Οικονομία & Αγορές
Σάββατο, 30 Μαΐου 2020 18:55

«Απάντηση» Rewheel στην ΕΕΤΤ για τις τιμές των data στην κινητή τηλεφωνία

Σε συνέχεια της συνέντευξης που παραχώρησε στη «Ν» (25.5.20) ο πρόεδρος της ΕΕΤΤ Κωνσταντίνος Μασσέλος, ο Αντώνιος Δρόσος, Μanaging Partner, της Rewheel Finland (η οποία εκπόνησε μελέτη για λογαριασμό της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την τηλεπικοινωνιακή αγορά) μας απέστειλε επιστολή, στην οποία, μεταξύ άλλων, αναφέρει, απευθυνόμενος προς τον πρόεδρο της ανεξάρτητης αρχής: «Στην πρόσφατη συνέντευξή σας στη Ναυτεμπορική υποστηρίξατε ότι “η Ελλάδα δεν είναι η φθηνότερη αγορά αλλά ούτε και η ακριβότερη αγορά στις τηλεπικοινωνίες” και προσθέσατε ότι “η προσοχή της ΕΕΤΤ σήμερα πρέπει να είναι στραμμένη στην τιμή των 2 - 3 GB και όχι σε αυτή των 20 - 30 GB, των unlimited πακέτων”.

Από την έντυπη έκδοση 

Σε συνέχεια της συνέντευξης που παραχώρησε στη «Ν» (25.5.20) ο πρόεδρος της ΕΕΤΤ Κωνσταντίνος Μασσέλος, ο Αντώνιος Δρόσος, Μanaging Partner, της Rewheel Finland (η οποία εκπόνησε μελέτη για λογαριασμό της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την τηλεπικοινωνιακή αγορά) μας απέστειλε επιστολή, στην οποία, μεταξύ άλλων, αναφέρει, απευθυνόμενος προς τον πρόεδρο της ανεξάρτητης αρχής: «Στην πρόσφατη συνέντευξή σας στη Ναυτεμπορική υποστηρίξατε ότι “η Ελλάδα δεν είναι η φθηνότερη αγορά αλλά ούτε και η ακριβότερη αγορά στις τηλεπικοινωνίες” και προσθέσατε ότι “η προσοχή της ΕΕΤΤ σήμερα πρέπει να είναι στραμμένη στην τιμή των 2 - 3 GB και όχι σε αυτή των 20 - 30 GB, των unlimited πακέτων”. Έμμεσα φαίνεται να αποδέχεστε τα συμπεράσματα των μελετών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της μελέτης της Rewheel. Οι τιμές κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα πακέτων που περιλαμβάνουν μικροσκοπικό (άνευ αξίας) όγκο δεδομένων είναι πράγματι κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Ωστόσο, οι τιμές κινητής τηλεφωνίας πακέτων που περιλαμβάνουν μέτριο, επαρκή ή απεριόριστο όγκο δεδομένων είναι πολύ υψηλότερες στην Ελλάδα από όλες τις άλλες ευρωπαϊκές αγορές.

Ακόμη, η άποψη ότι η κατανάλωση video streaming και social media δεν έχει παραγωγική σύνδεση με την ψηφιακή οικονομία είναι λανθασμένη και αναχρονιστική. Η ψυχαγωγία και η επικοινωνία είναι δύο από τους κύριους πυλώνες δημιουργίας αξίας - εσόδων της ψηφιακής οικονομίας. Επιπλέον, στην εποχή του Covid-19, η πλειοψηφία των επιχειρήσεων, ένα μεγάλο μέρος των εργαζομένων, φοιτητές και μαθητές αναγκάστηκαν να δουλέψουν και να μελετήσουν εξ αποστάσεως. Η εξ αποστάσεως εργασία και εκπαίδευση δεν είναι κάτι προσωρινό και απαιτεί ελεύθερη πρόσβαση και χρήση του cloud networking και video conferencing οποτεδήποτε και οπουδήποτε. Η ελεύθερη πρόσβαση και χρήση του cloud networking και video conferencing οποτεδήποτε και οπουδήποτε υποδηλώνει τη δυνατότητα χρήσης απεριορίστων (>100 GB) δεδομένων σε τιμές προσιτές».