Οικονομία & Αγορές
Παρασκευή, 29 Μαΐου 2020 15:34

Μ. Βεστάγκερ για Lufthansa: Πρέπει να υπάρχουν ανταγωνιστές ακόμη και μετά την κρίση

Της στάσης που κρατά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή όσον αφορά τις προϋποθέσεις για την κρατική διάσωση της Lufthansa υπεραμύνθηκε η Ευρωπαία επίτροπος Ανταγωνισμού, Μαργκρέτε Βεστάγκερ, επιμένοντας ότι οι αυστηροί όροι που συνοδεύουν το πακέτο των 9 δισ. ευρώ είναι ζωτικής σημασίας για την τήρηση των κανονισμών περί θεμιτού ανταγωνισμού, όταν ξεπερασθεί η πανδημία του Covid-19.

Της στάσης που κρατά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή όσον αφορά τις προϋποθέσεις για την κρατική διάσωση της Lufthansa υπεραμύνθηκε η Ευρωπαία επίτροπος Ανταγωνισμού, Μαργκρέτε Βεστάγκερ, επιμένοντας ότι οι αυστηροί όροι που συνοδεύουν το πακέτο των 9 δισ. ευρώ είναι ζωτικής σημασίας για την τήρηση των κανονισμών περί θεμιτού ανταγωνισμού, όταν ξεπερασθεί η πανδημία του Covid-19.

Aπορρίπτοντας τις ενστάσεις του εκτελεστικού συμβουλίου της Lufthansa για το «τίμημα» που συνοδεύει τη διάσωση του μεγαλύτερου αερομεταφορέα της Ευρώπης, η Μαργκρέτε Βεστάγκερ υποστήριξε ότι δεν εγείρει πρόσθετα εμπόδια όταν θέτει κάποιες ως προαπαιτούμενο κάποιες παραχωρήσεις όταν ένα κράτος αποκτά μερίδιο σε κάποια επιχείρηση. 

«Η Lufthansa αποτελεί πράγματι μια πολύ εντυπωσιακή εταιρεία με ισχυρή θέση στην αγορά. Υπάρχει μεγάλος κίνδυνος για κάποιον με δεσπόζουσα θέση να υπονομεύσει τον ανταγωνισμό,ειδικά όταν οι κρατικές ανακεφαλαιοποιήσεις ενδυναμώνουν μια εταιρεία», σημείωσε η Ευρωπαία επίτροπος. 

Το εποπτικό συμβούλιο της Lufthansa αντιστέκεται στο αίτημα των Βρυξελλών για παραχώρηση χρονο-θυρίδων (slots) της Lufthansa στα αεροδρόμια Φραγκφούρτης και Μονάχου, με τις αντιρρήσεις να μπλοκάρουν την πρόοδο στο πακέτο διάσωσης το οποίο συμφωνήθηκε στις αρχές της εβδομάδας με την κυβέρνηση του Βερολίνου. 

Μέχρι στιγμής, η βοήθεια που έχει προσφέρει το γερμανικό κράτος σε επιχειρήσεις είναι πολύ μεγαλύτερη από οποιαδήποτε άλλη χώρα της Ε.Ε. εγείροντας ανησυχίες ότι η οι γερμανικές επιχειρήσεις θα επιβιώσουν της κρίσης, ενώ κάποιες άλλες δεν θα τα καταφέρουν. 

«Και μόνο το γεγονός ότι έχει το κράτος στο Δ.Σ. ως μέτοχο ενισχύει την εμπιστοσύνη για τη βιωσιμότητά σου. Και ειδικότερα εάν είσαι μια εταιρεία με δεσπόζουσα θέση στην αγορά.... Θεωρούμε ότι αυτό απειλεί τους κανόνες περί δίκαιου ανταγωνισμού... Η οικονομία θα ανακάμψει και θα πρέπει να υπάρχουν ανταγωνιστές», πρόσθεσε η κ. Βεστάγκερ.

Ήδη οι κρατικές επιδοτήσεις προς τις αεροπορικές έχουν προκαλέσει την έντονη αντίδραση της Ryanair.

naftemporiki.gr