«Σωσίβιο» ύψους 9 δισ. ευρώ προσέφερε το γερμανικό κράτος στη Lufthansa, σε μια συμφωνία διάσωσης που δίνει στην κυβέρνηση του Βερολίνου το δικαίωμα άσκησης βέτο στην περίπτωση μιας εχθρικής προσφοράς για την εξαγορά του γερμανικού αερομεταφορέα. Στο πλαίσιο της έως τώρα μεγαλύτερης κρατικής διάσωσης στη Γερμανία, η κυβέρνηση θα αποκτήσει το 20% της Lufthansa, με ανοικτό το ενδεχόμενο το μερίδιο να αυξηθεί στο 5% συν μία μετοχή στην περίπτωση που γίνει απόπειρα εξαγοράς του αερομεταφορέα, με βασική επιδίωξη της κυβέρνησης να προστατευθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας.
«Σωσίβιο» ύψους 9 δισ. ευρώ προσέφερε το γερμανικό κράτος στη Lufthansa, σε μια συμφωνία διάσωσης που δίνει στην κυβέρνηση του Βερολίνου το δικαίωμα άσκησης βέτο στην περίπτωση μιας εχθρικής προσφοράς για την εξαγορά του γερμανικού αερομεταφορέα. Στο πλαίσιο της έως τώρα μεγαλύτερης κρατικής διάσωσης στη Γερμανία, η κυβέρνηση θα αποκτήσει το 20% της Lufthansa, με ανοικτό το ενδεχόμενο το μερίδιο να αυξηθεί στο 5% συν μία μετοχή στην περίπτωση που γίνει απόπειρα εξαγοράς του αερομεταφορέα, με βασική επιδίωξη της κυβέρνησης να προστατευθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας.
Οι συζητήσεις μεταξυ της Lufthansa και της γερμανικης κυβέρνησης διήρκεσαν αρκετές εβδομάδες για τους όρους της κρατικής διάσωσης που διασφαλίζει την επιβίωση του αερομεταφορέα μπροστά σε συνθήκες παρατεταμένης επιβράδυνσης της τουριστικής δραστηρότητας. «Αγκάθι» στις συζητήσεις αποτελούσε το ποσοστό που θα περνούσε στον έλεγχο του γερμανικού κράτους.
Μπορεί τις τελευταίες δεκαετίες η γερμανική κυβέρνηση να ιδιωτικοποίησε μεγάλο αριθμό εταιρειών, παραμένει όμως βασικός μέτοχος σε πρώην κρατικά μονοπώλια, όπως τα Γερμανικά Ταχυδρομεία και η Deutsche Telekom. Παράλληλα, διατηρεί μερίδιο 15% στην Commerzbank.
Η συμφωνία διάσωσης της Lufthansa θα πρέπει να εγκριθεί από τους μετόχους και να λάβει και το «πράσινο φως» από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
naftemporiki.gr