Μάχη για την προσέλκυση κρουαζιερόπλοιων που αναζητούσαν λιμάνι για να «δέσουν» μέχρι να περάσει η πανδημία έδωσαν χώρες της Μεσογείου όπως η Κύπρος, η Ιταλία με την Ελλάδα να «απέχει», καθώς οι εδώ αρμόδιες υγειονομικές αρχές φοβούνταν αύξηση των κρουσμάτων κορονοϊού, από τα μέλη των πληρωμάτων. Έτσι πάνω από 12 κρουαζιερόπλοια έδεσαν σε ιταλικά λιμάνια ενώ άλλα έξι προτίμησαν την Κύπρο, η οποία μάλιστα έκανε και διαφήμιση για να τα προσελκύσει, ενώ άλλα τέσσερα στη Μασσαλία και λιγότερα σε Ισπανία και Πορτογαλία. Στην Ελλάδα έχουν δέσει τρία κρουαζιερόπλοια από την 1η Ιουλίου που τελικά επετράπη ο κατάπλους.
Από την έντυπη έκδοση
Μάχη για την προσέλκυση κρουαζιερόπλοιων που αναζητούσαν λιμάνι για να «δέσουν» μέχρι να περάσει η πανδημία έδωσαν χώρες της Μεσογείου όπως η Κύπρος, η Ιταλία με την Ελλάδα να «απέχει», καθώς οι εδώ αρμόδιες υγειονομικές αρχές φοβούνταν αύξηση των κρουσμάτων κορονοϊού, από τα μέλη των πληρωμάτων. Έτσι πάνω από 12 κρουαζιερόπλοια έδεσαν σε ιταλικά λιμάνια ενώ άλλα έξι προτίμησαν την Κύπρο, η οποία μάλιστα έκανε και διαφήμιση για να τα προσελκύσει, ενώ άλλα τέσσερα στη Μασσαλία και λιγότερα σε Ισπανία και Πορτογαλία. Στην Ελλάδα έχουν δέσει τρία κρουαζιερόπλοια από την 1η Ιουλίου που τελικά επετράπη ο κατάπλους.
Ωστόσο όπως επισημαίνουν παράγοντες της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) η κυβέρνηση θα μπορέσει να επιτρέψει τον κατάπλου πλοίων και σε νησιωτικά λιμάνια και όχι μόνο σε λιμάνια της ηπειρωτικής Ελλάδας.
Η ΕΕΚΦΝ σημειώνει ακόμη ότι «επιδιώξαμε και εδόθη άδεια ελλιμενισμού των αργούντων σήμερα κρουαζιερόπλοιων σε ελληνικούς λιμένες, χωρίς φυσικά επιβάτες και μόνο με τα πληρώματά των, έτσι ώστε και οι διαχειρίστριες εταιρείες να εξυπηρετηθούν στην ασφαλή παραμονή των πλοίων, αλλά παράλληλα και η τοπική κοινωνία να αποκομίσει τα γνωστά οφέλη».
Σύμφωνα με την ΚΥΑ κατά το διάστημα 1-15 Ιουλίου 2020 εφόσον τα κρουαζιερόπλοια «είναι κενά επιβατών και προέρχονται από κράτη για τα οποία δεν ισχύουν ειδικότερα περιοριστικά μέτρα επιτρέπεται, κατόπιν άδειας της αρμόδιας Λιμενικής Αρχής, ο κατάπλους τους αποκλειστικά: α. σε λιμάνια της ηπειρωτικής Ελλάδας και β. σε ναυπηγεία της ηπειρωτικής Ελλάδας, που αποδεικνύεται με τα κατάλληλα πιστοποιητικά του ναυπηγείου. Μετά την περάτωση των εργασιών επιτρέπεται ο απόπλους του πλοίου, κενού επιβατών, για λιμάνι της ηπειρωτικής Ελλάδας. Ο περιορισμός αυτός καταλαμβάνει και τα πλοία τα οποία είτε βρίσκονται ήδη είτε έχουν αποπλεύσει το προηγούμενο χρονικό διάστημα από ναυπηγεία».
Τέλος να σημειωθεί ότι η ΕΕΚΦΝ τονίζει ακόμη σε σχετική ανακοίνωση ότι η Ελληνική Κρουαζιέρα πρέπει και το αξίζει να επανέλθει το συντομότερο δυνατόν στην προ κορονοϊού εποχή και η ΕΕΚΦΝ όντας ο μοναδικός Εθνικός Φορέας κρουαζιέρας δίνει προτεραιότητα στην επίτευξη αυτού του στόχου.