Οικονομία & Αγορές
Πέμπτη, 02 Ιουλίου 2020 17:00

Vivartia: Καλές επιδόσεις για κατεψυγμένα και εστίαση το 2019, οι επενδύσεις και τα νέα δεδομένα

Με ενοποιημένες πωλήσεις 629,3 εκατ. ευρώ αυξημένες κατά 3,7% σε σχέση με το 2018 έκλεισε το 2019 ο όμιλος Vivartia, με τους κλάδους κατεψυγμένων τροφίμων και εστίασης να παρουσιάζουν ανάπτυξη και τον κλάδο γαλακτοκομικών οριακή μείωση.

Με ενοποιημένες πωλήσεις 629,3 εκατ. ευρώ αυξημένες κατά 3,7% σε σχέση με το 2018 έκλεισε το 2019 ο όμιλος Vivartia, με τους κλάδους κατεψυγμένων τροφίμων και εστίασης να παρουσιάζουν ανάπτυξη και τον κλάδο γαλακτοκομικών οριακή μείωση, ως αποτέλεσμα της αναδιοργάνωσης των παραγωγικών μονάδων και την κατ’ επέκταση διακοπή συμφωνιών παραγωγής προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, τόσο για την εγχώρια αγορά, όσο και για τις εξαγωγές.

Τα δημοσιευμένα ενοποιημένα κέρδη EBITDA διαμορφώθηκαν σε 68,7 εκατ. ευρώ (+16%), με όλους τους κλάδους να παρουσιάζουν αύξηση των λειτουργικών τους κερδών και τα δημοσιευμένα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 1,8 εκατ. ευρώ.

Το 2019 η θυγατρική εταιρεία ΔΕΛΤΑ του ομίλου διατήρησε την ηγετική της θέση στην αγορά γάλακτος, ενώ τα νέα λανσαρίσματα και επαναλανσαρίσματα προϊόντων στις κατηγορίες γιαουρτιού, ροφημάτων, παιδικών προϊόντων και σοκολατούχου γάλακτος είχαν ως αποτέλεσμα την αύξηση των μεριδίων αγοράς στις σχετικές κατηγορίες. Ενδεικτική είναι η αύξηση των πωλήσεων του χυμού ψυγείου Life (+32,3% σε σχέση με το 2018), οι οποίες συνοδεύτηκαν από αντίστοιχη ανάπτυξη των μεριδίων της εταιρείας στη συγκεκριμένη κατηγορία. Επιπλέον, η εταιρεία στο πλαίσιο επανασχεδιασμού των εργοστασιακών της μονάδων, με στόχο τη βελτιστοποίηση των λειτουργικών της δομών, προχώρησε σε μεταβίβαση στην OPTIMA του κτιριακού και μηχανολογικού εξοπλισμού του εργοστασίου της στην Ελασσόνα, παραγωγής κίτρινου τυριού (κασέρι και ημίσκληρο), ενώ συγχρόνως η OPTIMA ανέλαβε την παραγωγή των κίτρινων τυριών για τη ΔΕΛΤΑ. Το εμπορικό σήμα ΒΙΓΛΑ, καθώς και ο εξοπλισμός φέτας παρέμειναν στην ιδιοκτησία της ΔΕΛΤΑ.    

Επίσης, κρίθηκε απαραίτητη η αναδιάρθρωση της δομής της λειτουργίας του εργοστασίου στο Πλατύ Ημαθίας, που παράγεται το Γάλα Βλάχας εβαπορέ. Η ΔΕΛΤΑ αποφάσισε τη διακοπή λειτουργίας του και την επανεξέταση της παραγωγικής διαδικασίας του γάλακτος εβαπορέ, που θα ενταχθεί πιθανώς σε επόμενα επενδυτικά της πλάνα. Στο μεταξύ, εξασφάλισε την άριστη ποιότητα του «Γάλα Βλάχας εβαπορέ», μέσα από συνεργασία με ένα από τα μεγαλύτερα εργοστάσια παραγωγής γάλακτος εβαπορέ στην Ευρώπη.

Η εταιρεία προχώησε επίσης σε αναδιοργάνωση των παραγωγικών μονάδων Αττικής, με τη συγχώνευση των εργοστασίων του Ταύρου και του Αγίου Στεφάνου και στον επανασχεδιασμό των λειτουργικών της δομών, με στόχο τη βελτιστοποίηση του λειτουργικού της κόστους.  

