Την ένταξη της ναυτιλίας στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων (EU ETS) ζήτησε, όπως αναμενόταν, η Επιτροπή Περιβάλλοντος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, ωστόσο το νέο στοιχείο είναι ότι για πρώτη φορά η Επιτροπή δέχεται και την εμπλοκή του ναυλωτή και όχι μόνο του πλοιοκτήτη.
Από την έντυπη έκδοση
Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]
Την ένταξη της ναυτιλίας στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων (EU ETS) ζήτησε, όπως αναμενόταν, η Επιτροπή Περιβάλλοντος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, ωστόσο το νέο στοιχείο είναι ότι για πρώτη φορά η Επιτροπή δέχεται και την εμπλοκή του ναυλωτή και όχι μόνο του πλοιοκτήτη.
Στη ναυτιλία trump, όπου και δραστηριοποιείται κυρίως η ελληνόκτητη ναυτιλία, συνήθως ο ναυλωτής του πλοίου είναι αυτός που καταβάλλει το κόστος των καυσίμων, καθορίζει τη διαχείριση του πλοίου και είναι «υπεύθυνος» για τις εκπομπές ρύπων, αφού η ποσότητά τους εξαρτάται από την ταχύτητα του πλοίου, την οποία καθορίζει ο ναυλωτής. Η συμβολή του επομένως στη ρύπανση της ατμόσφαιρας είναι καθοριστική.
Το γεγονός ότι η Επιτροπή περιβάλλοντος του Ε.Κ. ψήφισε την εμπλοκή του ναυλωτή στο EU ETS καταδεικνύει την αναγνώριση εκ μέρους της και των ιδιαιτεροτήτων του ναυτιλιακού κλάδου, ιδιαιτερότητες που καθιστούν σύμφωνα με τους πλοιοκτήτες μη αποτελεσματική τη συμμετοχή της στο σύστημα εμπορίας ρύπων.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στη Ναυτεμπορική