Οικονομία & Αγορές
Τρίτη, 25 Σεπτεμβρίου 2007 10:24

Τι αλλάζει στην ασφαλιστική αγορά με το Solvency II

ΑΛΛΑΖΕΙ πλήρως το τοπίο στην ασφαλιστική αγορά με την εφαρμογή του Solvency II, που θα αυξήσει τον ανταγωνισμό, θα ενθαρρύνει τη δημιουργία νέων προϊόντων και θα τονώσει τη φερεγγυότητα του κλάδου, μετατρέποντας συνολικά την ευρωπαϊκή ασφαλιστική αγορά σε μια ώριμη αγορά με υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης.

Τα ανωτέρω επισημάνθηκαν στο πλαίσιο του 9ου Συνέδριο Ασφαλιστών και Αντασφαλιστών από τα Βαλκάνια, τη Μαύρη Θάλασσα και την Ανατολική Μεσόγειο, που διοργάνωσε η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, στην Ύδρα, από τις 20 έως τις 22 Σεπτεμβρίου.

Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου, ο προϊστάμενος της Γεν. Διεύθυνσης Εσωτερικής Αγοράς και Υπηρεσιών (Ασφαλειών και Συντάξεων) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που είναι υπεύθυνος του σχεδίου της Οδηγίας, η Michaella Koller, Γενική Διευθύντρια του CEA (Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ασφαλίσεων) και ο Claus Brinkmann, Επικεφαλής του συμβουλευτικού τμήματος για το Solvency II, Munich Re, αναφέρθηκαν στη σπουδαιότητα του Solvency II, ενώ ο κ. Van Hulle, συμπλήρωσε ότι τα αποτελέσματα του QIS3 θα ανακοινωθούν περί τα τέλη Νοεμβρίου του 2007, ενώ τον Απρίλιο του 2008 η Κομισιόν θα προχωρήσει στο QIS4, με προοπτική το Sοlvency II να τεθεί σε πλήρη λειτουργία το 2012.

Στο φετινό συνέδριο συζητήθηκε επίσης ο ρόλος του ασφαλιστή στην πρόληψη τροχαίων ατυχημάτων, τον οποίο ανέλυσαν οι κ.κ. Jack Brownhill, Πρόεδρος της Υποεπιτροπής του CEA για την Πρόληψη και την Οδική Ασφάλεια, Dr Paolo Penco, Σύμβουλος της Fondiaria-Sai και μέλος της Υποεπιτροπής του CEA για την Πρόληψη και την Οδική Ασφάλεια και Bojan Zlender, Πρόεδρος του Σλοβενικού Συμβουλίου για την Οδική Ασφάλεια.

Οι εισηγητές αναφέρθηκαν στο κοινοτικό πρόγραμμα που πραγματοποιείται ήδη από το 2001 και στοχεύει στη μείωση στο μισό των θυμάτων από τροχαία ατυχήματα, ενώ τόνισαν τη σημασία του ανθρώπινου παράγοντα, τον οποίο θα πρέπει να έχει ως επίκεντρο κάθε προσπάθεια. Καθένας παρουσίασε τις ενέργειες που γίνονται στη χώρα του, ενώ όλοι συμφώνησαν πως υπάρχουν μεγάλες διαφορές στο βαθμό μείωσης των τροχαίων ατυχημάτων ανάμεσα στα κράτη - μέλη, οι οποίες οφείλονται κυρίως στο πόσο στοχευμένη είναι η προσπάθεια κάθε χώρας προς την κατεύθυνση αυτή.

ΠΛΑ.ΤΣ.