Στα κατεψυγμένα, η ΜΠΑΡΜΠΑ ΣΤΑΘΗΣ παρέμεινε ηγέτης του κλάδου των κατεψυγμένων λαχανικών και ζυμών, ενώ στο πλαίσιο αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού των παραγωγικών της υποδομών, η εταιρεία υλοποιεί τριετές επενδυτικό πλάνο ύψους 12 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων ποσό 8,5 εκατ. ευρώ έχει ενταχθεί σε επιδοτούμενα αναπτυξιακά προγράμματα.

Στον κλάδο Εστίασης το 2019 αποτέλεσε έτος σημαντικής ανάπτυξης για, με τις πωλήσεις του να παρουσιάζουν σημαντική αύξηση (+8,6%) και να διαμορφώνονται σε 195,7 εκατ. ευρώ με EBITDA (προ IFRS 16) ενισχυμένα κατά 11% σε 16,8 εκατ. ευρώ επιβεβαιώνοντας την επιτυχημένη στρατηγική των τελευταίων ετών για ενδυνάμωση της παρουσίας του στο travel business (αεροδρόμια, πλοία, εθνικούς δρόμους κλπ). Ο κλάδος εντός του 2019 υπέγραψε νέες συμβάσεις μίσθωσης με ΑΙΑ για την ανάπτυξη νέων καταστημάτων εντός του Αεροδρομίου Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος» και του Αεροδρομίου της Πάρου, καθώς και με τη Fraport για την ανακαίνιση / μετεγκατάσταση υφιστάμενων καταστημάτων εντός του Αεροδρομίου «Μακεδονία», του Αεροδρομίου Κέρκυρας «Ιωάννης Καποδίστριας», του Αεροδρομίου «Διαγόρας» της Ρόδου και του Αεροδρομίου Μυκόνου με τα σήματα Goody’s, Flocafe και Everest καθώς και με νέα concepts. Μέσω της εφαρμογής του παραπάνω επενδυτικού πλάνου, ο κλάδος διαθέτει πλέον παρουσία σε 9 ελληνικά αεροδρόμια, με 11 διαφορετικά concepts και 52 σημεία πώλησης.

Συνεχίζοντας τον εξωστρεφή προσανατολισμό του, ο κλάδος το 2019, επέκτεινε την  παρουσία του – μέσω συμφωνιών Master Franchise - σε συνολικά 12 χώρες εκτός των ελληνικών συνόρων με 18 σημεία, με το άνοιγμα του τρίτου καταστήματος Goody’s Burger House στο Yerevan της Αρμενίας και το άνοιγμα στις αρχές του 2020 του πρώτου καταστήματος Flocafe Espresso Room, σε κεντρικό σημείο της Πόλης του Κουβέιτ.

Μετά την πανδημία Covid-19

Η εμφάνιση της πανδημίας σε συνδυασμό με τα μέτρα που ελήφθησαν για την αντιμετώπισή της, είχαν αρνητική επίδραση στην δραστηριότητα της εστίασης ενώ οι κλάδοι των γαλακτοκομικών και των κατεψυγμένων αναμένεται να επηρεαστούν λιγότερο. Ο προσδιορισμός της διάρκειας και του εύρους των οικονομικών επιπτώσεων της πανδημίας ενέχει σημαντική αβεβαιότητα και δεν μπορεί επί του παρόντος να εκτιμηθεί με αξιοπιστία, καθώς εξαρτάται από έναν αριθμό παραγόντων, όπως τον επακριβή καθορισμό του πλαισίου επιστροφής στην κανονικότητα, την ολοκλήρωση της διαδικασίας άρσης των μέτρων περιορισμού της πανδημίας, των μέτρων στήριξης της Πολιτείας προς τις πληγείσες επιχειρήσεις και τον βαθμό αποκατάστασης της τουριστικής κίνησης. Σε αυτό το πλαίσιο, η διοίκηση του ομίλου και οι διοικήσεις όλων των θυγατρικών του, αξιολογώντας σε συνεχή βάση τα νέα δεδομένα, λαμβάνουν όλα τα απαραίτητα μέτρα προκειμένου να περιορίσουν τον αντίκτυπο της πανδημίας στη λειτουργική δραστηριότητά τους.  

naftemporiki.gr