Σε ντέρμπι κορυφής εξελίχθηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2020 οι αγορές πλοίων «από δεύτερο χέρι». Εξετάζοντας τα στοιχεία που αφορούν τις αγορές πλοίων από την πλευρά της εθνικότητας των εφοπλιστών που πρωταγωνίστησαν, Έλληνες και Κινέζοι διεκδικούν την πρώτη θέση, καθώς οι Έλληνες εφοπλιστές αγόρασαν 73 πλοία, όσα και οι Κινέζοι, οι οποίοι όμως επένδυσαν πολύ περισσότερα για να αποκτήσουν τα πλοία αυτά απ’ ό,τι οι Έλληνες ανταγωνιστές τους.
Από την έντυπη έκδοση
Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]
Σε ντέρμπι κορυφής εξελίχθηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2020 οι αγορές πλοίων «από δεύτερο χέρι». Εξετάζοντας τα στοιχεία που αφορούν τις αγορές πλοίων από την πλευρά της εθνικότητας των εφοπλιστών που πρωταγωνίστησαν, Έλληνες και Κινέζοι διεκδικούν την πρώτη θέση, καθώς οι Έλληνες εφοπλιστές αγόρασαν 73 πλοία, όσα και οι Κινέζοι, οι οποίοι όμως επένδυσαν πολύ περισσότερα για να αποκτήσουν τα πλοία αυτά απ’ ό,τι οι Έλληνες ανταγωνιστές τους.
Τα στοιχεία που καταγράφει ο ναυλομεσιτικός οίκος Allied Shipbroking είναι αποκαλυπτικά της δυναμικής των Ελλήνων εφοπλιστών, αλλά και της ανοδικής πορείας των Κινέζων, οι οποίοι διευρύνουν συνεχώς την παρουσία τους στον ναυτιλιακό κλάδο. Στη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του τρέχοντος έτους οι Έλληνες εφοπλιστές απέκτησαν 73 πλοία, επενδύοντας συνολικά 1,274 δισ. δολ., ενώ ίδιο ακριβώς αριθμό πλοίων αγόρασαν και οι Κινέζοι, δαπανώντας όμως 1,607 δισ. δολ.
Πέρυσι την ίδια περίοδο τα ελληνικά ναυτιλιακά συμφέροντα είχαν αποκτήσει 116 πλοία αξίας 1,601 δισ. δολ. και οι Κινέζοι πλοιοκτήτες 96 πλοία συνολικής αξίας 0,956 δισ. δολ. H εικόνα αυτή πιστοποιεί μια τάση που καταγράφεται τα τελευταία χρόνια και θέλει τους Κινέζους να ανεβάζουν συνεχώς στροφές στις αγοραπωλησίες πλοίων, καθώς μεγαλώνουν και τον στόλο τους. Είναι ενδεικτικό ότι συνολικά το 2019 μπορεί να ήταν μία ακόμη χρονιά που τα ελληνικά ναυτιλιακά συμφέροντα πρώτευσαν στις αγορές πλοίων, όμως πρώτη φορά οι Κινέζοι βρέθηκαν τόσο κοντά.