Κερδίξει ξένους καταναλωτές το ούζο, ενισχύοντας το μερίδιό του στο σύνολο των εξαγωγών ελληνικών αποσταγμάτων, με βάση τα στοιχεία για το 2019.
Κερδίξει ξένους καταναλωτές το ούζο, ενισχύοντας το μερίδιό του στο σύνολο των εξαγωγών ελληνικών αποσταγμάτων, με βάση τα στοιχεία για το 2019.
Πρόσφατα δημοσιεύτηκαν τα αποτελέσματα της Eurostat για τις εισαγωγές κι εξαγωγές των αλκοολούχων ποτών για το 2019, με βάση τα οποία παρατηρείται αύξηση στον όγκο εξαγωγών ελληνικών αποσταγμάτων για το 2019 κατά 4,30%.
Πιο αναλυτικά, μέσα από τα στατιστικά στοιχεία της έρευνας φαίνεται ότι η Ευρώπη αποτελεί τον κύριο δέκτη των εξαγόμενων αποσταγμάτων, καθώς απορροφά το 80% της συνολικής ποσότητάς τους με βασικότερη χώρα προορισμού τη Γερμανία. Όσον αφορά τις τρίτες χώρες, παρατηρείται κι εκεί αύξηση στις ελληνικές εξαγωγές αποσταγμάτων σε όγκο κατά 7,04%.
Κυριότερο εξαγόμενο προϊόν της ελληνικής ποτοποιίας, αποτελεί το ούζο, καθώς για το 2019 καταλαμβάνει το 68% (σε όγκο) του συνόλου των εξαγωγών ελληνικών αποσταγμάτων. Το ούζο, λόγω της υψηλής ποιότητάς του, φαίνεται να έχει καθιερωθεί ακόμα και σε μεγάλες χώρες του εξωτερικού, όπως η Γερμανία, και μπορεί να ανταγωνίζεται επάξια αλκοολούχα που προέρχονται από χώρες με παράδοση στις εξαγωγές τοπικών αλκοολούχων, όπως η Ιταλία, η Ισπανία, η Γαλλία κ.λπ.
Αξίζει να σημειωθεί, επίσης, ότι μέσα από τα αποτελέσματα τις έρευνας αποκαλύπτεται και η συμβολή του κλάδου αλκοολούχων στα φορολογικά έσοδα. Πιο αναλυτικά, τα έσοδα από τον ΕΦΚ στα αλκοολούχα ποτά διαμορφώθηκαν το 2019 σε 291 εκ. ευρώ, σε αντίθεση με τα ανταγωνιστικά προϊόντα (μπύρα, κρασί) που τα έσοδα από τον ΕΦΚ κυμάνθηκαν σε χαμηλότερες τιμές.
naftemporiki.gr