Συμφωνία επήλθε μεταξύ υπουργείου Ναυτιλίας-ΕΟΔΥ και Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) για τα μέτρα αντιμετωπισης της πανδημίας επί των πλοίων της ακτοπλοΐας. Κατόπιν τούτου το σχέδιο που έχει επεξεργαστεί ο ΕΟΔΥ σε συνεργασία με το υπουργείο και δόθηκε για διαβούλευση στους εκπροσώπους της ακτοπλοΐας εγκρίθηκε με ελαφρές τροποποιήσεις σε ορισμένα κυρίως τεχνικά θέματα, σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε σήμερα μεταξύ των τριών μερών.
Συμφωνία επήλθε μεταξύ υπουργείου Ναυτιλίας-ΕΟΔΥ και Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) για τα μέτρα αντιμετωπισης της πανδημίας επί των πλοίων της ακτοπλοΐας.
Κατόπιν τούτου το σχέδιο που έχει επεξεργαστεί ο ΕΟΔΥ σε συνεργασία με το υπουργείο και δόθηκε για διαβούλευση στους εκπροσώπους της ακτοπλοΐας εγκρίθηκε με ελαφρές τροποποιήσεις σε ορισμένα κυρίως τεχνικά θέματα, σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε σήμερα μεταξύ των τριών μερών.
Στο κρίσιμο ζήτημα που αφορά τη μεταφορική ικανότητα του πλοίου, συμφωνήθηκε ότι μέχρι και τα δρομολόγια της 15ης Ιουνίου ο ανώτερος αριθμός μεταφερόμενων επιβατών για τα συμβατικά και τα ταχύπλοα πλοία θα είναι μέχρι το 55% και το 50% του πρωτοκόλλου του πλοίου (μεταφορική ικανότητα σε επιβάτες). Το θέμα αυτό θα ξανασυζητηθεί στις αρχές Ιουνίου προκειμένου να διαμορφωθεί ένα νέο πλαίσιο, εάν κριθεί απαραίτητο, ανάλογα και με την πορεία της πανδημίας στη χώρα. Αν η επιδημιολογική εικόνα είναι καλή και ο κόσμος επιθυμεί να ταξιδεύει, τότε προφανώς θα πρέπει να αυξηθεί και η επιτρεπόμενη μεταφορική ικανότητα των πλοίων.
Επισημαίνεται ότι το σχέδιο του ΕΟΔΥ προβλέπει ότι ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός επιβατών στα συμβατικά επιβατηγά πλοία τα οποία διαθέτουν καμπίνες είναι ίσος με 55% του μέγιστου επιτρεπόμενου αριθμού που ορίζει η ισχύουσα νομοθεσία τόσο για τους στεγασμένους, όσο και στους εξωτερικούς χώρους.
Ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός στα συμβατικά επιβατηγά πλοία τα οποία δεν διαθέτουν καμπίνες για τους επιβάτες είναι ίσος με 50% του μέγιστου επιτρεπόμενου αριθμού που ορίζει η ισχύουσα νομοθεσία τόσο για τους στεγασμένους, όσο και στους εξωτερικούς χώρους.
Στα ταχύπλοα ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός στους χώρους της οικονομικής και στους χώρους της διακεκριμένης θέσης είναι ίσος με 50% του μέγιστου επιτρεπόμενου αριθμού που ορίζει η ισχύουσα νομοθεσία.
Στα καθίσματα αεροπορικού τύπου η κατανομή θέσεων θα είναι τέτοια ώστε να τηρείται η αρχή ένα κάθισμα κατειλημμένο, ένα κάθισμα κενό, προς όλες τα κατευθύνσεις, και θα υπάρχει ειδική σήμανση για το πού επιτρέπεται να καθίσει επιβάτης και πού όχι, προκειμένου να τηρούνται αποστάσεις.
Στις καμπίνες θα τηρείται η αναλογία ένας επιβάτης ανά καμπίνα ή μέχρι τέσσερις επιβάτες αν πρόκειται για οικογένεια σε μία κράτηση. Θα πρέπει η καμπίνα να αερίζεται με φυσικό τρόπο εάν είναι εφικτό ή διαφορετικά με τεχνητό τρόπο και να παραμένει άδεια με ανοιχτή την πόρτα μετά τον καθαρισμό και την απολύμανση για τουλάχιστον 3 ώρες πριν τη χρήση της από τους επόμενους επιβάτες.
Αναφορικά με τα υπόλοιπα μέτρα, αυτά που αξίζουν ιδιαίτερης προσοχής από τους επιβάτες είναι η συμπλήρωση ενός ερωτηματολογίου, το οποίο θα συμπληρώνουν πριν φτάσουν στο πλοίο. Το ερωτηματολόγιο θα το προμηθεύονται είτε από τον ταξιδιωτικό τους πράκτορα, είτε από τα γραφεία ή τα sites των ακτοπλοϊκών εταιρειών. Έχει σημασία όμως να το έχουν συμπληρώσει πριν φτάσουν στο πλοίο για να μην προκαλούνται καθυστερήσεις.
Επιπλέον, οι επιβάτες υποχρεούνται να δίνουν κατά την έκδοση του εισιτηρίου και τον αριθμό τηλεφώνου τους προκειμένου να ειδοποιηθούν σε περίπτωση ύπαρξης κρούσματος στο πλοίο.
Tέλος θα είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας.
naftemporiki.gr