρες», δηλαδή ταξίδια με αφετηρία ελληνικό λιμάνι και επιστροφή στο ίδιο λιμάνι χωρίς ενδιάμεσους προορισμούς Όσον όμως αφορά τις δύο ιταλικές εταιρείες MSC και Costa, πληροφορίες της «Ν» από κύκλους της αγοράς αναφέρουν ότι δύσκολα τελικά θα πραγματοποιήσουν ταξίδια, ενώ και η Celestyal Cruises που εδρεύει στην Ελλάδα ανέστειλε τα προγράμματα κρουαζιέρας για τη φετινή περίοδο.

Η κατάσταση γενικότερα στον κλάδο της κρουαζιέρας χαρακτηρίζεται εφιαλτική, αφού οι εταιρείες χάνουν δισ. δολάρια σε μηνιαία βάση και έχουν βάλει πωλητήριο σε δεκάδες από τα πλοία τους, κάτι που δεν έχει συμβεί ξανά στο παρελθόν. Αλλά αυτό που αντικατοπτρίζει με τον καλύτερο τρόπο την τρικυμία στην οποία βρίσκεται ο κλάδος εξαιτίας του κορονοϊού είναι το γεγονός ότι πολλά πλοία πωλούνται για διάλυση. Και αυτό γιατί στον συγκεκριμένο κλάδο τέτοιου είδους συμφωνίες, τα προηγούμενα χρόνια, ήταν σπάνιο φαινόμενο. Επειδή όμως οι εταιρείες χρειάζονται κεφάλαια, και αγοραστές δεν βρίσκονται στην αγορά, επιλέγουν τελικά να πουλήσουν για scrap. Τελευταίο παράδειγμα η Pulman Tours, θυγατρική του δεύτερου μεγαλύτερου ομίλου κρουαζιέρας στον κόσμο της Royal Caribbean, η οποία πούλησε σε διαλυτήριο και τα τρία κρουαζιερόπλοια που είχε στον στόλο της, μεταξύ των οποίων και το Horizon, το οποίο είναι ναυπήγησης τη δεκαετία του 90 (σχετικά νέο με τα δεδομένα μέχρι και της περσινής χρονιάς) και το οποίο θεωρείτο ένα πολύ καλό πλοίο.

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στη Ναυτεμπορική