Με σαρδέλα και γαύρο τη βγάζουν οι Έλληνες στις ψαροταβέρνες, ενώ αν εξαιρέσει κανείς τον τζίρο που κάνουν ορισμένα φημισμένα εστιατόρια σε Κηφισιά, Γλυφάδα και μερικές ακόμη γειτονιές της Αθήνας, η εστίαση «στενάζει», ειδικά σε περιοχές τουριστικού ενδιαφέροντος, όπου η κατανάλωση είναι πενιχρή.
Από την έντυπη έκδοση
Των Σοφίας Εμμανουήλ και Φάνη Ζώη
Με σαρδέλα και γαύρο τη βγάζουν οι Έλληνες στις ψαροταβέρνες, ενώ αν εξαιρέσει κανείς τον τζίρο που κάνουν ορισμένα φημισμένα εστιατόρια σε Κηφισιά, Γλυφάδα και μερικές ακόμη γειτονιές της Αθήνας, η εστίαση «στενάζει», ειδικά σε περιοχές τουριστικού ενδιαφέροντος, όπου η κατανάλωση είναι πενιχρή.
Οι επιχειρηματίες συνεχίζουν να γράφουν απώλειες και μετά το lockdown, καθώς το καταναλωτικό κοινό παραμένει επιφυλακτικό. Αυτή η τάση δεν οφείλεται τόσο στον φόβο για πιθανή μόλυνση από Covid-19, αλλά κυρίως στις συγκρατημένες δαπάνες των πολιτών λόγω της οικονομικής αβεβαιότητας. Την ίδια ώρα η απουσία τουριστών επιτείνει το πρόβλημα, θέτοντας σοβαρά ερωτηματικά για τη δυνατότητα του κλάδου να επιβιώσει επί μακρόν σε τέτοιες συνθήκες.
«Η εικόνα είναι αποκαρδιωτική στο υπόλοιπο της Αττικής», σημειώνει χαρακτηριστικά στη «N» ο κ. Γιώργος Καββαθάς, πρόεδρος της ΠΟΕΣΕ και της ΓΣΕΒΕΕ. Επισημαίνει ότι παρατηρείται κάποια κίνηση στα καταστήματα εστίασης της παραλιακής καθώς και της Κηφισιάς, ωστόσο ο τζίρος είναι περιορισμένος. Μάλιστα, όπως αναφέρει, «μαγαζί - ψαροταβέρνα στην παραλία, το οποίο προσελκύει καταναλωτική κίνηση, το περασμένο Σαββατοκύριακο πούλησε μόνο ένα μεγάλο ψάρι!». Η ζήτηση είναι μειωμένη λόγω της έλλειψης τουριστών αλλά και της οικονομικής αδυναμίας των εγχώριων καταναλωτών, πολλοί από τους οποίους μάλιστα, ως εργαζόμενοι, βρίσκονται στο φάσμα της ανασφάλειας ή έχουν δει μειώσεις στο εισόδημά τους, με αποτέλεσμα όταν βγαίνουν να καταναλώνουν πιο οικονομικά γεύματα. Έτσι σε μια ψαροταβέρνα θα παραγγείλουν σαρδέλα ή γαύρο και όχι πεσκανδρίτσα ή φαγκρί.