Οικονομία & Αγορές
Πέμπτη, 28 Μαΐου 2020 19:34

Ο Covid-19 θα «φάει» 50 δισ. δολάρια από τις παγκόσμιες διαφημιστικές δαπάνες

H πανδημία του Covid-19 καταποντίζει και τα διαφημιστικά έσοδα ανά τον κόσμο, με τις επιχειρήσεις όλων των κλάδων να ματαιώνουν την προβολή τους μέσω διαφήμισης. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Παγκόσμιου Κέντρου Διαφημιστικών Ερευνών(WARC), η παγκόσμια διαφημιστική αγορά θα συρρικνωθεί φέτος κατά 8,1% ή σχεδόν κατά 50 δισ. δολάρια, με το σύνολο των διαφημιστικών δαπανών παγκοσμίως στα 563 δισ. δολάρια, έναντι προηγούμενης πρόβλεψης για 612,6 δισ. δολάρια.

H πανδημία του Covid-19 καταποντίζει και τα διαφημιστικά έσοδα ανά τον κόσμο, με τις επιχειρήσεις όλων των κλάδων να ματαιώνουν την προβολή τους μέσω διαφήμισης. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Παγκόσμιου Κέντρου Διαφημιστικών Ερευνών(WARC), η παγκόσμια διαφημιστική αγορά θα συρρικνωθεί φέτος κατά 8,1% ή σχεδόν κατά 50 δισ. δολάρια, με το σύνολο των διαφημιστικών δαπανών παγκοσμίως στα 563 δισ. δολάρια, έναντι προηγούμενης πρόβλεψης για 612,6 δισ. δολάρια.

Το μεγαλύτερο πλήγμα αναμένεται να υποστούν παραδοσιακά διαφημιστικά μέσα, με τις δαπάνες τηλεοπτικής διαφήμισης να μειώνονται κατά 13,8% και τις καταχωρίσεις σε εφημερίδες κατά 19,5%. Οι διαφημίσεις σε κινηματογράφους αναμένεται να κάνουν βουτιά 31,6%. 

Σημαντική προβλέπεται και η επιβράδυνση των διαφημιστικών δαπανών στα social media, με τις προβλέψεις να κάνουν λόγο για αύξηση με ρυθμούς 9,8%, παρότι αρχικά αναμενόταν να αυξηθούν κατά 20% φέτος.

Ανά κλάδους, τα κονδύλια διαφήμισης από εταιρείες μεταφορών και τουρισμού καταγράφουν τη μεγαλύτερη μείωση, ενώ ακολουθούν οι εταιρείες του κλάδου ψυχαγωγίας. Ακόμη και στον τομέα τροφίμων -που απολαμβάνει αύξηση του τζίρου και online αγορών- οι διαφημιστικές δαπάνες προβλέπεται να υποχωρήσουν 7,7%, με τη μικρότερη μείωση στις διαφημιστικές δαπάνες των φαρμακευτικών εταιρειών και εταιρειών φροντίδας υγείας. 

Ανά περιοχή, η μεγαλύτερη πτώση διαφημιστικών δαπανών αναμένεται στη Λατινική Αμερική (-20,7%), ενώ ακολουθούν Αφρική και Μέση Ανατολή. Ο μικρότερος αντίκτυπος προβλέπεται για τη Β. Αμερική(-3,7%), ενώ στην Ευρώπη οι διαφημιστικές δαπάνες προβλέπεται για φέτος να υποστούν μείωση 12,2%.

naftemporiki.gr