Οικονομία & Αγορές
Παρασκευή, 17 Ιουλίου 2020 06:00

«SOS» από ΤτΕ για τα τραπεζικά κεφάλαια

Θέμα εταιρικής διακυβέρνησης, λόγω της προβληματικής κεφαλαιακής δομής που δημιουργεί ο αναβαλλόμενος φόρος, θέτει η Έκθεση Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας της Τράπεζας της Ελλάδος (ΤτΕ) που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα.

Από την έντυπη έκδοση

Της Ειρήνης Σακελλάρη
[email protected]

Θέμα εταιρικής διακυβέρνησης, λόγω της προβληματικής κεφαλαιακής δομής που δημιουργεί ο αναβαλλόμενος φόρος, θέτει η Έκθεση Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας της Τράπεζας της Ελλάδος (ΤτΕ) που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα.

Το μεγάλο απόθεμα μη εξυπηρετούμενων δανείων, το οποίο ανάλογα με την εξέλιξη των μακροοικονομικών μεγεθών θα αυξηθεί περαιτέρω το επόμενο χρονικό διάστημα, αποτελεί άμεση προτεραιότητα του τραπεζικού συστήματος.

Τα δύο αυτά μεγάλα ζητήματα, σύμφωνα πάντα με την έκθεση, θα αντιμετωπιστούν συνδυαστικά.

Τα υφιστάμενα διαθέσιμα εργαλεία για τη μείωση των κόκκινων δανείων, συμπεριλαμβανομένης και της πρωτοβουλίας του Σχήματος Προστασίας Στοιχείων Ενεργητικού «Ηρακλής» (Hellenic Asset Protection Scheme - HAPS), κινούνται ορθώς στη βελτίωση της ποιότητας των ισολογισμών των τραπεζών.

Ωστόσο, με το διαθέσιμο απόθεμα NPEs να προσδιορίζεται στο 37,3% με στοιχεία του α’ τριμήνου του 2020, την αβεβαιότητα αναφορικά με την κλιμάκωσή του στο επόμενο διάστημα, την περιορισμένη δυνατότητα, λόγω χαμηλής κερδοφορίας δημιουργίας κεφαλαίου από τις τράπεζες, την εκτιμώμενη επιδείνωση της σχέσης της αναβαλλόμενης οριστικής και εκκαθαρισμένης φορολογικής απαίτησης (deferred tax credit - DTC) έναντι του Δημοσίου ως ποσοστού των εποπτικών ιδίων κεφαλαίων, αλλά κυρίως την επιτακτική ανάγκη χρηματοδότησης της πραγματικής οικονομίας, καθίσταται σαφές ότι απαιτούνται επιπλέον ενέργειες, τόσο από τις τράπεζες όσο και από την πολιτεία. Στο πλαίσιο αυτό, η ΤτΕ επεξεργάζεται συγκεκριμένη πρόταση για την υλοποίηση ενός σχήματος συνολικής διαχείρισης των προβληματικών στοιχείων ενεργητικού (Asset Management Company - AMC) των ελληνικών τραπεζών.

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στη Ναυτεμπορική