Οικονομία & Αγορές
Πέμπτη, 28 Μαΐου 2020 10:47

Frigoglass: Πτώση πωλήσεων 54% τον Απρίλιο, αύξηση στα 136 εκατ. ευρώ στο Q1

Τα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης και τα περιοριστικά μέτρα των κυβερνήσεων σε αρκετές από τις αγορές που έχει παρουσία η Frigoglass είχαν ως αποτέλεσμα τη σημαντική μείωση παραγγελιών από τους πελάτες της για τους επόμενους μήνες, ενώ η πτώση της ζήτησης θα έχει επιπτώσεις στα αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου. 

Τα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης και τα περιοριστικά μέτρα των κυβερνήσεων σε αρκετές από τις αγορές που έχει παρουσία η Frigoglass είχαν ως αποτέλεσμα τη σημαντική μείωση παραγγελιών από τους πελάτες της για τους επόμενους μήνες, ενώ η πτώση της ζήτησης θα έχει επιπτώσεις στα αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου. 

Είναι ενδεικτικό ότι οι πωλήσεις του Απριλίου μειώθηκαν κατά περίπου 54% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019. Στα τέλη Απριλίου το επίπεδο χρηματικών διαθέσιμων ήταν ύψους 66 εκατ. ευρώ ενώ η ημερομηνία λήξης του δανεισμού επιμηκύνθηκε πρόσφατα για το 2025.

Αναφορικά με τις επιδόσεις του ομίλου κατά το α’ τρίμηνο σημειώθηκε αύξηση των πωλήσεων κατά 8% στα 135,897 εκατ. ευρώ λόγω ζήτησης στο κλάδο Επαγγελματικής Ψύξης, αύξηση των πωλήσεων του κλάδου Επαγγελματικής Ψύξης κατά 15% ως επακόλουθο της αυξημένης

ζήτησης σε Ρωσία, Ινδία και Αφρική τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο ενώ ο κλάδος Υαλουργίας επηρεάστηκε κυρίως από τη χαμηλή ζήτηση για πλαστικά κιβώτια. Τα Κέρδη Προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων (EBITDA) αυξήθηκαν κατά 9%, με το αντίστοιχο περιθώριο να βελτιώνεται και στους δύο κλάδους ενώ τα καθαρά κέρδη υπερδιπλασιάστηκαν σε 4,445 εκατ. ευρώ. 

Ο Νίκος Μαμουλής, Διευθύνων Σύμβουλος της Frigoglass, σχολίασε ως ικανοποιητικές τις επιδόσεις στο πρώτο τρίμηνο, σε συνδυασμό με την έγκαιρη λήψη προληπτικών μέτρων.

Επιχειρηματική προοπτική 

Παρόλο που η δυναμική ανάπτυξης της περσινής χρονιάς συνεχίστηκε τον Ιανουάριο και τοv Φεβρουάριο του 2020, οι παραγγελίες των πελατών σε επαγγελματικά ψυγεία μειώθηκαν σημαντικά τον Μάρτιο λόγω του αντίκτυπου που είχε στην άμεση κατανάλωση προϊόντων πελατών της Frigoglass η εφαρμογή των μέτρων κοινωνικής αποστασιοποίησης και των περιοριστικών μέτρων που επιβλήθηκαν από τις κυβερνήσεις σε αρκετές από τις αγορές όπου δραστηριοποιείται η εταιρεία. Ο βαθμός που επηρεάστηκε κάθε αγορά ήταν διαφορετικός, με τη Δυτική Ευρώπη να πλήττεται περισσότερο.

 

Η πλήρης επίπτωση της πανδημίας του COVID-19 στα αποτελέσματα για το 2020 παραμένει αβέβαιη και θα εξαρτηθεί άμεσα από την έκταση της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης μετά την άρση των περιορισμών. Αυτό που αποτυπώνουν οι πωλήσεις του Απριλίου 2020 και η τάση του Μαΐου, είναι ότι ο αντίκτυπος θα είναι σημαντικός στα αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου του 2020.

Η εταιρεία λαμβάνει διάφορα μέτρα με στόχο την προσαρμογή της κοστολογικής της βάσης και των κεφαλαιακών της δαπανών στη νέα πραγματικότητα. Εστιάζει στη βελτίωση της ικανότητάς της για απορρόφηση του κόστους μειώνοντας τα πάγια έξοδα παραγωγής και λειτουργίας, περιορίζοντας τις μη αναγκαίες δαπάνες όπως ταξίδια, αμοιβές τρίτων και μάρκετινγκ. Έχει επίσης μειώσει τις κεφαλαιακές δαπάνες σε περίπου 15 εκατ. ευρώ το 2020. 

 

Επίσης παραμένει προσηλωμένη στον στόχο για ολοκλήρωση των εργασιών ανακατασκευής του κλιβάνου στη Νιγηρία προς το τέλος του χρόνου, επιδιώκοντας έτσι να προστατεύσει το μακροπρόθεσμο μέλλον του κλάδου Υαλουργίας. Υπό τις παρούσες συνθήκες της αγοράς ανέστειλε προσωρινά την υλοποίηση της πλατφόρμας SAP. Οι πρωτοβουλίες διαφύλαξης της ρευστότητας δεν επηρεάζουν την ικανότητά της να ανταποκριθεί άμεσα όταν η ζήτηση επιστρέψει σε φυσιολογικά επίπεδα.

 

Η εταιρεία δηλώνει ότι εισέρχεται στην κρίση από θέση ισχύος, έχοντας επιμηκύνει τη λήξη του δανεισμού της για το 2025 και με χρηματικά διαθέσιμα ύψους 66 εκατ. ευρώ τον Απρίλιο, αρκετά για να καλύψουν τα χρηματοοικονομικά έξοδα. Επιπλέον, σε κάποιες χώρες έχει αυξήσει τις πιστωτικές γραμμές με τις συνεργαζόμενες τράπεζες κατά 10 εκατ. ευρώ και συνεχίζει τις προσπάθειες για περαιτέρω βελτίωση της ρευστότητάς της τους επόμενους μήνες.

naftemporiki.gr