H γενναιόδωρη κρατική βοήθεια των 7 δισ. ευρώ δεν κατόρθωσε να προστατέψει την Air France από το τσουνάμι του κορωνοϊού. Στα σχέδια της διοίκησης η μείωση του εργατικού δυναμικού κατά περίπου 20% την επόμενη διετία.
H γενναιόδωρη κρατική βοήθεια των 7 δισ. ευρώ δεν κατόρθωσε να προστατέψει την Air France από το τσουνάμι του κορωνοϊού. Στα σχέδια της διοίκησης η μείωση του εργατικού δυναμικού κατά περίπου 20% την επόμενη διετία.
Από 8.000 έως 10.000 είναι οι θέσεις εργασίας που προβλέπεται να καταργηθούν μέσα στην επόμενη διετία βάσει σχεδίου που μελετά η διοίκηση, με στόχο τη μείωση ενός 20% του εργατικού δυναμικού. Το σχέδιο θα παρουσιασθεί ενώπιον των συνδικάτων στις αρχές Ιουλίου.
«Θα είναι μέσω εθελοντικών αποχωρήσεων, περιορίζοντας στο ελάχιστο τις κοινωνικές επιπτώσεις», υπόσχεται η κυβέρνηση, μέσω του υφυπουργού Μεταφορών Ζαν Μπατίστ Ντζεμπαρί. Από την πλευρά τους τα συνδικάτα, μιλούν για «τεράστιο πλήγμα» φοβούμενα μαζικές απολύσεις.
Βάσει της αναδιάρθρωσης, οι μειώσεις θα αγγίξουν κυρίως το προσωπικό εδάφους και τις εσωτερικές συνδέσεις με σοβαρές συνέπειες για τη θυγατρική HOP ειδικευμένη στις εσωτερικές πτήσεις.
«Βασικό μέλημα η διάσωση της εταιρείας»
Γύρω στους 400 υπολογίζονται οι πιλότοι στο τέλος καριέρας τους, που θα υποχρεωθούν να αποχωρήσουν. Για να αποφευχθεί η όποια απεργιακή κινητοποίηση των πιλότων, ο γενικός διευθυντής Μπενζαμέν Σμιθ κατάφερε από πολύ νωρίς να έλθει σε συμφωνία μαζί τους. Γι’ αυτό και οι άλλοι εργαζόμενοι διεκδικούν πλέον διαπραγματεύσεις μέσω των συνδικάτων τους.
Στην απορία πολλών εάν η κυβέρνηση ήταν ενήμερη για το σχέδιο αναδιάρθρωσης της Air France πριν συμφωνήσει για τη βοήθεια των 7 δισ., ο υπουργός Oικονομίας Μπρούνο Λεμέρ υπογράμμισε ότι «το βασικό μέλημα παραμένει η διάσωση της εταιρείας».
Τέλη Απριλίου η Air France έλαβε ένα δάνειο 4 δισ. από 6 διαφορετικές τράπεζες με την εγγύηση του κράτους για το 90%, σε συνδυασμό με ένα κρατικό δάνειο των 3 δισ. ευρώ.
Ολυμπία Τσίπηρα, Παρίσι