Μεγάλη πτώση των όγκων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων για το 2020 βλέπει η Maersk. Στο πλαίσιο αυτό σκοπεύει να βάλει εκτός υπηρεσίας αρκετά πλοία για να αποτρέψει μία βουτιά στους ναύλους, αλλά και προωθεί μία νέα υπηρεσία μεταφοράς μικρών πακέτων. Και τούτο γιατί πελάτες του ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως η Amazon, ζητούν περισσότερες και ταχύτερες παραδόσεις μέσω της θαλάσσιας οδού.
Μεγάλη πτώση των όγκων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων για το 2020 βλέπει η Maersk. Στο πλαίσιο αυτό σκοπεύει να βάλει εκτός υπηρεσίας αρκετά πλοία για να αποτρέψει μία βουτιά στους ναύλους, αλλά και προωθεί μία νέα υπηρεσία μεταφοράς μικρών πακέτων. Και τούτο γιατί πελάτες του ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως η Amazon, ζητούν περισσότερες και ταχύτερες παραδόσεις μέσω της θαλάσσιας οδού.
Η εταιρεία, η οποία πέτυχε αύξηση ύψους 23% στα κέρδη του πρώτου τριμήνου 2020, αναμένει ότι η παγκόσμια ζήτηση εμπορευματοκιβωτίων θα συρρικνωθεί φέτος, αναθεωρώντας την προηγούμενη εκτίμησή της που έδειχνε αύξηση μεταξύ 1% και 3%.
«Καθώς η παγκόσμια ζήτηση συνεχίζει να επηρεάζεται αρνητικά αναμένουμε ότι οι όγκοι φορτίων κατά το δεύτερο τρίμηνο θα μειωθούν σε όλον τον κλάδο, πιθανώς έως και 20% με 25%» δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Maersk Soren Skou.
Η Maersk, η οποία μεταφέρει σχεδόν το 20% των εμπορευματοκιβωτίων, είχε δέσει σχεδόν το 10% της χωρητικότητας του στόλου της από τα τέλη Μαρτίου.
Σκοπεύει μάλιστα να βγάλει ακόμα περισσότερα πλοία εκτός υπηρεσίας για να αντισταθμίσει την επιβράδυνση του εμπορίου και να αποτρέψει τη μείωση των ναύλων. Η μείωση των λιανικών πωλήσεων και της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη και στις Ηνωμένες Πολιτείες ήταν οι κύριοι λόγοι για τη μείωση της ζήτησης για εμπορευματικές μεταφορές εμπορευμάτων, δήλωσε ο Skou. «Πολλοί από τους μεγάλους πελάτες μας είναι λιανοπωλητές ή προμηθευτές λιανοπωλητών, οπότε φυσικά αυτό μας πλήττει» δήλωσε ο Σκου.
Πάντως άλλοι πελάτες της Maersk, όπως η Amazon αυξάνουν τον όγκο των πωλήσεών τους και ζητούν ακόμη γρηγορότερες παραδόσεις. Για να καλύψει τη ζήτηση για αποστολές ηλεκτρονικού εμπορίου, οι οποίες επηρεάστηκαν από τη διακοπή της εμπορικής εναέριας κυκλοφορίας, η Maersk ξεκίνησε μια νέα υπηρεσία όπου φορτώνει μικρά πακέτα σε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στην Κίνα και τα αποστέλλει στο Λος Άντζελες για περαιτέρω διανομή. Η Maersk ανέφερε τα κέρδη προ τόκων, φόρων, αποσβέσεων και αποσβέσεων (EBITDA) στα 1,52 δισεκατομμύρια δολάρια. Τα έσοδά της έφτασαν τα 9,57 δισ. δολ. έναντι των προβλέψεων 9,59 δισ. δολ