Tο 2020 θα είναι μια δύσκολη χρονιά τόσο για τα ξενοδοχεία, εκ των οποίων 60% δεν αναμένεται να ανοίξουν, όσο και για τους εργαζόμενούς τους, καθώς καλούνται να ανταπεξέλθουν σε καινοφανείς συνθήκες υγειονομικής λειτουργίας, σε μειωμένη ζήτηση και σε διαφορετικά επιχειρηματικά πρότυπα.
Tο 2020 θα είναι μια δύσκολη χρονιά τόσο για τα ξενοδοχεία, εκ των οποίων 60% δεν αναμένεται να ανοίξουν, όσο και για τους εργαζόμενούς τους, καθώς καλούνται να ανταπεξέλθουν σε καινοφανείς συνθήκες υγειονομικής λειτουργίας, σε μειωμένη ζήτηση και σε διαφορετικά επιχειρηματικά πρότυπα.
Aυτή είναι μια κοινή πεποίθηση για τους ανθρώπους του τουρισμού, όπως εκφράστηκε σε διαδικτυακή συζήτηση για τη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις που διοργάνωσε η TÜV HELLAS (TÜV NORD), στην οποία κορυφαία στελέχη του τουριστικού κλάδου ανέλυσαν τις αλλαγές που έφερε η πανδημία του κορωνοϊού στη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, αλλά και στην επανεκκίνηση του κλάδου μέσω των υγειονομικών πρωτοκόλλων και του ειδικού σήματος Health First.
«Η προσαρμογή στα υγειονομικά πρωτόκολλα δεν θα είναι πολύ δύσκολη, δεδομένου ότι οι ξενοδοχειακές μονάδες λειτουργούσαν ήδη με αυστηρούς κανόνες» ανέφερε η Καλλιόπη Καραντεμοίρη, διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού στον όμιλο ξενοδοχείων Electra Hotels & Resorts. Ωστόσο, θα πρέπει οι κανόνες αυτοί να αναπροσαρμοστούν και το προσωπικό να εκπαιδευτεί ώστε να εξυπηρετεί τον πελάτη με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, εμπνέοντάς του παράλληλα κι ένα αίσθημα οικειότητας, τηρώντας τις απαραίτητες κοινωνικές αποστάσεις, πρόσθεσε.
Στις διαφορετικές ταχύτητες με τις οποίες θα πρέπει να προσαρμοστούν τα ξενοδοχεία της χώρας αναφέρθηκε από πλευράς του ο Νίκος Διαλυνάς, διευθυντής Ανθρώπινου Δυναμικού- Domes Resorts. «Το γεγονός ότι τα πρωτόκολλα δημοσιοποιήθηκαν μια ημέρα πριν την έναρξη των μονάδων δωδεκάμηνης λειτουργίας, τους δίνει πολύ λίγο χρόνο να προσαρμοστούν. Η κατάσταση είναι καλύτερη για τις μονάδες εποχικής λειτουργίας, γιατί έχουν τον χρόνο να αποσαφηνίσουν τις λεπτομέρειες και να προετοιμαστούν» σημείωσε.
Τις δυσκολίες που θα έχει για τους εργαζόμενους του ξενοδοχειακού κλάδου η επανεκκίνηση ασπάστηκε και ο Δημήτρης Βαλέργας, Director of Human Recourses Manager / T & G Daskalantonakis & Hines Group. «Η επόμενη ημέρα δεν είναι εύκολη ούτε για τους εργοδότες, ούτε για τους εργαζόμενους. Με την επαναφορά των πτήσεων, όμως, και το άνοιγμα των συνόρων των βαλκανικών χωρών, εκτιμώ ότι θα υπάρξουν αρκετές «last minute» κρατήσεις, βοηθώντας τα εποχικά καταλύματα να ανακτήσουν μέρος της ζήτησης» ανέφερε χαρακτηριστικά. Ωστόσο, στα αστικά ξενοδοχεία η ανάκαμψη θα είναι λίγο πιο αργή. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του κ. Βαλέργα, θα ανοίξει φέτος περίπου το 60% των εποχικών καταλυμάτων με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ανεργία στον κλάδο. Ακόμα όμως και οι εργαζόμενοι που θα καταφέρουν αν απασχοληθούν, θα κληθούν να το κάνουν με μειωμένες αποδοχές κατά 20-25%, σύμφωνα με το πρόγραμμα ΣΥΝ-εργασία.
Λίγο πιο απαισιόδοξες είναι οι προβλέψεις του Αργύρη Νταουλιάρη, ιδρυτή της Innjobs.net. «Δεν είμαι πολύ αισιόδοξος ότι θα ανοίξουν οι αγορές για την Αθήνα. Οι πληρότητες πιστεύω ότι θα φτάσουν στο 20-30% των περσινών, γι' αυτό και θα πρέπει να εκτιμήσουμε τη λειτουργικότητα της κάθε μονάδας με βάση τη βιωσιμότητά της, δηλαδή να τηρηθούν οι σωστές διαδικασίες, να προσληφθούν οι κατάλληλοι εργαζόμενοι, συνυπολογίζοντας πάντοτε τις δαπάνες και τις πληρότητες. Αυτό είναι το φετινό στοίχημα για τους επιχειρηματίες» ανέφερε.
Όσον αφορά τους ξενοδοχειακούς υπαλλήλους, επισήμανε ότι ήδη βρίσκονται σε πολύ δύσκολη θέση, αφού υπάρχει τεράστια προσφορά βάσει των δεδομένων της πλατφόρμας εύρεσης εργασίας που διαθέτει, αλλά καθόλου ζήτηση. Ασπαζόμενος την άποψη ότι το 60% των μονάδων δεν θα ανοίξουν, τόνισε ότι πολλοί εργαζόμενοι θα μείνουν χωρίς δουλειά, γι' αυτό και οι ξενοδόχοι, αλλά και το κράτος θα πρέπει να γίνουν λίγο πιο «γαλαντόμοι» για να ξεπεραστεί η συγκεκριμένη κρίση, η οποία σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του θα κρατήσει τρία χρόνια.
Στον διευρυμένο ρόλο που θα πρέπει να παίξει το τμήμα Διαχείρισης Ανθρωπίνων Πόρων στην επανεκκίνηση αναφέρθηκε από πλευράς της η Μαριέττα Πίσκα, Group HR Executive & Learning and Development Professional. Στο σύνθετο ερώτημα του τι σημαίνει το σήμα πιστοποίησης «Health First» στην πράξη και πώς μπορούν να το αποκτήσουν τα ξενοδοχεία κλήθηκε να απαντήσει η Uxue Azpiroz, διευθύντρια Γραφείου Κρήτης, Vice President Food TÜV HELLAS (TÜV NORD), τονίζοντας ότι χρήζει ακόμα διευκρινίσεων, όπως με ποιον τρόπο οι κρατικοί φορείς θα αναλάβουν να πιστοποιήσουν τις μονάδες.
naftemporiki.gr